Fotó: Jiri Krenek/Mercedes AMG Petronas
Egy Forma-1-es technikai gurunak egyszerű megoldása lenne az F1-es autók jelentős súlyának csökkentésére – csak be kell jelenteni.
Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem és az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali egyetértenek abban, hogy a mai 800 kilós autók – amelyek majdnem kétszáz kilóval nehezebbek, mint pár évtizeddel ezelőtt – túlságosan nehézkesnek számítanak. Fernando Alonso azonban úgy véli, hogy az autók könnyebbé tétele nem lesz egyszerű:
„A hibrid motorok mindig nehezebbek lesznek, mint a hagyományos motorok, és a biztonság is sokkal nagyobb ezeknél az autóknál.”
Szintén világbajnok kollégája, Lewis Hamilton hozzátette:
„Az idei kerekeink elképesztően nehezek, pedig egyszerűen nincs rá szükség.”
Összességében azonban Alonsónak igaza van az autók nehezebb biztonsági elemeivel és a hibrid erőforrásokat illetően – utóbbiak pedig csak még nehezebbek lesznek a 2026-os szabályok szerint. Pierre Wache, a Red Bull technikai főnöke bevallotta, hogy a 2026-os motorok „masszívan nehezebbek” lesznek, mint a már most is vaskos jelenlegi erőegységek.
James Allison, a Mercedes visszatért technikai igazgatója hozzátette, hogy a 2026-os részletes technikai szabályok megírása, amelyek könnyebb autókhoz vezetnek, „különösen nehéz lesz”. Erre viszont lenne egy egyszerű megoldása.
„A könnyebbé tétel módja szerintem az, hogy csökkentjük a súlyhatárt, és a magunk problémájává tesszük. Amennyiben az autók a limit felett vannak, akkor ez mindannyiunkat arra kényszerít, hogy kifejezetten nehéz döntéseket hozzunk arról, hogy mit teszünk az autóinkba, és mit nem. Ugyanakkor nem mindenki ért egyet ezzel a nézettel, de szerintem ez a legbiztosabb módja annak, hogy az autók súlyát lefelé szorítsuk.”
Felemás kvalifikációt futott a Ferrari: Leclerc váratlan pole-t hozott, míg Hamilton tovább küszködik. A Magyar…
Nico Rosberg figyelmeztette Charles Leclerc-t, hogy készüljön fel csapattársa, Lewis Hamilton "tőrjeire" amiket a "szívébe…
A verseny végére jöttek az izgalmak, ahol rajt-cél győzelem született Pepe Martítól. Meglepően domináns győzelem…
Oscar Piasti volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj hétvégéjének utolsó szabadedzésén. A Magyar Nagydíj harmadik…
Fernando Alonso elárulta, hogy MRI-vizsgálaton esett át, miután hátsérülést szenvedett, ami miatt ki kellett hagynia…
Senki sem volt komolyan veszélyes Tasanapol Inthraphuvasakra, aki idei második győzelmét szerezte. Izgalmasnak ígérkező hétvégének…