Fotó: Jiri Krenek/Mercedes AMG Petronas
Egy Forma-1-es technikai gurunak egyszerű megoldása lenne az F1-es autók jelentős súlyának csökkentésére – csak be kell jelenteni.
Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem és az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali egyetértenek abban, hogy a mai 800 kilós autók – amelyek majdnem kétszáz kilóval nehezebbek, mint pár évtizeddel ezelőtt – túlságosan nehézkesnek számítanak. Fernando Alonso azonban úgy véli, hogy az autók könnyebbé tétele nem lesz egyszerű:
„A hibrid motorok mindig nehezebbek lesznek, mint a hagyományos motorok, és a biztonság is sokkal nagyobb ezeknél az autóknál.”
Szintén világbajnok kollégája, Lewis Hamilton hozzátette:
„Az idei kerekeink elképesztően nehezek, pedig egyszerűen nincs rá szükség.”
Összességében azonban Alonsónak igaza van az autók nehezebb biztonsági elemeivel és a hibrid erőforrásokat illetően – utóbbiak pedig csak még nehezebbek lesznek a 2026-os szabályok szerint. Pierre Wache, a Red Bull technikai főnöke bevallotta, hogy a 2026-os motorok „masszívan nehezebbek” lesznek, mint a már most is vaskos jelenlegi erőegységek.
James Allison, a Mercedes visszatért technikai igazgatója hozzátette, hogy a 2026-os részletes technikai szabályok megírása, amelyek könnyebb autókhoz vezetnek, „különösen nehéz lesz”. Erre viszont lenne egy egyszerű megoldása.
„A könnyebbé tétel módja szerintem az, hogy csökkentjük a súlyhatárt, és a magunk problémájává tesszük. Amennyiben az autók a limit felett vannak, akkor ez mindannyiunkat arra kényszerít, hogy kifejezetten nehéz döntéseket hozzunk arról, hogy mit teszünk az autóinkba, és mit nem. Ugyanakkor nem mindenki ért egyet ezzel a nézettel, de szerintem ez a legbiztosabb módja annak, hogy az autók súlyát lefelé szorítsuk.”
Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…
Pedro Acosta nyíltan kifejezte elégedetlenségét a KTM versenyképességével kapcsolatban, különösen második MotoGP-szezonja során. „Nem vagyok…
Komoly márkával indul a Cadillac szponzorainak bejelentése. Miközben a Cadillac gőzerővel készül a jövő évre,…
Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…
Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, hogy Max Verstappen bocsánatot kért a George Russellel…