Categories: F1

Ilyen könnyedén könnyűvé lehetne tenni a Forma-1-es autókat

Egy Forma-1-es technikai gurunak egyszerű megoldása lenne az F1-es autók jelentős súlyának csökkentésére – csak be kell jelenteni.

Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem és az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali egyetértenek abban, hogy a mai 800 kilós autók – amelyek majdnem kétszáz kilóval nehezebbek, mint pár évtizeddel ezelőtt – túlságosan nehézkesnek számítanak. Fernando Alonso azonban úgy véli, hogy az autók könnyebbé tétele nem lesz egyszerű:

„A hibrid motorok mindig nehezebbek lesznek, mint a hagyományos motorok, és a biztonság is sokkal nagyobb ezeknél az autóknál.”

Szintén világbajnok kollégája, Lewis Hamilton hozzátette:

„Az idei kerekeink elképesztően nehezek, pedig egyszerűen nincs rá szükség.”

Összességében azonban Alonsónak igaza van az autók nehezebb biztonsági elemeivel és a hibrid erőforrásokat illetően – utóbbiak pedig csak még nehezebbek lesznek a 2026-os szabályok szerint. Pierre Wache, a Red Bull technikai főnöke bevallotta, hogy a 2026-os motorok „masszívan nehezebbek” lesznek, mint a már most is vaskos jelenlegi erőegységek.

James Allison, a Mercedes visszatért technikai igazgatója hozzátette, hogy a 2026-os részletes technikai szabályok megírása, amelyek könnyebb autókhoz vezetnek, „különösen nehéz lesz”. Erre viszont lenne egy egyszerű megoldása.

„A könnyebbé tétel módja szerintem az, hogy csökkentjük a súlyhatárt, és a magunk problémájává tesszük. Amennyiben az autók a limit felett vannak, akkor ez mindannyiunkat arra kényszerít, hogy kifejezetten nehéz döntéseket hozzunk arról, hogy mit teszünk az autóinkba, és mit nem. Ugyanakkor nem mindenki ért egyet ezzel a nézettel, de szerintem ez a legbiztosabb módja annak, hogy az autók súlyát lefelé szorítsuk.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Briatore tagadja a Crashgate-botrányban való részvételt: Állítja, hogy soha nem is beszélt Piquet-vel

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…

18 perc ago

Acosta kifakadt: „Nem vagyok hajlandó más opciót elfogadni”

Pedro Acosta nyíltan kifejezte elégedetlenségét a KTM versenyképességével kapcsolatban, különösen második MotoGP-szezonja során. „Nem vagyok…

2 óra ago

Luxusmárkát fogott első szponzornak a Cadillac

Komoly márkával indul a Cadillac szponzorainak bejelentése. Miközben a Cadillac gőzerővel készül a jövő évre,…

4 óra ago

Ezt a mosolyt sosem felejtjük el – 9 éve hunyt el Luis Salom

Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…

14 óra ago

Piastri rémálma így válna valóra a világbajnoki cím felé vezető úton

Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…

16 óra ago

Verstappen bocsánatot kért a botrányos viselkedéséért

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, hogy Max Verstappen bocsánatot kért a George Russellel…

17 óra ago