Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az FIA a Forma-1-es versenyzők visszajelzéseire reagálva a mai Kanadai Nagydíj előtt lerövidítette az 1. és 2. kanyar közötti bukótérben lévő korlátot.
Ez azt követően történt, hogy a hétvégét megelőzően változtatásokat hajtottak végre, a korlátot meghosszabbították, arra az esetre, hogy ha egy autó nagy sebességgel haladna a bukótérben, nehogy elkaszáljon egy, a 2-es kanyarból érkező autót.
A pénteki versenyzői eligazításon azonban kifogások hangzottak el, és bár szombaton nem történt változás, a korlátot az éjszaka folyamán négy méterrel megrövidítették.
Az FIA megerősítette, hogy az eredeti változtatás „azért történt, hogy elkerüljék annak lehetőségét, hogy egy autó a egyes kanyarná elinduljon, és a kettes kijáratánál nagy sebességgel keresztben érkezzen, és esetleg egy másik autónak ütközzön”.
Azt is megerősítette, hogy ez a módosítás csak ideiglenes intézkedésként történt a verseny idejére, és hogy a jövőben „finomítani” fogják ezt a megoldást.
A hétvégére vonatkozó versenykiírást átdolgozták, hogy a versenyzőknek mostantól a rövidített korlát és a fű közötti résen keresztül kell visszatérniük a pályára. Korábban nem volt külön utasítás erre, ami azt eredményezte, hogy a versenyzők kényelmetlenül kanyarodtak, és a füvön keresztül mentek át a kanyar közepén, hogy újra bejussanak a kanyarba.
„Mindannyian beszéltünk erről tegnap este [pénteken]” – mondta Russell szombaton.
„Valószínűleg meg kellett volna kérdezni a véleményeket, mielőtt a döntés megszületett volna, és mindannyian egyetértettünk abban, hogy ez nem optimális.”
Az AlphaTauri versenyzője, Yuki Tsunoda „nagyon veszélyesnek” nevezte a változtatást, míg csapattársa, Nyck de Vries azt állította, hogy szükségtelen volt.
Utalt az általa okozott problémára is, mivel a Q1-ben volt egy olyan eset, ami miatt 90 fokos szögben kellett visszatérnie a pályára.
„Azt hiszem, minden versenyző egybehangzóan úgy érezte, hogy ez egy szükségtelen változtatás volt” – mondta De Vries.
„Lewis [Hamilton] rámutatott, hogy 17 éve van itt, és mindig is így volt [ahogy a változtatás előtt volt], és ez határozottan nem javított a biztonságon.”
„Szélesre vettem, vissza kellett jönnöm, és gyakorlatilag 90 fokos szögben értem vissza a pályára. És igazából nehéz így a jobbra ívelő kanyart bevenni.”
Esteban Ocon elfogadta az eredeti változtatás indoklását, tekintettel arra, hogy egy fékhibát szenvedő autó esetén fennáll a kockázata, hogy esetleg egy pályán lévő autóval ütközik. Szombaton felvetette, hogy a biztonsági kockázatra való tekintettel jövőre változtatásokra lehet szükség.
„Egy kicsit megértem a mögötte álló biztonsági kérdést” – mondta Ocon az eredeti változtatásról.
„Ha elveszted a fékeket, akkor elcsaphatsz egy másik autót, szóval ez az egyik módja, hogy így tekintsünk erre. De jelenleg megnehezíti a pálya másik oldalára való visszacsatlakozást, mert nagyon szűk a szög.”
„Olyan dolgok ezek, amelyeket jövőre felül kell vizsgálni, de mi és az FIA tisztában vagyunk a kompromisszummal.”
A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén a Slovakia Ringre látogat a szezon…
A Forma-1-es legenda, Keke Rosberg elismeri, hogy egészségi állapota már nem a legjobb. A 76…
A Racing Bulls lett a legújabb F1-es istálló, amely mesterséges intelligenciához fordul segítségért autója fejlesztésénél.…
A római taxisok felháborodtak azon a feltételezésen, hogy annyira rosszul vezetnek, mint az "őrült" Max…
Bizonyára másképp zajlott volna a forgatás, ha nem Brad Pitt, hanem Tom Cruise lenne a…
Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…