Categories: F1

A McLaren teljesen újratervezi az autóját a következő három versenyen

A McLaren azt tervezi, hogy teljesen átdolgozza az MCL60-as autójukat egy sor frissítéssel, amelyet a következő három versenyen mutatnak be.

2023-ban a csapat pocsék szezonkezdeten van túl, és eddig mindössze 17 pontot szerzett, 42-vel kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Andrea Stella, aki a télen vált csapatfőnökké, James Key technikai igazgató leváltását követően jelentős változtatásokat hajt végre a csapat mérnöki részlegén.

Stella tegnap elárulta, hogy a csapat most az alulteljesítő autója teljes átdolgozását tervezi. Az első adag új alkatrészt a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő következő forduló során vezetik be, ami az év második sprintversenye, így mindössze egyetlen órányi edzésük lesz arra, hogy kiértékeljék azokat, mielőtt az éles menetek megkezdődnek. A további újításaik bevezetésére a Silverstone-i Brit Nagydíjon és a Hungaroringen megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon kerül sor. Stella szerint az átdolgozások az autó „jelentős átalakítását” jelentik majd, hogy kezeljék a szezon eleje óta megfigyelt problémákat:

„Aránylag hamar rájöttünk a szezon kezdete után, hogy az autó alapvető átalakításra szorul. Tehát ez az újratervezés tulajdonképpen érinti, úgy mondanám, hogy nagyjából minden egyes aerodinamikai alkatrészt. Ezek a fejlesztések pár futam alatt érkeznek majd meg. Markánsan észrevehető lesz. Még a karosszéria alatti részeket is újra kellett terveznünk, ezért is tartott egy ideig, amíg olyan állapotba kerültünk, hogy ezeket a frissítéseket át tudjuk adni. Szóval azt mondanám, hogy nagyjából az egész autó.”

A McLaren a nagy sebességű kanyarok kivételével mindenütt gyenge egyenes sebességgel és kanyarsebességgel küzdött. Stella reménykedik benne, hogy az átdolgozások a tervezett módon fognak működni:

„Még nem teszteltük őket szimulátorban, de nagyjából csak több leszorítóerőt biztosítanak, hasonló karakterisztikával. A kulcselem tehát az, hogy a pálya mellett korrelálnak-e, de szerintem eddig jó volt a korreláció. Hiszem, hogy az autók ezen generációjánál általában véve jó a korreláció a fejlesztési eszközökkel. Tehát néhány tizedmásodpercnyi köridőjavulásra számítunk, de majd meglátjuk.”

A McLaren a Circuit Gilles Villeneuve versenypályán megrendezésre kerülő hétvégi futamra egy alacsonyabb leszorítóerővel rendelkező hátsó szárnyat hozott, de azzal számolnak, hogy a pálya kevésbé fekszik majd nekik, mint az előző helyszín. Így zárt ezért Stella:

„Itt csak egy olyan hátsó szárnyunk van, amelyik egy olyan változat, amelyik a legmegfelelőbb ahhoz a légellenállási szinthez, amit ezen a pályán elfogadunk. Ami Kanadát illeti, egyértelműen a barcelonai beállításokat részesítjük előnyben, mert az autó erős a nagy sebességű kanyarokban. Itt nincsenek nagysebességű kanyarok, igen sok az alacsony sebességű tapadás, így ez egy kicsit küzdelmes lehet. Mindenképpen örülnénk némi esőnek.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

1 óra ago

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…

3 óra ago

Márquez a saját hibájából tanulva intette óva Martínt

A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…

5 óra ago

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

7 óra ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

17 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

19 óra ago