Fotó: Steve Etherington/Mercedes AMG Petronas
A Mercedes csapatfőnök Toto Wolff megmagyarázta, miért kényszerült George Russell a Kanadai Nagydíjon a korai kisodródása után mégis feladni a versenyt.
Russell a verseny kezdeti szakaszában a negyedik helyen haladt Fernando Alonso és csapattársa, Lewis Hamilton mögött. Remek munkája azonban a 12. körben kudarcba fulladt, amikor a 8-9-es kanyar sikánjában a szegélynek ütközött, majd a korlátnak csapódott. Ez jelentősen megrongálta Russell autóját, ami a boxutcába kényszerítette, miközben a versenyirányítás kénytelen volt bevetni a biztonsági autót.
Meglepő méltó módon Russell folytatni tudta a versenyt, és visszatért az első 10-be. Russell már a Williams versenyzője, Alex Albon mögött a nyolcadik helyen haladt, majd a boxutcába hívták, hogy feladja a versenyt. Ahogy azt Wolff utólag megerősítette, a kicsúszás további problémákat okozott a fékhűtéssel, ami azt jelenti, hogy Russellnek nem lett volna biztonságos folytatni a futamot. Wolff a verseny után ennyit árult el erről:
„Az oxidációs mátrixok mindkét autónál magasak voltak, de miután nekiment a falnak, érdekes módon az oxidációs mátrix drámaian megemelkedett a bal oldalon, és abban a fázisban úgy éreztük, hogy nem fejezzük be a versenyt, ezért kihívtuk az autót.”
Russell hozzátette, hogy szerinte a forgalomban a többi autó mögött eltöltött jelentős idő is hozzájárult ehhez:
„Egészen hirtelen történt, és ekkor már túl késő volt. Úgy vélem, a fékekkel az a helyzet, hogy ha egyszer átlépsz egy bizonyos kilengési küszöböt, nincs visszaút. Nem számít, mennyire óvod őket. Egyszerűen olyan ütemben romlanak, amit nem lehet visszaállítani.”
A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton letört volt, Charles Leclerc nagyon örült az elért harmadik…
Újabb hétfő, újabb kérdés a Motorsportol.hu olasóihoz. Ehhez a kérdéshez a Kamion Eb hétvégi, szlovákiai…
Már korábban is Max Verstappen vezette a büntetőpontok listáját. A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben azonban…
A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb futamvége 1991. június 2-án történt a Kanadai Nagydíjon, amikor Nigel…
Ma, 2025. június 2-án van éppen 55 éve, hogy a motorsport világát Bruce McLaren tragikus…
Yuki Tsunoda számára katasztrofálisan zárult a spanyol időmérő, ahol a csont utolsó lett. A japán…