Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az FIA az idei Spanyol Nagydíjon Neymarral történt incidens után arra utalt, hogy szigorítani fogja a verseny előtti rajtrácsra való belépést a top szériákban, köztük a Forma-1-ben is.
Hírességek, meghívott vendégek és a nemzetközi média képviselői korlátozott számban, de jelen szoktak lenni a rajtrácson az F1, a Formula E, a World Endurance Championship (WEC) versenyek rajtja előtt. Nekik még a felvezető kör előtt távozni kell a pályáról, utána már csak a szükséges szerelők maradnak.
A jövőben azonban szigoríthatják, kik mehetnek a rajtrácsra.
Történik ez az után, hogy a Spanyol Nagydíjon a vendégek – köztük a brazil labdarúgó Neymar Jr – még mindig a pálya szélén, a füves részen voltak, mikor a felvezető kör elkezdődött. De valószínű, hogy nem csak ez a szigorítás oka.
Az FIA Motorsport Világtanács (WMSC) az áprilisi Ausztrál Nagydíj végén történtek kapcsán is várj a vizsgálati eredményeket. Akkor az történt hogy a verseny még tartott, mikor nézők egy csoportja átjutott a korlátokon, és a pályán tartózkodtak. A verseny promótere várhatóan júniusban nyújtja be a jelentést az incidensről. Ennek részeként az FIA egy „helyreállítási tervet vár, amely a biztonsági és védelmi aggályokat kezeli”.
A WMSC közleménye szerint „a rajtrácson mindenki – vendégek, hivatalos személyek és csapatok – egészségének és jólétének védelme volt az FIA prioritása”.
Az F1 csak alkalmanként engedélyezi hírességek rajtrácson tartózkodását akkor, mikor alapvetően már csak szerelők vannak a pálya szélén, a felvezető kör előtt. Például 2017-ben az Egyesült Államok Nagydíján, mikot különleges fotózást tartottak Usain Bolttal az felvezető kör kezdete előtti pillanatokban.
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke így nyilatkozott: „Le kell vonnunk a tanulságokat a Spanyol Nagydíjon történt incidensből. Az FIA-t Stefano Domenicali [az F1 vezérigazgatója] biztosította arról, hogy intézkedéseket hoznak annak érdekében, hogy az incidens ne ismétlődhessen meg.”
„Nemcsak a Forma-1-ben, hanem a Formula E-ben, a World Endurance Championshipben és más kategóriákban is probléma, a közelmúltbeli tapasztalataim alapján, hogy egyes versenyeken túl sokan vannak a rajtrácson.”
„Nincs kétségem afelől, hogy a promóter minden esetben betartja az FIA biztonsági és védelmi előírásait. Az FIA kötelessége, hogy mindenki számára biztonságos környezetet biztosítson. A biztonság a motorsportban a szövetség legfőbb prioritása.”
A 365 Oldtimer Múzeum Budapesten az egyik komforthelyem. Még két éve se nyílt meg, de…
Lewis Hamilton elárulta, hogy elbeszélgetett önmagával, hogy kikecmeregjen a Bahreini Nagydíj időmérője utáni uralkodó demotiváló…
Sok mindenben hasonlít Marc Márquez és Valentino Rossi, de egy tekintetben nem fogja követni a…
Szaúd-Arábia nyitott lenne egy Forma-1-es csapat megvásárlására, vagy akár arra is, ha a jövőben valamelyik…
Stefano Domenicali azt sugallta, hogy az egyik legendás pálya kikerülhet a versenynaptárból. Az F1 vezérigazgatója…
Fabio Di Giannantonio élete legrosszabb pillanatának nevezte Jorge Martín balesetét, amikor véletlenül elütötte. Ahogy arról…