Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az FIA az idei Spanyol Nagydíjon Neymarral történt incidens után arra utalt, hogy szigorítani fogja a verseny előtti rajtrácsra való belépést a top szériákban, köztük a Forma-1-ben is.
Hírességek, meghívott vendégek és a nemzetközi média képviselői korlátozott számban, de jelen szoktak lenni a rajtrácson az F1, a Formula E, a World Endurance Championship (WEC) versenyek rajtja előtt. Nekik még a felvezető kör előtt távozni kell a pályáról, utána már csak a szükséges szerelők maradnak.
A jövőben azonban szigoríthatják, kik mehetnek a rajtrácsra.
Történik ez az után, hogy a Spanyol Nagydíjon a vendégek – köztük a brazil labdarúgó Neymar Jr – még mindig a pálya szélén, a füves részen voltak, mikor a felvezető kör elkezdődött. De valószínű, hogy nem csak ez a szigorítás oka.
Az FIA Motorsport Világtanács (WMSC) az áprilisi Ausztrál Nagydíj végén történtek kapcsán is várj a vizsgálati eredményeket. Akkor az történt hogy a verseny még tartott, mikor nézők egy csoportja átjutott a korlátokon, és a pályán tartózkodtak. A verseny promótere várhatóan júniusban nyújtja be a jelentést az incidensről. Ennek részeként az FIA egy „helyreállítási tervet vár, amely a biztonsági és védelmi aggályokat kezeli”.
A WMSC közleménye szerint „a rajtrácson mindenki – vendégek, hivatalos személyek és csapatok – egészségének és jólétének védelme volt az FIA prioritása”.
Az F1 csak alkalmanként engedélyezi hírességek rajtrácson tartózkodását akkor, mikor alapvetően már csak szerelők vannak a pálya szélén, a felvezető kör előtt. Például 2017-ben az Egyesült Államok Nagydíján, mikot különleges fotózást tartottak Usain Bolttal az felvezető kör kezdete előtti pillanatokban.
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke így nyilatkozott: „Le kell vonnunk a tanulságokat a Spanyol Nagydíjon történt incidensből. Az FIA-t Stefano Domenicali [az F1 vezérigazgatója] biztosította arról, hogy intézkedéseket hoznak annak érdekében, hogy az incidens ne ismétlődhessen meg.”
„Nemcsak a Forma-1-ben, hanem a Formula E-ben, a World Endurance Championshipben és más kategóriákban is probléma, a közelmúltbeli tapasztalataim alapján, hogy egyes versenyeken túl sokan vannak a rajtrácson.”
„Nincs kétségem afelől, hogy a promóter minden esetben betartja az FIA biztonsági és védelmi előírásait. Az FIA kötelessége, hogy mindenki számára biztonságos környezetet biztosítson. A biztonság a motorsportban a szövetség legfőbb prioritása.”
Marc Márquez győzelmével zárult a Holland Nagydíj a MotoGP-ben, mögötte Marco Bezzecchi ért célba másodikként,…
Max Verstappen számára volt egy "jó" oldala annak, hogy már az Osztrák Nagydíj legelején kiesett,…
Max Verstappen Osztrák Nagydíja az első körben hirtelen véget ért, amikor ütköztek Andrea Kimi Antonellivel.…
A MotoE idei második versenyhétvégéjét teljesítette Assenben. Az elektromos kategória ismét nagy izgalmakat tartogatott és…
Az első, a Forma-1 2026-os új műszaki előírásainak megfelelően épített autók öt napig zártkörű teszten…
Múlt héten került a mozikba a Brad Pitt és Damson Idris főszereplésével készült F1-es mozifilm.…