A Ducati csapata az idei MotoGP-t dominálja, ami végső soron az Audi 2026-os Forma-1-es gyári projektjére is befolyással lehet.
Bár az ikonikus olasz motorkerékpár-gyártó, a bolognai székhelyű Ducati valójában a Lamborghini tulajdonában van – azt a márkát viszont az Audi és a Volkswagen birtokolja. Az Audi jelenleg is azon dolgozik, hogy átvegye a svájci Sauber F1-es csapatát, amely most még Alfa Romeo néven versenyez. A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali – aki egyáltalán nem rokona az F1-es vezérigazgatónak és a Lamborghini korábbi vezetőjének, Stefano Domenicalinak – a Bildnek nyilatkozott:
„Az autók és a motorkerékpárok valójában teljesen különböznek. Azonban fontos szinergiáink vannak, amikor az aerodinamikáról és a könnyű alkatrészekről beszélünk.”
És ezek a szinergiák a Ducatitól az Audihoz fognak vándorolni, amint a Forma-1-es csapat feláll, állítja Claudio Domenicali. A MotoGP 2024-től e-üzemanyagokat fog használni, ami az Audinak korai előnyt jelent, hiszen 2026-tól ugyanez az alaptechnológia hajtja majd a Forma-1-es autókat is. Domenicali hozzátette:
„A MotoGP-ben és a Forma-1-ben is nemsokára 100 százalékban e-üzemanyagot használnak majd. Az eddig összegyűjtött tudásunkat 100 százalékban átadjuk.”
Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy az új Sauber-Audi gyári istállóval kapcsolatos várakozásokat eleinte vissza kell fogni:
„Idő kell ahhoz, hogy egy új sorozatban is sikeresek legyünk. A csapatnak előbb fel kell hozzá nőnie.”