Categories: F1

Megtörik a csend: 2026-tól hangosabbak lesznek az F1-es motorok!

A Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali tudomásul vette a rajongók vágyát a megnövekedett motorzajra. Ezért elkötelezte magát amellett, hogy még magával ragadóbb hang élményt nyújtson a sport.

Elmondta, hogy sportág azt tervezi, hogy az új szabályok 2026-os bevezetésekor növelni fogja a motorok által keltett zajt.

A jelenlegi, 2014 óta használatos erőforrásokat már a fenntarthatóbb jövő felé terelték. A korábbi V12, V10, majd V8-as motorokat felváltották V6-os turbó-hibridek, melyeknek hangereje elmarad a korábbiakétól. Emiatt megannyi rajongó visszasírja a régi, „bömbölő” erőforrásokat, melyektől libabőrös lett az ember, már akkor is, ha csak beindították.

A Beyond the Grid podcastnek adott interjúban Domenicali a motorhanggal kapcsolatos véleményekről beszélt.

„Emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt az emberek azt mondták: ‘A fiatal generációt már nem érdekli a motor hihetetlen hangja'” – mondta a műsorban.

„Valójában ma már, még a fiatal rajongók is – akik közelednek a Forma-1-hez – szeretnék visszakapni a hangot, mert ez része az érzelmi utazásnak, amikor idejössz, ez az, amit érezni akarsz.”

Domenicali kifejezte elkötelezettségét a rajongói igény kielégítése iránt, és jelezte, hogy a változtatásokat akkor hajtják végre, amikor az F1 2026-ban átáll az új erőforrás-szabályzatra.

„Az a szándékunk, hogy az új szabályozásban maga a motor [zaj] nagyobb legyen, mert ez része az érzelmeinknek” – mondta Domenicali már az 3AW ausztrál rádióállomásnak.

„Tényleg ezt akarják hallani a rajongóink, és az a kötelességünk, hogy elkötelezzük magunkat emellett.”
Azt azonban nem fejtette ki, hogy milyen megoldással tervezik növelni a motorok hangerejét. Az azonban biztos, hogy nem arra kell gondolni, hogy visszatérnek a korábbi erőforrások.

„Más hangzásra van szükségünk. Ez zene a fülemnek. Igaz, hogy ott volt a 12 hengeres; az más frekvenciájú volt, nagyon hangos.”

„Aztán jött 10, 8, 6 (henger) – ez nem tér vissza. Most más a helyzet. Természetesen hibridnek kell lennünk; a jövőre nézve hibridek is leszünk”.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Aprilia: „Martín vagy leül tárgyalni, vagy bíróság elé visszük az ügyet”

A Jorge Martín körül kialakult helyzet végül a Holland Nagydíj helyszínén, Assenben robbant ki, ahol…

40 perc ago

75 év, 10 ikonikus pillanat – Az F1-es Brit Nagydíj legemlékezetesebb eseményei

75 éves idén a Forma-1, melyet egész évben ünnepel a bajnokság. Azonban most a szezon…

3 óra ago

Ecclestone történelmi tette 94 évesen ellopta a show-t Ausztriában

Egy olyan ritka pillanatban, mint kb. egy esőmentes verseny Spa-ban, az F1 korábbi ura, Bernie…

5 óra ago

Ha a hegy nem megy Mohamedhez, Bagnaia változtatja a stílusát a GP25-höz

Francesco Bagnaia másodszor egy héten belül veszítette el győzelmi sorozatát kedvenc pályáin, ezúttal Assenben. A…

7 óra ago

Szakági nap a Balaton Park Circuiten – Új korszak kezdődik a magyar gyorsasági motorsportban

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) szervezésében rendezték meg az elmúlt hétvégén a Szakági napot a…

8 óra ago

Bottas szerint ekkor dőlhet el az, hogy mit fog csinálni 2026-ban

Július kritikus hónap lesz a finn Valtteri Bottas számára, ezt a pilóta is megerősítette. A…

9 óra ago