Categories: F1

Megtörik a csend: 2026-tól hangosabbak lesznek az F1-es motorok!

A Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali tudomásul vette a rajongók vágyát a megnövekedett motorzajra. Ezért elkötelezte magát amellett, hogy még magával ragadóbb hang élményt nyújtson a sport.

Elmondta, hogy sportág azt tervezi, hogy az új szabályok 2026-os bevezetésekor növelni fogja a motorok által keltett zajt.

A jelenlegi, 2014 óta használatos erőforrásokat már a fenntarthatóbb jövő felé terelték. A korábbi V12, V10, majd V8-as motorokat felváltották V6-os turbó-hibridek, melyeknek hangereje elmarad a korábbiakétól. Emiatt megannyi rajongó visszasírja a régi, „bömbölő” erőforrásokat, melyektől libabőrös lett az ember, már akkor is, ha csak beindították.

A Beyond the Grid podcastnek adott interjúban Domenicali a motorhanggal kapcsolatos véleményekről beszélt.

„Emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt az emberek azt mondták: ‘A fiatal generációt már nem érdekli a motor hihetetlen hangja'” – mondta a műsorban.

„Valójában ma már, még a fiatal rajongók is – akik közelednek a Forma-1-hez – szeretnék visszakapni a hangot, mert ez része az érzelmi utazásnak, amikor idejössz, ez az, amit érezni akarsz.”

Domenicali kifejezte elkötelezettségét a rajongói igény kielégítése iránt, és jelezte, hogy a változtatásokat akkor hajtják végre, amikor az F1 2026-ban átáll az új erőforrás-szabályzatra.

„Az a szándékunk, hogy az új szabályozásban maga a motor [zaj] nagyobb legyen, mert ez része az érzelmeinknek” – mondta Domenicali már az 3AW ausztrál rádióállomásnak.

„Tényleg ezt akarják hallani a rajongóink, és az a kötelességünk, hogy elkötelezzük magunkat emellett.”
Azt azonban nem fejtette ki, hogy milyen megoldással tervezik növelni a motorok hangerejét. Az azonban biztos, hogy nem arra kell gondolni, hogy visszatérnek a korábbi erőforrások.

„Más hangzásra van szükségünk. Ez zene a fülemnek. Igaz, hogy ott volt a 12 hengeres; az más frekvenciájú volt, nagyon hangos.”

„Aztán jött 10, 8, 6 (henger) – ez nem tér vissza. Most más a helyzet. Természetesen hibridnek kell lennünk; a jövőre nézve hibridek is leszünk”.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Hamilton megnyilvánulása nem túl okos, a Ferrari csapatfőnökének lépnie kéne

Christian Danner szerint Lewis Hamilton megnyilvánulásai nem voltak "túl okosak". Az ausztráliai szezonnyitón a frissen…

34 perc ago

Inkább üsd ki F1-es csapattársad – az olcsóbb, mint a kaki!

Még csak két szabadedzésen vagyunk túl a Bahreini Nagydíj hétvégéjén, de Williams versenyzői, Carlos Sainz…

2 óra ago

Meglepetés pole pozíció Hollandiában, bajnokaspiránsok a legjobb háromban

A hétvégén igazi motorsportos dömping zajlik le. Nem lehet megfeledkezni a Superbikeról sem, amely Hollandiába…

2 óra ago

Van egy dolog, amiben a Ferrari idén verhetetlen

A Ferrari rajongói bizonyára ennél jóval jobb szezonkezdetben reménykedtek. Hamilton és Leclerc egyelőre messze elmaradnak…

3 óra ago

A Hungaroringen csapódik a falnak Brad Pitt – Itt az F1-film magyar szinkronos előzetese!

Megérkezett a magyar szinkronos előzetes az év egyik legjobban várt filmjéhez, az F1-hez, amelyben Brad…

4 óra ago

Leclerc: A fejlesztések ellenére sem vagyunk elég gyorsak

A rossz évkezdés miatt a Ferrari idejekorán beveti Bahreinben idei első komolyabb fejlesztési csomagját. Ám…

5 óra ago