Categories: F1

A Liberty csak pokolian sok milliárdért adná el az F1-et, ha…

Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója azt állítja, a Liberty „pokolian sokkal többet” kérne 20 milliárd dollárnál, ha eladná a Forma-1-et egy érdeklődő vevőnek.

A Forma-1 értéke majdnem négyszeresére nőtt a Liberty Media által a sportágért 2016-ban fizetett vételárhoz képest. Ennek tükrében Greg Maffei kinevette a 20 milliárd dolláros ajánlatot, amelyet állítólag a szaúd-arábiai PIF (Public Investment Fund = Állami Beruházási Alap) ajánlott 2022 végén.

Januárban olyan pletykák láttak napvilágot, hogy a szaúd-arábiai PIF ajánlatot tett a Forma-1 megvásárlására. A pletykák rengeteg vitát váltottak ki, mivel az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem a Twitteren óvatosságra intett az értékeléssel kapcsolatban. Erre pedig az F1 közölte, hogy az FIA elnöke túllépte a hatáskörét a megjegyézésével, hiszen nincs köze a Liberty Media kereskedelmi jogaiba.

A Walker Webcast műsorában Maffei-t a Liberty Media 4,2 milliárd dolláros F1-vásárlásáról kérdezték.

Kijelentette, hogy jelenleg nem cél eladni a sportot

„Mi egy C Corp vagyunk, ami azt jelenti, hogy ha eladunk egy részleget, akkor társasági adót fizetünk, majd bármilyen bevételt szereznénk, azt a részvényeseink között osztanánk szét, ők ráadásul adót is fizetnének utána” – mondta.

„Ha a Forma 1-et (mint részleget) különvennénk, létrehoznánk egy külön céget, és várnánk megfelelő [mennyiségű] időt, mialatt nem terveznénk vagy szándékoznánk eladni – ezt az eszközt később eladhatnánk, és nem lenne társasági adó.”

„Szóval azt mondom, hogy a jelenlegi struktúránkban, az adóalapot figyelembe véve, nem lennénk eladók.”

„Ha eladóvá szeretnénk válni, vagy akár csak fontolóra vennénk, akkor spinningre lenne szükség [spinning = amikor egy vállalat az egyik szegmensét vagy részlegét különálló egységgé választja le] és vannak más okok, amiért ezt megtehetnénk, nem csak azért, hogy eladjuk, de a mi struktúránkkal, az nagyon nem lenne vonzó.”

„Ezt már korábban nyilvánosan elmondtam, a szaúdiak partnerek voltak egy pár dologban. Van ott egy verseny. Az Aramco pedig szponzor, de soha nem kerestek meg minket.”

„És őszintén szólva a 20 milliárd dollár nem lenne vonzó ár. Már most is 17-18 az értéke, akkor miért 20-ért? Ennél pokolian sokkal többet szeretnék! Elég optimisták vagyunk a jövőt illetően.”

A Liberty elégedett azzal, amit a Forma-1-gyel elértek

Miközben a Liberty Media már most is busás nyereségen ül, ha és amennyiben úgy döntenek, hogy eladják a Forma-1-et, Maffei elmondta, hogy ő és szervezete büszke arra, ahogyan a Forma-1-et intenzív növekedésre bírták.

„Nagyon sok mindent nem tudtunk a Forma-1-ről, amikor megvásároltuk” – mondta.

„Jól gondoltuk, hogy ez egy nagyszerű globális franchise, amelyet hosszú időn keresztül építettek, de a megvásárlásunkat megelőző öt-tíz évben megtorpant, nem nyitott, és nem ismerte fel a közösségi média megváltozott világát, valamint azt, hogy hogyan változott meg a média üzletág.”

„Nem volt hajlandó befektetni az Egyesült Államokban, nem igazán gondolt a marketingre és a kutatásra, így igazunk volt néhány ilyen elképzeléssel kapcsolatban, hogy ez a lehetőség benne van.”

„De ha valószínűleg tudtam volna mindazt, amit most tudok, nem vagyok biztos benne, hogy a Chase-hez (Carey) irányítottam volna. Chase hihetetlenül jó munkát végzett, és mi [és az F1-rajongók] hihetetlen hálával tartozunk Chase-nek” – mondta az F1 korábbi vezérigazgatójáról.

„Azt tudtam, hogy Chase egy olyan fickó lesz, aki csillagként vezet majd abba az irányba, amire szükségünk van. A legfontosabb dolog pedig az volt, hogy a csapatokkal egy új Concorde-megállapodást kössünk.”

„Chase volt a megfelelő ember erre, aki hiteles, kérlelhetetlen és megfontolt volt, nagyszerű kapcsolatokat épített ki, és folyamatosan a Concorde-egyezmény megkötésén dolgozott. Chase volt a megfelelő személy erre, abszolút. Csodálatos munkát végzett.”

„Évekkel ezelőtt azt mondtam neki, hogy ‘Chase, megvan a következő munkád’, mert már tudtuk, hogy a Forma-1-en dolgozunk, ő pedig csak forgatta a szemét, és azt mondta: ‘Rendben, de mit tudok én az autósportról?'”

„Azt mondanám: ‘Olyan emberre van szükségünk, aki a megfelelő hangot üti meg és a megfelelő irányba tereli a céget’. Végül több embert is felvettünk, köztük Ross Brawnt és Shaun Bratchest, akik kulcsfontosságú segítséget nyújtottak neki. Ross különösen sokat tudott a motorsportról. De igazából az volt az abszolút döntő különbség, hogy Chase képes volt rámutatni arra a sarkcsillagra.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Az F1 Academy bajnok hatalmasat bukott, a W Series bajnoka történelmet írt

Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…

1 óra ago

Kompolti Sportmajális: egy nap, megszámlálhatatlan élmény

A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…

2 óra ago

Eddig 3/3 az idei F1-es szezonban, de ki lesz a következő?

A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…

3 óra ago

Újabb versenyzőt vett át az Alpine alakulatától a Haas F1!

A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…

5 óra ago

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

7 óra ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

17 óra ago