Categories: F1

A Pirelli vs Bridgestone: Keményebbek az új F1-es feltételek

A Pirelli szerint a Forma-1 2025-re szóló gumi-tendere „bonyolultabb”, mint a múltban, mivel úgy tűnik, hogy a Bridgestone konkurenciaként érkezik.

Az FIA nemrég nyitotta meg a pályázati lehetőséget a 2025-től 2027-ig szóló F1-es gumibeszállítói szerződésre, amely opciós jelleggel további egy évvel meghosszabbítható.

A múlt héten a kiválasztási folyamat a második szakaszába lépett, miután az F1 irányító testülete befejezte a pályázók értékelését, és kiválasztotta a jóváhagyott ajánlattevőket.

Bár az FIA részéről nem érkezett hivatalos megerősítés a Bridgestone ajánlatáról, a Pirelli tisztában van azzal, hogy versenytársat kapott a jövőbeli F1-es szerződés lehetőságéért.

Bár a rivális Hankookot megelőzve a legutóbbi, 2020-tól 2023-ig tartó gumitendert (amelyet később egy évvel meghosszabbítottak), Mario Isola, a Pirelli F1-es vezetője elmagyarázta, miért lesz sokkal nehezebb a mostani szerződés elnyeréséért folytatott harc.

„Annyit mondhatok, hogy a tenderdokumentum sokkal bonyolultabb volt, mint a múltban volt” – idézte Isolát a Motorsport.com. „Sok szakasz és sok elem került bele a legutóbbi pályázatunkhoz képest.”

„Van egy jelentős rész, amely a fenntarthatósághoz kapcsolódik, egy nagy rész, amely ahhoz kapcsolódik, hogy képesek vagyunk-e bizonyos tulajdonságokkal rendelkező terméket és bizonyos tulajdonságokkal rendelkező szolgáltatást nyújtani, valamint bizonyos számú mérnököt. Elég sokat kellett dolgoznunk, hogy megszerezzük az ehhez szükséges összes papírt.”

A Pirelli több, mint gumiszállító

A leendő gumiszállító kiválasztásának F1-es folyamata az FIA mérlegelésén alapul majd, az abroncsok műszaki és sportos szempontjai, valamint az F1 kereskedelmi megfontolásai alapján. A Pirelli azonban úgy véli, plusz érv mellettük, hogy az F1 pertnerévé is vált és sokat segített annak vezetőinek. A Pirelli mindezek mellett jelen van az F1 Fan Zone területén és biztosítja a Pirelli Hot Laps élményautózást.

„Ebben a 13 évben mindig megpróbáltunk mindent megtenni, hogy teljesítsük a különböző években felmerült kéréseket” – folytatta Isola.

„2011-től kezdve voltak a jobban kopó abroncsok, aztán különböző erőforrásokat kaptunk, és a szélesebb abroncsokat, egészen a 18 colosig. Aztán nagyobb kopás, majd kisebb kopás. Mindig a különböző kérésekhez igazítottuk a termékünket.”

„Ezen felül nagyon aktívak voltunk a promóciós és marketing oldalon, támogattuk a promóter és az FIA minden kérését.”

„Úgy gondolom, hogy a mi szerepünk inkább a partneri, mint a szponzori. És szeretnénk is ilyenek lenni.”

„Nem azért akarunk a sport része lenni, mert bármit is diktálni akarunk, hanem mert ez azt jelenti, hogy jól együttműködünk az érdekeltekkel, plusz beszélünk a versenyzőkkel és beszélünk a csapatokkal is.”

„Olyan rendszert építettünk ki, amely szuperhatékony, hogy adatokat szolgáltassunk nekik. Összehasonlítottam egy 2011-ben készített jelentésünket egy mostani jelentéssel, és hihetetlen [a különbség]. Nevetnétek azon az egy oldalon, amit 2011-ben szolgáltattunk, ahhoz képest, amit most nyújtunk.”

„Mindezt néha természetesnek vesszük, mert amikor ezt lépésről lépésre csináljuk, nem vesszük észre, hogy mennyi mindent tettünk ebben a hosszú időszakban.”

Arra a kérdésre, hogy a Bridgestone-hoz hasonló nagyvállalattal való szembeszállás változtatott-e valamit a Pirelli ajánlatán, Isola így felelt: „Őszintén szólva, nem ismerem a megközelítésüket, így nem tudok erről nyilatkozni.”

„Nem tudjuk, hogy ki a versenytárs. A pletykák azok pletykák, és tudom, hogy hivatalosan nem tudjuk. Ha más versenytársról van szó, akkor valószínűleg más a megközelítésük.”

A Bridgestone egyelőre nem nyilatkozott az F1-es gumitender elnyeréséért tett ajánlatát.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Alonso szerint az Aston Martin haldoklik

Fernando Alonso elmagyarázta, hogy mi a fő probléma az idei Aston Martinnal, miután a második…

1 óra ago

A csillagokig rúgó ajánlatot kaphatott Pedro Acosta, nem is akárhonnan

A Honda Racing állítólag megpróbálja leszerződtetni Pedro Acostát. Az ajánlat egy hároméves szerződés, amelynek összértéke…

3 óra ago

Leclerc a Ferrari eddigi teljesítményéről: „Nem vagyunk elég gyorsak”

Charles Leclerc a negyedik helyen végzett a Bahreini Nagydíjon, de szerinte a Ferrari tempója, még…

5 óra ago

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

A 365 Oldtimer Múzeum Budapesten az egyik komforthelyem. Még két éve se nyílt meg, de…

15 óra ago

Hamilton elbeszélgetett magával, amiért nem ért el jó eredményt

Lewis Hamilton elárulta, hogy elbeszélgetett önmagával, hogy kikecmeregjen a Bahreini Nagydíj időmérője utáni uralkodó demotiváló…

17 óra ago

Márquez egy dologban nem fogja lemásolni Rossit

Sok mindenben hasonlít Marc Márquez és Valentino Rossi, de egy tekintetben nem fogja követni a…

18 óra ago