Categories: F1

A Mercedes 46 embert alkalmaz csak arra, hogy ne járjon úgy, mint a Red Bull

A Mercedes a költségvetésüknek megfelelően „alapvető változásokat” tervez bevezetni az autóján 2024-re.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elárulta, hogy a költségvetési sapkán belül maradva a Mercedesnek van egy külön „46 fős” csapata, akik a költségvetési limiten megfelelően követik a csapat kiadásait. A Mercedes a legkevésbé sem akarja átlépni azt, nehogy úgy járjon, mint a Red Bull 2021-ben.

A tavalyi szezon vége felé derült ki, hogy a Red Bull 1,8 millió fonttal túllépte a 2021-es költségplafont, amiért 7 millió dolláros büntetést és a 12 hónapra kiosztott szélcsatornaidő 10%-os csökkentését szabták ki rájuk. A szélcsatorna-büntetés tavaly októberben kezdődött, és a tervek szerint idén október 26-án, egy nappal a Mexikói Nagydíj előtt zárul le.

Dominanciájukat tekintve nehéz megítélni, hogy a Red Bullra hatással volt-e a büntetés, annak hatása valószínűleg a következő szezonban jobban látszik majd.

Ha a Mercedes átlépné a felső határt, akkor a reményeiknek, hogy utolérjék a Red Bullt, végképp vége lenne. Wolff azonban elárulta, hogy a németek 2022-ben és eddig 2023-ban is „alatta maradtak” a felső határnak.

„Felállítottunk egy hatalmas, 46 fős szervezetet a pénzügyi részlegünkön, amely az utolsó csavarig felügyeli a költségplafont” – idézi Wolffot a GPFans.com.

„Egész évben követik a kiadások alakulását, és amit tettünk, az alapvetően az, hogy különböző projektekhez rendeltünk forrásokat.”

„Tavaly egész évben a vonal alatt maradtunk, és idén is a vonal alatt maradtunk. Figyelembe véve a jövő évi normális fejlesztési váltást, ez még mindig nagyjából az ütemtervnek megfelelően alakul.”

Wolff eltökélt szándéka, hogy a Mercedes 2024-re „néhány alapvető tervezési változtatást” végezzen az autón, ami természetesen jelentős összegbe kerül.

„A jó dolog az, hogy folyamatosan tanuljuk, hogy mit csinál az autó” – mondta Wolff.

„Lesz néhány alapvető tervezési változás a jövő évre, de nem arról van szó, hogy építkezünk.”

„Inkább arról van szó, hogy mit szimulálunk – és ez nem pénzben mérhető. Ez teraflopokban vagy szélcsatorna órákban mérhető.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…

2 óra ago

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

3 óra ago

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

5 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

6 óra ago

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

7 óra ago

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

17 óra ago