Categories: F1

A Mercedes 46 embert alkalmaz csak arra, hogy ne járjon úgy, mint a Red Bull

A Mercedes a költségvetésüknek megfelelően „alapvető változásokat” tervez bevezetni az autóján 2024-re.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elárulta, hogy a költségvetési sapkán belül maradva a Mercedesnek van egy külön „46 fős” csapata, akik a költségvetési limiten megfelelően követik a csapat kiadásait. A Mercedes a legkevésbé sem akarja átlépni azt, nehogy úgy járjon, mint a Red Bull 2021-ben.

A tavalyi szezon vége felé derült ki, hogy a Red Bull 1,8 millió fonttal túllépte a 2021-es költségplafont, amiért 7 millió dolláros büntetést és a 12 hónapra kiosztott szélcsatornaidő 10%-os csökkentését szabták ki rájuk. A szélcsatorna-büntetés tavaly októberben kezdődött, és a tervek szerint idén október 26-án, egy nappal a Mexikói Nagydíj előtt zárul le.

Dominanciájukat tekintve nehéz megítélni, hogy a Red Bullra hatással volt-e a büntetés, annak hatása valószínűleg a következő szezonban jobban látszik majd.

Ha a Mercedes átlépné a felső határt, akkor a reményeiknek, hogy utolérjék a Red Bullt, végképp vége lenne. Wolff azonban elárulta, hogy a németek 2022-ben és eddig 2023-ban is „alatta maradtak” a felső határnak.

„Felállítottunk egy hatalmas, 46 fős szervezetet a pénzügyi részlegünkön, amely az utolsó csavarig felügyeli a költségplafont” – idézi Wolffot a GPFans.com.

„Egész évben követik a kiadások alakulását, és amit tettünk, az alapvetően az, hogy különböző projektekhez rendeltünk forrásokat.”

„Tavaly egész évben a vonal alatt maradtunk, és idén is a vonal alatt maradtunk. Figyelembe véve a jövő évi normális fejlesztési váltást, ez még mindig nagyjából az ütemtervnek megfelelően alakul.”

Wolff eltökélt szándéka, hogy a Mercedes 2024-re „néhány alapvető tervezési változtatást” végezzen az autón, ami természetesen jelentős összegbe kerül.

„A jó dolog az, hogy folyamatosan tanuljuk, hogy mit csinál az autó” – mondta Wolff.

„Lesz néhány alapvető tervezési változás a jövő évre, de nem arról van szó, hogy építkezünk.”

„Inkább arról van szó, hogy mit szimulálunk – és ez nem pénzben mérhető. Ez teraflopokban vagy szélcsatorna órákban mérhető.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

9 perc ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

2 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

4 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

6 óra ago

A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

A Monacói Nagydíjra látogat hétvégén a Forma-1-es mezőny. A versenyen, kimondottan csak ezen a versenyen…

8 óra ago

Norris piacra dobja az első cukormentes energiaitalát

A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…

18 óra ago