Fotó: Steve Etherington/Mercedes-Benz AG
James Allison cáfolta azt a felvetést, hogy a pilótafülke pozíciójának megváltoztatása lehet a kulcsa annak, hogy Lewis Hamilton visszatérjen a győztesek közé.
A Mercedes 2022-es és 2023-as „oldaldoboz nélküli” autókoncepciójának legutóbbi fejlesztése úgy tűnik, jó útra terelte a csapatot. Allison azonban, azt mondja, hogy ez sokkal többről szól, mint a Red Bull-szerű oldaldobozok alkalmazásáról.
„Egyáltalán nem” – idézi az Auto Motor und Sport. „Bármit is változtattunk az autón, azt a régi oldaldobozokkal is meg lehetett volna tenni.”
„A régi oldaldobozok éppúgy nem okozták a problémáinkat, mint ahogy az oldaldobozok geometriája sem magyarázza a Red Bull sikerét” – mondta.
A hétszeres világbajnok Hamilton azonban nemrég azt nyilatkozta, hogy „100 százalékig” biztos benne, hogy a Mercedesnek 2024-re finomítani kell a pilótafülke elhelyezésén, mert túl közel ül az első kerekekhez.
„Lewisnak nem tetszik az autó kezelhetősége” – ismerte el Allison. „És más pozícióban ül, mint korábban.”
„De nem vagyok benne biztos, hogy az egyik dolog összefügg a másikkal. Volt néhány beszélgetésem Lewisszal erről. És nem hiszem, hogy az üléspozíció nagy szerepet játszik azokban a problémákban, amiket az autóval kapcsolatban érez.”
„Amiben igaza van, az az autó kezelhetőségével kapcsolatos kritikája. A mi dolgunk, hogy ezt kijavítsuk, mert ez a köridő (tekintetében lényeges).”
„De ha változtatunk az üléspozíción, annak sok más okból történik majd, és nem azért tesszük, mert úgy gondoljuk, hogy ez önmagában megoldja Lewis összes problémáját.”
Allison azonban elutasítja az elképzelést, hogy a Red Bull sikerének kulcsa a padlólemeze lehet.
„Ezt leginkább a szezon elején láthattuk, amikor bizonyos pályákon sokkal hamarabb leért az autójuk az egyenesekben, mint más autók” – mondta. „De jelenleg már nem látunk ilyet.”
Allison összességében úgy gondolja, hogy a fokozatos változás teszi majd lehetővé, hogy a Mercedes utolérje a Red Bullt.
„Csapaton belül is folyamatosan ezt mondogatom, de nincs okunk arra, hogy ez ne történjen meg az idei szezonban, amíg képesek vagyunk folyamatosan fejleszteni az autónkat” – mondta.
„A kihívás az, hogy ezt megtegyük, és ezzel egyidőben elég tudást szerezzünk ahhoz, hogy a következő szezon elejétől kezdve is meg tudjuk ezt tenni.”
A Ferrari-főnök szerint Lewis Hamiltonnak meg kell nyugodnia, mert semmi sincs még veszve. Hamilton erős…
Jack Doohan versenyülése a hírek szerint a szezon közepéig biztonságban lehet, miután az ausztrál versenyző…
A háromszoros Forma-1-es világbajnok, Sir Jackie Stewart nemrégiben részleteket osztott meg felesége, Lady Helen állapotáról,…
Eddig a Ferrari messze elmarad a várakozásoktól, pedig Lewis Hamilton érkeztével nagy dolgokat vártak az…
Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…
Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…