Categories: F1

Hamilton hiába panaszkodik a pilótafülkére, nem az a probléma

James Allison cáfolta azt a felvetést, hogy a pilótafülke pozíciójának megváltoztatása lehet a kulcsa annak, hogy Lewis Hamilton visszatérjen a győztesek közé.

A Mercedes 2022-es és 2023-as „oldaldoboz nélküli” autókoncepciójának legutóbbi fejlesztése úgy tűnik, jó útra terelte a csapatot. Allison azonban, azt mondja, hogy ez sokkal többről szól, mint a Red Bull-szerű oldaldobozok alkalmazásáról.

„Egyáltalán nem” – idézi az Auto Motor und Sport. „Bármit is változtattunk az autón, azt a régi oldaldobozokkal is meg lehetett volna tenni.”

„A régi oldaldobozok éppúgy nem okozták a problémáinkat, mint ahogy az oldaldobozok geometriája sem magyarázza a Red Bull sikerét” – mondta.

A hétszeres világbajnok Hamilton azonban nemrég azt nyilatkozta, hogy „100 százalékig” biztos benne, hogy a Mercedesnek 2024-re finomítani kell a pilótafülke elhelyezésén, mert túl közel ül az első kerekekhez.

„Lewisnak nem tetszik az autó kezelhetősége” – ismerte el Allison. „És más pozícióban ül, mint korábban.”

„De nem vagyok benne biztos, hogy az egyik dolog összefügg a másikkal. Volt néhány beszélgetésem Lewisszal erről. És nem hiszem, hogy az üléspozíció nagy szerepet játszik azokban a problémákban, amiket az autóval kapcsolatban érez.”

„Amiben igaza van, az az autó kezelhetőségével kapcsolatos kritikája. A mi dolgunk, hogy ezt kijavítsuk, mert ez a köridő (tekintetében lényeges).”

„De ha változtatunk az üléspozíción, annak sok más okból történik majd, és nem azért tesszük, mert úgy gondoljuk, hogy ez önmagában megoldja Lewis összes problémáját.”

Sokan megfigyelték, hogy a 2023-as Red Bull több szikrát szór az egyenesekben, mint bármelyik másik csapat.

Allison azonban elutasítja az elképzelést, hogy a Red Bull sikerének kulcsa a padlólemeze lehet.

„Ezt leginkább a szezon elején láthattuk, amikor bizonyos pályákon sokkal hamarabb leért az autójuk az egyenesekben, mint más autók” – mondta. „De jelenleg már nem látunk ilyet.”

Allison összességében úgy gondolja, hogy a fokozatos változás teszi majd lehetővé, hogy a Mercedes utolérje a Red Bullt.

„Csapaton belül is folyamatosan ezt mondogatom, de nincs okunk arra, hogy ez ne történjen meg az idei szezonban, amíg képesek vagyunk folyamatosan fejleszteni az autónkat” – mondta.

„A kihívás az, hogy ezt megtegyük, és ezzel egyidőben elég tudást szerezzünk  ahhoz, hogy a következő szezon elejétől kezdve is meg tudjuk ezt tenni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Vasseur Hamiltonnak: „Nyugodtnak kell maradnunk”

A Ferrari-főnök szerint Lewis Hamiltonnak meg kell nyugodnia, mert semmi sincs még veszve. Hamilton erős…

33 perc ago

Doohan karrierje újabb fordulatot vehet, mivel az Alpine dönthet a Bahreini Nagydíj után

Jack Doohan versenyülése a hírek szerint a szezon közepéig biztonságban lehet, miután az ausztrál versenyző…

3 óra ago

Egy fontos dolog, amit Jackie Stewart ma annyira akar, mint annak idején világbajnoknak lenni

A háromszoros Forma-1-es világbajnok, Sir Jackie Stewart nemrégiben részleteket osztott meg felesége, Lady Helen állapotáról,…

13 óra ago

A Ferrari egykori elnökének megváltozott a véleménye Hamilton leigazolásáról

Eddig a Ferrari messze elmarad a várakozásoktól, pedig Lewis Hamilton érkeztével nagy dolgokat vártak az…

15 óra ago

LEGO Ferrari SF-24: A trükk a részletekben rejlik

Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…

17 óra ago

Pagani – Ahol az álmok épülnek

Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…

19 óra ago