Categories: F1

Verstappen szerint „könnyű a pályát okolni”, mikor tragédia történik

Max Verstappen meglátása szerint – amivel a legtöbben egyetértenek -, „teljesen felesleges” volt újraindítani az esős körülmények között a Formula Regional spái versenyét, amely végül a holland Dilano van ‘t Hoff életét követelte.

A holland MP Motorsport csapatnál versenyző 18 éves tehetség, van ‘t Hoff akkor vesztette életét, amikor a Kemmel egyenesben a szakadó esőben balesetet szenvedett, majd oldalról belerohant egy versenyzőtársa, aki a Raidillon kanyart követő egyenesben a hatalmas mennyiségű vízpermet miatt nem látta van ‘t Hoff autóját a pályán.

Négy évvel Anthoine Hubert halálos balesete után a 2019-es spái F2-es futamon történt tragédia újabb, kellemetlen kérdéseket merültek fel az Eau Rouge és a Raidillon pályaszakasz jövőjével kapcsolatban. Az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll például egyike volt azoknak a pilótáknak, akik szerint a pálya azon szakaszát meg kellene változtatni.

Ugyanakkor az esőben való együléses versenyzés problémája is újra a figyelem középpontjába került, mivel a sárvédő nélküli kerekek jelentős vízpermetet generálnak, ami korlátozza a látási viszonyokat, függetlenül a pályától vagy a kanyarkombinációtól.

A Formula Regional Europe by Alpine futamot egy körrel a leintés előtt indították újra, miután egy korábbi incidens miatt biztonsági autós perióduson voltak túl.

A Forma-1-es Osztrák Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján Verstappen azt mondta, „könnyű a pályát hibáztatni”, de ehelyett szerinte inkább a megoldáson kellene gondolkodni.

„Ez természetesen rendkívül szomorú, részvétem az egész családnak és az MP-csapatnak” – mondta Verstappen később a holland Viaplay-nek.

„Meg kell néznünk, hogy min tudunk javítani. Láttam néhány képet a futamról, és nagyon vizes volt, szóval szerintem teljesen felesleges volt újraindítani azt a versenyt.”

„Egy újraindításnál ennyi vízzel és vízpermettel nem látsz semmit.”

„A hátul lévő embereknek nincs vesztenivalójuk, így teljes gőzzel mennek, és akkor történik egy ilyen baleset, aminek nem szabadna megtörténnie.”

„Megoldásokat kell találnunk. Meg kell néznünk, hogyan tudnánk javítani a vízpermeten [csökkentésén], és mindig figyelnünk kell az autók biztonságára, de jelenleg ez egyszerűen rendkívül szomorú.”

Az F1, amely három hét múlva Spába látogat a Belga Nagydíjra, időközben az FIA-val közösen olyan megoldásokon dolgozik, amelyekkel csökkenthető az autók által generált vízpermet mennyisége.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

8 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

10 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

12 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

14 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

15 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

16 óra ago