Categories: F1

Az Aston Martin zöldjébe kerül egy kis piros és kék is a Brit Nagydíjon

Az Aston Martin Forma-1-es csapata szerződést kötött a Valvoline kenőanyag-beszállítóval, amelyet a hétvégi Brit Nagydíjra egy egyedi festéssel koronáznak meg.

Az Aramco leányvállalata, a Valvoline Global szerződött a silverstone-i alakulattal hosszú távú hivatalos kenőanyag-partnerként. Silverstone-ban a Valvoline piros és kék V alakú logója a Fernando Alonso és Lance Stroll által vezetett AMR23-as autó motorborításán, oldalsó szárnyán és első szárnyán is látható lesz. Az amerikai vállalat márkajelzése 2023-ban marad majd tovább is, amikor az Aston Martin visszatér a szokásos festéséhez.

Az év elején az Aston Martin névadó támogatója és fő F1-es szponzora, az Aramco 2,65 milliárd dollárért felvásárolta a Valvoline-t.

Az Aston Martin F1 csapatfőnöke, Mike Krack szerint az új kenőanyag-beszállítóval való hosszú távú kapcsolat előnyös lesz a csapatnak, amikor 2026-tól Honda-motorokra váltanak át:

„Az Aston Martin Aramco Cognizant F1 csapatnál mindenki örömmel üdvözli a Valvoline Global-t hivatalos kenőanyag-partnerünkként. A hétvégi Brit Nagydíjtól kezdve a Valvoline Global versenyeken kipróbált kenőanyagokat biztosít az AMR23-asunknak, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A Valvoline Globallal való hosszú távú partnerség a Hondával 2026-tól kezdődő új gyári motor-partnerségünknek is kedvez majd, amelyhez testreszabott kenőanyagokat biztosítanak.”

A Valvoline nagy múltra tekint vissza az autósportban, amely a sportág korai éveire, a XIX. század végére nyúlik vissza. Felismerhető színösszeállítása állandó szereplője volt az Egyesült Államok versenyszcénájának, és hosszú időn keresztül a NASCAR, az IndyCar és a drag versenyeken is részt vett, beleértve az 1990-es évek elején Al Unser Jr. ikonikus IndyCar-szponzorációját.

Jelenleg partnere a NASCAR-ban szereplő Hendrick Motorsports, ahol Kyle Larsont, Chase Elliottot, William Byront és Alex Bowmant indítják.

A Valvoline olykor a Forma-1-ben is megjelent, többek között egy rövid ideig a Lotusszal az 1970-es évek végén,. Ekkor Mario Andretti Lotus 79-es versenyautójának voltak az üzemanyag-szállítói, amellyel 1978-ban világbajnokságot nyert. Legutóbb a rövid életű Marussia F1 istálló kenőanyag-beszállítójaként voltak aktívak a királykategóriában.

Vámosi Péter

Recent Posts

Brutális zivatar jöhet Monacói Nagydíj versenyhétvégéjén?

A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…

50 perc ago

Nagyon is ismerős arc lesz ott Monacóban az Aston Martinnal

Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…

3 óra ago

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

5 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

6 óra ago

Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…

9 óra ago

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…

11 óra ago