Categories: F1

Az Aston Martin zöldjébe kerül egy kis piros és kék is a Brit Nagydíjon

Az Aston Martin Forma-1-es csapata szerződést kötött a Valvoline kenőanyag-beszállítóval, amelyet a hétvégi Brit Nagydíjra egy egyedi festéssel koronáznak meg.

Az Aramco leányvállalata, a Valvoline Global szerződött a silverstone-i alakulattal hosszú távú hivatalos kenőanyag-partnerként. Silverstone-ban a Valvoline piros és kék V alakú logója a Fernando Alonso és Lance Stroll által vezetett AMR23-as autó motorborításán, oldalsó szárnyán és első szárnyán is látható lesz. Az amerikai vállalat márkajelzése 2023-ban marad majd tovább is, amikor az Aston Martin visszatér a szokásos festéséhez.

Az év elején az Aston Martin névadó támogatója és fő F1-es szponzora, az Aramco 2,65 milliárd dollárért felvásárolta a Valvoline-t.

Az Aston Martin F1 csapatfőnöke, Mike Krack szerint az új kenőanyag-beszállítóval való hosszú távú kapcsolat előnyös lesz a csapatnak, amikor 2026-tól Honda-motorokra váltanak át:

„Az Aston Martin Aramco Cognizant F1 csapatnál mindenki örömmel üdvözli a Valvoline Global-t hivatalos kenőanyag-partnerünkként. A hétvégi Brit Nagydíjtól kezdve a Valvoline Global versenyeken kipróbált kenőanyagokat biztosít az AMR23-asunknak, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A Valvoline Globallal való hosszú távú partnerség a Hondával 2026-tól kezdődő új gyári motor-partnerségünknek is kedvez majd, amelyhez testreszabott kenőanyagokat biztosítanak.”

A Valvoline nagy múltra tekint vissza az autósportban, amely a sportág korai éveire, a XIX. század végére nyúlik vissza. Felismerhető színösszeállítása állandó szereplője volt az Egyesült Államok versenyszcénájának, és hosszú időn keresztül a NASCAR, az IndyCar és a drag versenyeken is részt vett, beleértve az 1990-es évek elején Al Unser Jr. ikonikus IndyCar-szponzorációját.

Jelenleg partnere a NASCAR-ban szereplő Hendrick Motorsports, ahol Kyle Larsont, Chase Elliottot, William Byront és Alex Bowmant indítják.

A Valvoline olykor a Forma-1-ben is megjelent, többek között egy rövid ideig a Lotusszal az 1970-es évek végén,. Ekkor Mario Andretti Lotus 79-es versenyautójának voltak az üzemanyag-szállítói, amellyel 1978-ban világbajnokságot nyert. Legutóbb a rövid életű Marussia F1 istálló kenőanyag-beszállítójaként voltak aktívak a királykategóriában.

Vámosi Péter

Recent Posts

A honfitárs motorost is megérintette Diogo Jota halála, szép szavakkal búcsúzott

Július 3-án tragikus körülmények között elhunyt a 28 éves portugál labdarűgó, Diogo Jota. Miguel Oliveira…

5 óra ago

Aleix Espargarónak köszönheti a mezőny tök utolsó versenyzője, hogy pontot szerzett

Minden segítséget megadtak Somkiat Chantrának a hétvégén, aki ennek is köszönhetően szerezte meg első pontját…

6 óra ago

Assen főnöke fekete felhőket lát az F1 európai versenyhelyszínei felett

A MotoGP naptárában szereplő asseni pálya nem fűz komoly reményeket arra, hogy a Forma-1 továbbra…

8 óra ago

Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

Max Verstappen csendre intette az angol közönséget, és ő szerezte meg a pole pozíciót. Borult…

9 óra ago

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…

10 óra ago

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

11 óra ago