Categories: F1

A Red Bull Ring 100% megoldja a pályaelhagyások problémáját

A Red Bull Ring biztosan reagálni fog, hogy soha többé ne fordulhasson elő az Osztrák Nagydíjon a pályaelhagyások miatti bohózat.

A Forma-1 irányító testülete, az FIA máris azt javasolja, hogy 2024-re új kavicságyas pályaíveket helyezzenek el a legvitatottabb kanyarokba – a 9-es és 10-es kanyarokban. Dr. Helmut Marko, a Red Bull munkatársa az Österreichnek beszélt erről:

„Úgy tűnik, 120 szabálytalanságot számoltak össze, ez elképesztő szám. Ezért támogatom, hogy a következő, 2024-es nagydíjig történjen valami, és biztosan lesz megoldás.”

A Red Bull tulajdonában álló spielbergi pálya illetékesei mindeközben a Kleine Zeitungnak azt mondták, hogy folyamatos kapcsolatban állnak az FIA-val, és közös utat akarnak találni a jövőre nézve. Timo Glock, a korábbi F1-es pilóta szerint nem a versenybírák hibája, hogy a figyelmeztetések, büntetések, frusztráció és zűrzavar fesztiválja sújtotta a múlt hétvégi versenyt. Ennyit mondott a német Skynak:

„Nyilvánvalóan hihetetlenül nehéz ez, amikor 20 autó halad egy körben, és minden autót szemmel kell tartani. Különösen a kilences és tízes kanyart. Pár kör után az emberi szem egy kicsit lelassul, és nem tud lépést tartani.”

Egy másik egykori versenyző is nyilatkozott, Alex Wurz, akinek édesapja korábban a pálya – akkor még A1 Ring néven – tulajdonosa volt. A 49 éves Wurz ma egy pályatervező céget irányít, és így zárt a Kronen Zeitungnak:

„Én a természetes pályakorlátok híve vagyok, fűvel és kavicsággyal, és a szegélyköveken is lehet dolgozni.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

9 óra ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

10 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

11 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

13 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

15 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

17 óra ago