Fotó: Alex Pantling/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az Alpha Tauri új vezérigazgatója elismerte, hogy a faenzai székhelyű csapat 2024-től sokkal szorosabban fog együttműködni a tulajdonos Red Bull-lal.
Franz Tost a kezdetek óta a csapat (előbb Toro Rosso, majd AlphaTauri néven) főnöke, ám az év végén távozik, hogy átadja a helyét Peter Bayer vezérigazgatónak és a szintén újonnan érkező csapatfőnöknek, Laurent Mekies-nek.
„Már nagyon várom” – mondta a Servus TV-nek Bayer, aki jelenleg az FIA első számú tisztviselője.
„Ez egy ideális időpont. A Red Bullnál is történtek változások a vezetőségben, ami helyet szabadít fel Laurent és az én számomra.”
„Jó barátok vagyunk” – mondta a francia Mekiesről, aki jelenlegi a Ferrarinál dolgozik. „Amikor én az FIA-nál voltam, Laurent volt a biztonsági igazgató” – tette hozzá Bayer.
„Mindig is nagyon jól kijöttünk egymással. Véleményt cseréltünk arról, hogyan lehetne alakítani az életet Olaszországban.”
Az AlphaTauri tehátátalakul. A szabályok adta keretek között a lehető legjobban összedolgoznak majd a Red Bull Racinggel, és nevet is váltanak majd.
„A szinergiák megtalálásáról van szó” – erősíti meg Bayer.
„Persze nem másolhatjuk csak úgy le az autót, mert az FIA viszonylag gyorsan rájönne erre. Azonban számos alkatrészt beszerezhetünk a Red Bulltól.”
„De a központi dolgokat, például az aerodinamikát még mindig magunknak kell fejlesztenünk.”
Az Alpha Taurit eddig is a Red Bull „B” csapatának tekintették, de Bayer szerint az összhang valójában sosem volt kellően hatékony.
„Úgy gondolom, hogy a szinergiákat ki kell használni” – mondta – „de ez eddig nem történt meg. A szponzorokról és az alkalmazottakról is szó van.”
„Megpróbálhatunk versenyképesek lenni a tehetséges mérnökökért is, és lehetőséget adni nekik” – tette hozzá Bayer, megerősítve azt a tervet, hogy a csapat egyes elemei az Egyesült Királyságba költöznek, miközben megtartják a faenzai főhadiszállást is.
Elmondta, hogy az FIA-val való korábbi kapcsolatának egyik előnye, hogy központi szerepet játszott a költségvetési sapka bevezetésében.
„Sok csapat küzd a költségplafon miatt” – mondta Bayer. „Én irányítottam a projektet az FIA-nál, és folyamatosan bocsánatot kértem a csapatoktól” – mosolygott.
„De most már látjuk, hogy sok mindent megváltoztat a szponzoroknál. A politika is egyre fontosabbá válik, szóval Laurent fog gondoskodni a versenyzésről, én pedig az üzletről.”
„Ez így egyszerűen van fogalmazva, de van értelme így csinálni.”
A jelenleg a Mercedes tartalékversenyzőjeként tevékenykedő Valtteri Bottas meglepő részleteket árult el múltjáról: 2008 és…
A Tamiya Inc. bejelentette, hogy elhunyt Shunsaku Tamiya, a vállalat elnöke és korábbi vezérigazgatója. A…
Max Verstappennek hamarosan döntést kell hoznia arról, hogy hogy hol akar versenyezni 2026-ban. Ez ráadásul…
Brad Pitt elárulta, melyik pályát tartotta a legkiemelkedőbbnek, miután a F1 film forgatása során –…
A tavalyi év nagy szenzációja volt Lewis Hamilton Ferrrihoz igazolása, ez pedig azt is jelentette,…
A MotoGP 2027-től hároméves szerződés keretében Santiago-ból Buenos Aires-be helyezi át argentin versenyhétvégéjét, amit a…