Categories: F1

Az AlphaTauri nem Red Bull-másolat lesz!

Az Alpha Tauri új vezérigazgatója elismerte, hogy a faenzai székhelyű csapat 2024-től sokkal szorosabban fog együttműködni a tulajdonos Red Bull-lal.

Franz Tost a kezdetek óta a csapat (előbb Toro Rosso, majd AlphaTauri néven) főnöke, ám az év végén távozik, hogy átadja a helyét Peter Bayer vezérigazgatónak és a szintén újonnan érkező csapatfőnöknek, Laurent Mekies-nek.

„Már nagyon várom” – mondta a Servus TV-nek Bayer, aki jelenleg az FIA első számú tisztviselője.

„Ez egy ideális időpont. A Red Bullnál is történtek változások a vezetőségben, ami helyet szabadít fel Laurent és az én számomra.”

„Jó barátok vagyunk” – mondta a francia Mekiesről, aki jelenlegi a Ferrarinál dolgozik. „Amikor én az FIA-nál voltam, Laurent volt a biztonsági igazgató” – tette hozzá Bayer.

„Mindig is nagyon jól kijöttünk egymással. Véleményt cseréltünk arról, hogyan lehetne alakítani az életet Olaszországban.”

Az AlphaTauri tehátátalakul. A szabályok adta keretek között a lehető legjobban összedolgoznak majd a Red Bull Racinggel, és nevet is váltanak majd.

„A szinergiák megtalálásáról van szó” – erősíti meg Bayer.

„Persze nem másolhatjuk csak úgy le az autót, mert az FIA viszonylag gyorsan rájönne erre. Azonban számos alkatrészt beszerezhetünk a Red Bulltól.”

„De a központi dolgokat, például az aerodinamikát még mindig magunknak kell fejlesztenünk.”

Az Alpha Taurit eddig is  a Red Bull „B” csapatának tekintették, de Bayer szerint az összhang valójában sosem volt kellően hatékony.

„Úgy gondolom, hogy a szinergiákat ki kell használni” – mondta – „de ez eddig nem történt meg. A szponzorokról és az alkalmazottakról is szó van.”

„Megpróbálhatunk versenyképesek lenni a tehetséges mérnökökért is, és lehetőséget adni nekik” – tette hozzá Bayer, megerősítve azt a tervet, hogy a csapat egyes elemei az Egyesült Királyságba költöznek, miközben megtartják a faenzai főhadiszállást is.

Elmondta, hogy az FIA-val való korábbi kapcsolatának egyik előnye, hogy központi szerepet játszott a költségvetési sapka bevezetésében.

„Sok csapat küzd a költségplafon miatt” – mondta Bayer. „Én irányítottam a projektet az FIA-nál, és folyamatosan bocsánatot kértem a csapatoktól” – mosolygott.

„De most már látjuk, hogy sok mindent megváltoztat a szponzoroknál. A politika is egyre fontosabbá válik, szóval Laurent fog gondoskodni a versenyzésről, én pedig az üzletről.”

„Ez így egyszerűen van fogalmazva, de van értelme így csinálni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

6 hónap alatt lett mesterlövész az egyik F1-es versenyző!

A jelenleg a Mercedes tartalékversenyzőjeként tevékenykedő Valtteri Bottas meglepő részleteket árult el múltjáról: 2008 és…

7 óra ago

90 éves korában elhunyt a modellautó-gyártás legnagyobbja és szerelmese, Shunsaku Tamiya

A Tamiya Inc. bejelentette, hogy elhunyt Shunsaku Tamiya, a vállalat elnöke és korábbi vezérigazgatója. A…

8 óra ago

Van egy csapat, amely mindent megadna Verstappen szerződtetéséért, és ez nem a Mercedes

Max Verstappennek hamarosan döntést kell hoznia arról, hogy hogy hol akar versenyezni 2026-ban. Ez ráadásul…

9 óra ago

Brad Pitt elárulta melyik F1 pálya volt a kedvence a forgatások alatt

Brad Pitt elárulta, melyik pályát tartotta a legkiemelkedőbbnek, miután a F1 film forgatása során –…

11 óra ago

Egy barátjától tudta meg Sainz, hogy távoznia kell a Ferraritól

A tavalyi év nagy szenzációja volt Lewis Hamilton Ferrrihoz igazolása, ez pedig azt is jelentette,…

13 óra ago

Argentína a MotoGP után a Forma-1-re is pályázik

A MotoGP 2027-től hároméves szerződés keretében Santiago-ból Buenos Aires-be helyezi át argentin versenyhétvégéjét, amit a…

15 óra ago