A 2019-es szezon kezdetén a Rich Energy nevű energiaital márka még a Haas csapat névadó szponzora volt. A tulajdonos Williams Storey előszeretettel használja a Twittert, mely platformon a kezdetektől fogva csillogtatta mesterkéltségét és önimádatát.
A Red Bullra, mint szintén F1-ben jelenlévő energiaital márkára konkrét ellenségként tekint. Rendre hangoztatta, hogy a Rich Energy egyértelműen minőségibb termék a vörös bikákénál, sőt szerinte az ő csapata a marketinghez is jobban ért.
A közönség persze többnyire kinevette a Rich Energy-t, hiszen „marketingjük” nagyjából csak a Red Bull becsmérléséről szólt. Arról nem beszélve, hogy a termékük nagyjából beszerezhetetlen, mi is csak a paddockban jutottunk hozzá egyhez, tehát valóban létezett/létezik. Bár lehet, hogy csak annyi, amennyit itt-ott mutogatni lehet… Ki tudja…
De ez nem is ez volt a márkával a valós probléma. Inkább az, hogy a 2019-es szezon során a egyre több problémás ügybe keveredtek.
Először kiderült, hogy logójuk nagyon hasonlít(ott) a Whyte Bikes logójára. Perre vitték a dolgot, a Rich Energy veszített, így módosítaniuk kellet a logójukon, később pedig szó esett többek között iratok meghamisításáról is.
A vége az lett, hogy a Haas csapat még a szezon vége előtt szakított a Rich Energy-vel.
Ők, vagyis Storey azonban azóta is posztol egykori F1-es jelenlétükről, hangot adva sértődöttségének. Többször bejelentette azóta, hogy hamarosan bejelenti, hogy valamely csapattal visszatérnek az F1-be, de persze ez azóta nem történt meg – nyilván nem is fog.
A Rich Energy most épp Brad Pitt készülő F1-es filmje kapcsán posztolt. A filmet ugyanis most a Brit Nagydíj hétvégéjén is forgatják, így jelen van Silverstone-ben a fiktív APXGP csapat, és annak „F1-es autója”, mely fekete-arany festést kapott.
Az APXGP autójának képét a Rich Energy-s Haasszal összehasonlító képhez a következő szöveget írták:
Az utánzás a hízelgés legőszintébb formája.
„Az Apple stúdió/ Bruckheimer új F1-es filmje Brad Pitt főszereplésével olyan dizájnt választott, amely több mint egy csipetnyit emlékeztet a RICH Energy festésére, amelyet gyakran az elmúlt évek legjobbjánaknak választanak.”
https://twitter.com/rich_energy/status/1677013731870400534
A kommentelők persze megint felnevettek.
„Meg tudnátok mutatni azokat a szavazatokat [amik szerint a Rich Energy festés volt a legjobb az elmúlt években – a szerk.] Ez [a színkombináció az F1-ben] már az energiaitalok előtt is létezett. Csak mondom.” – írta egy kommentelő és illusztrálta egy JPS Lotusszal.
Egy másik kommentelő arra utalt, hogy ideje lenne túllendülni az F1-es múlton, hiszen rég volt, elmúlt: „Mióta nem vagytok már szponzor, de még mindig a Haas F1-es borítóképetek van? Ez aztán a gazdagság. 😂”
Megint más az utánzásra reagált: „Az utánzás a hízelgés legőszintébb formája. A Rich Energy F1-es festése, amelyet William Storey folyamatosan kihasznál, több mint egy csipetnyi utalást tett a JPS LOTUS festésére, amelyet *tényleg* a legjobbnak választottak *minden* évben.”
Más azzal gúnyolódott, hogy szerinte még a fiktív APXGP is több versenyt fog teljesíteni, mint amennyit a Rich Energy teljesített.