Categories: F1

Árt-e a sportnak az F1 és az FIA vitája?

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke cáfolta, hogy az FIA és a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media közötti nézeteltérés kárt okozna a sportnak.

Az F1 és az irányító testület között számos konfliktus alakult ki azóta, hogy Mohammed Ben Sulayem 2021 végén átvette az FIA elnöki posztját. Leginkább akkor különböztek össze, amikor az FIA elnök a közösségi médiában a szaúd-arábiai magánbefektetési alap állítólagos 20 milliárd dolláros ajánlatára utaló megjegyzéseket tett.

Ez ahhoz vezetett, hogy az F1 levelet küldött Ben Sulayemnek, amelyben közölték, hogy Ben Sulayem túllépte a hatáskörét és nem tisztje véleményezni az F1 üzleti döntéseit.

Mindezt tovább fokozta, hogy a két fél ellentétes álláspontot képvisel a következő Concorde Egyezménnyel kapcsolatban.

Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója először a Miami Nagydíj előtti befektetői telefonbeszélgetésen, majd a Walker webcaston azt sugallta, hogy az F1 pozitív hangulatát és népszerűségének növekedését ki akarják használni. Elvük szerint „addig kell ütni a vasat, amíg meleg”, ezért a következő Concorde Egyezményt mihamarabb alá kell írni.

De mivel a jelenlegi megállapodás 2025 végéig van érvényben, Ben Sulayem az AP-nek nyilatkozva, a Brit Nagydíj előtt ragaszkodott ahhoz, hogy nem sietnek a megállapodás megkötésével.

„Amit a nyilvánosság előtt mondanak, az azt a látszatot keltheti, hogy különböznek” – felelte Wolff a RacingNews365.com-nak arra a kérdésre, hogy fennáll-e a veszélye annak, hogy az FIA és az F1 közötti megosztottság veszélybe sodorhatja-e a  közelmúltbeli nagymértékű növekedést.

„De valójában nem [nem különböznek], mert az FIA és a FOM a Concorde-ot akarja, ahogy a csapatok is.”

„Valószínűleg van egy kis tárgyalási pozíció, ami benne van a dologban, de az az érzésem, hogy mindenki ugyanabba az irányba tart.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

7 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

8 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

9 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

10 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

11 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

12 óra ago