Categories: F1

Az F1 eloszlatta a Red Bull kételyeit 2026-tal kapcsolatban

A  Forma-1 vezetősége határozottan reagált Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnökének aggodalmaira a 2026-os autókra vonatkozóan. 

Az F1 magabiztosan cáfolta azokat az állításokat, melyek szerint az új autókra vonatkozó szabályok veszélyeztetik a versenyek izgalmát. A szakértői csapat azonban határozottan állítja, hogy a 2026-os autók forradalmi újításai csak tovább fokozzák majd a versenyek izgalmát.

Horner korábban kifejezte aggodalmait a tervezett technikai változtatásokkal kapcsolatban, melyekről azt állította, hogy nem teszik lehetővé a csapatok számára a kreativitást és az innovációt.

A tervezett változtatások között szerepelnek aerodinamikai fejlesztések, melyek az autók egymást követő képességét javítják, valamint a fenntarthatóbb és környezetbarátabb technológiák bevezetése is.

Horner azonban attól tart, hogy az autók így nehezebbek lesznek, a versenyzőknek pedig az egyenesekben majd el kell venniük a gázról a lábukat és vissza kell váltaniuk, hogy feltöltsék a nagyobb akkumulátorokat, illetve a

Attól tart, hogy a motorok nem növelik majd a súlyt az összcsomagban, hanem azt eredményezik, hogy a versenyzőknek az egyenesekben emelniük és visszaváltaniuk kell, hogy feltöltsék a nagyobb akkumulátorokat.

„A Red Bull a lehető leghosszabb ideig szeretne a jelenlegi szabályzattal maradni” – idézi az Auto Motor und Sport az egyik rivális csapat meg nem nevezett forrását.

„Én is így tennék, tekintve a Red Bull technikai előnyét.”

Az F1 technikai főnöke, Pat Symonds szerint Horner aggályai alaptalanok, mivel kilenc hónappal ezelőtti szimulációkon alapulnak.

„Azóta jelentős előrelépést tettünk, és jövőre még előrébb leszünk.”

Symonds hozzátette, hogy az autók 2026-ban nagyjából ugyanolyan gyorsak lesznek, mint most. Ráadásul a kezelhetőség és a vezetési tulajdonságok is hasonlóak lesznek.

Az azonban továbbra is igaz, hogy 30 kilogrammnyi (fenntartható) üzemanyagot kell majd felhasználniuk a 2026-os autóknak pusztán az akkumulátorok feltöltéséhez. Symonds azonban úgy véli, hogy az MGU-H (hőenergia visszanyerő rendszer) 2026-tól való elhagyása segít az autók súlyának alacsonyan tartásában.

A 2026-os autók könnyebbé tételében a tervezett 30 cm-es tengelytáv-csökkentés is segíthet. Valamint az is, hogy a pletykák szerin a sebességváltók nyolc helyett csak hat fokozatúak lesznek.

„30 centiméternyi anyag többet nyom, mint 30 centiméternyi levegő” – mosolygott Symonds.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

6 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

8 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

10 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

12 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

13 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

14 óra ago