Categories: F1

Az F1 eloszlatta a Red Bull kételyeit 2026-tal kapcsolatban

A  Forma-1 vezetősége határozottan reagált Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnökének aggodalmaira a 2026-os autókra vonatkozóan. 

Az F1 magabiztosan cáfolta azokat az állításokat, melyek szerint az új autókra vonatkozó szabályok veszélyeztetik a versenyek izgalmát. A szakértői csapat azonban határozottan állítja, hogy a 2026-os autók forradalmi újításai csak tovább fokozzák majd a versenyek izgalmát.

Horner korábban kifejezte aggodalmait a tervezett technikai változtatásokkal kapcsolatban, melyekről azt állította, hogy nem teszik lehetővé a csapatok számára a kreativitást és az innovációt.

A tervezett változtatások között szerepelnek aerodinamikai fejlesztések, melyek az autók egymást követő képességét javítják, valamint a fenntarthatóbb és környezetbarátabb technológiák bevezetése is.

Horner azonban attól tart, hogy az autók így nehezebbek lesznek, a versenyzőknek pedig az egyenesekben majd el kell venniük a gázról a lábukat és vissza kell váltaniuk, hogy feltöltsék a nagyobb akkumulátorokat, illetve a

Attól tart, hogy a motorok nem növelik majd a súlyt az összcsomagban, hanem azt eredményezik, hogy a versenyzőknek az egyenesekben emelniük és visszaváltaniuk kell, hogy feltöltsék a nagyobb akkumulátorokat.

„A Red Bull a lehető leghosszabb ideig szeretne a jelenlegi szabályzattal maradni” – idézi az Auto Motor und Sport az egyik rivális csapat meg nem nevezett forrását.

„Én is így tennék, tekintve a Red Bull technikai előnyét.”

Az F1 technikai főnöke, Pat Symonds szerint Horner aggályai alaptalanok, mivel kilenc hónappal ezelőtti szimulációkon alapulnak.

„Azóta jelentős előrelépést tettünk, és jövőre még előrébb leszünk.”

Symonds hozzátette, hogy az autók 2026-ban nagyjából ugyanolyan gyorsak lesznek, mint most. Ráadásul a kezelhetőség és a vezetési tulajdonságok is hasonlóak lesznek.

Az azonban továbbra is igaz, hogy 30 kilogrammnyi (fenntartható) üzemanyagot kell majd felhasználniuk a 2026-os autóknak pusztán az akkumulátorok feltöltéséhez. Symonds azonban úgy véli, hogy az MGU-H (hőenergia visszanyerő rendszer) 2026-tól való elhagyása segít az autók súlyának alacsonyan tartásában.

A 2026-os autók könnyebbé tételében a tervezett 30 cm-es tengelytáv-csökkentés is segíthet. Valamint az is, hogy a pletykák szerin a sebességváltók nyolc helyett csak hat fokozatúak lesznek.

„30 centiméternyi anyag többet nyom, mint 30 centiméternyi levegő” – mosolygott Symonds.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Aggasztó információk érkeztek a Red Bull 2026-os autójáról

A Red Bull számára élet-halál kérdés, hogy folyamatosan versenyképes autót adjon Max Verstappen alá, hiszen…

1 óra ago

Hamilton szerint még most kell lépnie a Ferrarinak, ha meg akarják menteni a szezonjukat

Lewis Hamilton csütörtökön bevallotta, hogy az idő már nem a Ferrarinak dolgozik az idei szezonban,…

3 óra ago

Bagnaia kendőzetlen véleményt fogalmazott meg Martín szerződésbontásával kapcsolatban

A világbajnoki második helyezett Francesco Bagnaia a franciaországi súlyos vereség után érkezett a brit szigetekre.…

5 óra ago

Ocon és barátnője, ellopták a show-t a cannes-i filmfesztiválon

A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…

14 óra ago

Quartararo ugyan elfogadta, de nem tartja fairnek a büntetést, amivel a brit hétvégét kezdte

Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…

15 óra ago

Monaco cocktail az F1-es Monacói Nagydíjra – felnőtteknek

Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…

16 óra ago