Fotó: Mark ThompsonGetty Images / Red Bull Content Pool
A Forma-1 vezetősége határozottan reagált Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnökének aggodalmaira a 2026-os autókra vonatkozóan.
Az F1 magabiztosan cáfolta azokat az állításokat, melyek szerint az új autókra vonatkozó szabályok veszélyeztetik a versenyek izgalmát. A szakértői csapat azonban határozottan állítja, hogy a 2026-os autók forradalmi újításai csak tovább fokozzák majd a versenyek izgalmát.
Horner korábban kifejezte aggodalmait a tervezett technikai változtatásokkal kapcsolatban, melyekről azt állította, hogy nem teszik lehetővé a csapatok számára a kreativitást és az innovációt.
A tervezett változtatások között szerepelnek aerodinamikai fejlesztések, melyek az autók egymást követő képességét javítják, valamint a fenntarthatóbb és környezetbarátabb technológiák bevezetése is.
Horner azonban attól tart, hogy az autók így nehezebbek lesznek, a versenyzőknek pedig az egyenesekben majd el kell venniük a gázról a lábukat és vissza kell váltaniuk, hogy feltöltsék a nagyobb akkumulátorokat, illetve a
Attól tart, hogy a motorok nem növelik majd a súlyt az összcsomagban, hanem azt eredményezik, hogy a versenyzőknek az egyenesekben emelniük és visszaváltaniuk kell, hogy feltöltsék a nagyobb akkumulátorokat.
„A Red Bull a lehető leghosszabb ideig szeretne a jelenlegi szabályzattal maradni” – idézi az Auto Motor und Sport az egyik rivális csapat meg nem nevezett forrását.
„Én is így tennék, tekintve a Red Bull technikai előnyét.”
„Azóta jelentős előrelépést tettünk, és jövőre még előrébb leszünk.”
Symonds hozzátette, hogy az autók 2026-ban nagyjából ugyanolyan gyorsak lesznek, mint most. Ráadásul a kezelhetőség és a vezetési tulajdonságok is hasonlóak lesznek.
Az azonban továbbra is igaz, hogy 30 kilogrammnyi (fenntartható) üzemanyagot kell majd felhasználniuk a 2026-os autóknak pusztán az akkumulátorok feltöltéséhez. Symonds azonban úgy véli, hogy az MGU-H (hőenergia visszanyerő rendszer) 2026-tól való elhagyása segít az autók súlyának alacsonyan tartásában.
A 2026-os autók könnyebbé tételében a tervezett 30 cm-es tengelytáv-csökkentés is segíthet. Valamint az is, hogy a pletykák szerin a sebességváltók nyolc helyett csak hat fokozatúak lesznek.
„30 centiméternyi anyag többet nyom, mint 30 centiméternyi levegő” – mosolygott Symonds.
A Red Bull számára élet-halál kérdés, hogy folyamatosan versenyképes autót adjon Max Verstappen alá, hiszen…
Lewis Hamilton csütörtökön bevallotta, hogy az idő már nem a Ferrarinak dolgozik az idei szezonban,…
A világbajnoki második helyezett Francesco Bagnaia a franciaországi súlyos vereség után érkezett a brit szigetekre.…
A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…
Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…
Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…