Categories: F1

Hamilton a pole-ban a Hungaroringen, remekelnek az Alfák!

A Magyar Nagydíj időmérő edzésén új gumiszabályok léptek életbe. Ennek értelmében a kieséses rendszer első szakaszában mindenki csak kemény, a második szakaszában minden továbbjutó csak közepes, majd a harmadik szakaszban a 10 legjobb versenyző csak lágy Pirelliket használhat.

A Q1-ben Sergio Pérez 1:19.292-es idővel nyitott, de hamarosan csapattársa, Max Verstappen állt az élre. Meglepően jól ment Valtteri Bottas az Alfa Romeóval, egy kis időre az élre is állt, ám Verstappen ezt nem sokáig hagyta.

Az idő lejártához közeledve csak úgy röpködtek a jobbnál jobb köridők, és többen megelőzték Verstappent. Másfél perccel a vége előtt például Guanyu Zhou állt az élen.

Zhou az élen is maradt, miközben Albon, Tsunoda, Russell, Magnussen és Sargeant. Russell a Mercedesszel rendkívül dühös volt, érthető módon. A brit forgalomba keveredett a Q1 végén, így nem tudott Q2-t érő kört teljesíteni a végén. Nagy kontraszt ez a tavalyi hungaroringi pole pozíciójához.

Bár senki semmilyen elvárással nem élt a visszatérő Daniel Ricciardo felé, azért a „kötelező minimumot” teljesítette: jobb volt csapattársánál, Tsunodánál, és tovább is jutott az első szakaszból.

A Q2 első idejét ismét Pérez futotta, közepes gumikon, 1:17.675-vel. Nem sokkal később azonban Norris és Piastri álltak az élre, míg Verstappennek törölték egy köridejét pályaelhagyás miatt. Persze ezzel nem volt egyedül az időmérő edzés során.

A Q2-t Norris nyerte Hamilton és Verstappen előtt, míg kiesett Sainz által az egyik Ferrari, valamint Ocon, Ricciardo, Stroll és Gasly.

A Q3-at 1:17.142-vel nyitotta meg Pérez, de azonnal megelőzte őt Alonso, Norris, Verstappen és Hamilton is.

Végül Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, Verstappen és Norris előtt. Az igazi meglepetés-eredményt azonban a két Alfa Romeo szolgáltatta. Zhou az 5., Bottas pedig a 7. rajthelyet szerezte meg.

Végeredmény:

# Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:18.577 1:17.427 1:16.609
2 Max Verstappen Red Bull 1:18.318 1:17.547 1:16.612
3 Lando Norris McLaren 1:18.697 1:17.328 1:16.694
4 Oscar Piastri McLaren 1:18.464 1:17.571 1:16.905
5 Guanyu Zhou Alfa Romeo 1:18.143 1:17.700 1:16.971
6 Charles Leclerc Ferrari 1:18.440 1:17.580 1:16.992
7 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:18.775 1:17.563 1:17.034
8 Fernando Alonso Aston Martin 1:18.580 1:17.701 1:17.035
9 Sergio Pérez Red Buéé 1:18.360 1:17.675 1:17.045
10 Nico Hülkenberg Haas 1:18.695 1:17.652 1:17.186
11 Carlos Sainz Ferrari 1:18.393 1:17.703
12 Esteban Ocon Alpine 1:18.854 1:17.841
13 Daniel Ricciardo AlphaTauri 1:18.906 1:18.002
14 Lance Stroll Aston Martin 1:18.782 1:18.144
15 Pierre Gasly Alpine 1:18.743 1:18.217
16 Alexander Albon Williams 1:18.917
17 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1:18.919
18 George Russell Mercedes 1:19.027
19 Kevin Magnussen Haas 1:19.206
20 Logan Sargeant Williams 1:19.248
Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Imola és Faenza: a Forma-1 szerelmeseinek útikalauza

Az egyik legrégebbi tervem, ami visszavitt Bolognába, az volt, hogy meglátogassam az imolai pályát. Még…

14 perc ago

Jól halad a Honda az új erőforrással

Jövőre az új szabályváltozások évében a Honda már nem a Red Bull, hanem az Aston…

2 óra ago

Acosta kifakadt: „Én Pedro Acosta vagyok, nem az új Marc Márquez”

Pedro Acosta a vártnál nagyobb hullámvölgyekkel kezdte meg 2025-ös szezonját a MotoGP-ben. Az év első…

4 óra ago

A Cadillac hét-nyolc versenyző közül válogat majd

A Cadillac csapatfőnöke, Graeme Lowden szerint, akár nyolc különböző versenyzőt is meghallgatnak, mielőtt a csapat…

6 óra ago

A Honda hálás és meghatódott a szenvedélyes Verstappen miatt

A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…

16 óra ago

Trump vámjaival a Forma-1, az IndyCar és a NASCAR is ráfázhat

Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…

18 óra ago