Fotó: LAT Images/ Mercedes-Benz AG
A Magyar Nagydíj időmérő edzésén új gumiszabályok léptek életbe. Ennek értelmében a kieséses rendszer első szakaszában mindenki csak kemény, a második szakaszában minden továbbjutó csak közepes, majd a harmadik szakaszban a 10 legjobb versenyző csak lágy Pirelliket használhat.
A Q1-ben Sergio Pérez 1:19.292-es idővel nyitott, de hamarosan csapattársa, Max Verstappen állt az élre. Meglepően jól ment Valtteri Bottas az Alfa Romeóval, egy kis időre az élre is állt, ám Verstappen ezt nem sokáig hagyta.
Az idő lejártához közeledve csak úgy röpködtek a jobbnál jobb köridők, és többen megelőzték Verstappent. Másfél perccel a vége előtt például Guanyu Zhou állt az élen.
Zhou az élen is maradt, miközben Albon, Tsunoda, Russell, Magnussen és Sargeant. Russell a Mercedesszel rendkívül dühös volt, érthető módon. A brit forgalomba keveredett a Q1 végén, így nem tudott Q2-t érő kört teljesíteni a végén. Nagy kontraszt ez a tavalyi hungaroringi pole pozíciójához.
Bár senki semmilyen elvárással nem élt a visszatérő Daniel Ricciardo felé, azért a „kötelező minimumot” teljesítette: jobb volt csapattársánál, Tsunodánál, és tovább is jutott az első szakaszból.
A Q2 első idejét ismét Pérez futotta, közepes gumikon, 1:17.675-vel. Nem sokkal később azonban Norris és Piastri álltak az élre, míg Verstappennek törölték egy köridejét pályaelhagyás miatt. Persze ezzel nem volt egyedül az időmérő edzés során.
A Q2-t Norris nyerte Hamilton és Verstappen előtt, míg kiesett Sainz által az egyik Ferrari, valamint Ocon, Ricciardo, Stroll és Gasly.
A Q3-at 1:17.142-vel nyitotta meg Pérez, de azonnal megelőzte őt Alonso, Norris, Verstappen és Hamilton is.
Végül Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, Verstappen és Norris előtt. Az igazi meglepetés-eredményt azonban a két Alfa Romeo szolgáltatta. Zhou az 5., Bottas pedig a 7. rajthelyet szerezte meg.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18.577 | 1:17.427 | 1:16.609 |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1:18.318 | 1:17.547 | 1:16.612 |
3 | Lando Norris | McLaren | 1:18.697 | 1:17.328 | 1:16.694 |
4 | Oscar Piastri | McLaren | 1:18.464 | 1:17.571 | 1:16.905 |
5 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1:18.143 | 1:17.700 | 1:16.971 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:18.440 | 1:17.580 | 1:16.992 |
7 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:18.775 | 1:17.563 | 1:17.034 |
8 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:18.580 | 1:17.701 | 1:17.035 |
9 | Sergio Pérez | Red Buéé | 1:18.360 | 1:17.675 | 1:17.045 |
10 | Nico Hülkenberg | Haas | 1:18.695 | 1:17.652 | 1:17.186 |
11 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:18.393 | 1:17.703 | |
12 | Esteban Ocon | Alpine | 1:18.854 | 1:17.841 | |
13 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | 1:18.906 | 1:18.002 | |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:18.782 | 1:18.144 | |
15 | Pierre Gasly | Alpine | 1:18.743 | 1:18.217 | |
16 | Alexander Albon | Williams | 1:18.917 | ||
17 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:18.919 | ||
18 | George Russell | Mercedes | 1:19.027 | ||
19 | Kevin Magnussen | Haas | 1:19.206 | ||
20 | Logan Sargeant | Williams | 1:19.248 |
Az egyik legrégebbi tervem, ami visszavitt Bolognába, az volt, hogy meglátogassam az imolai pályát. Még…
Jövőre az új szabályváltozások évében a Honda már nem a Red Bull, hanem az Aston…
Pedro Acosta a vártnál nagyobb hullámvölgyekkel kezdte meg 2025-ös szezonját a MotoGP-ben. Az év első…
A Cadillac csapatfőnöke, Graeme Lowden szerint, akár nyolc különböző versenyzőt is meghallgatnak, mielőtt a csapat…
A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…