Categories: F1

Marko megértetné a fiatal pilótákkal egy Herendi értékét

Esőkáosz várható a nyári szünet előtti utolsó futamon. Helmut Marko pedig elmagyarázza, mégis mire számíthatunk.

Mielőtt a Red Bull motorsportfőnöke elindul Belgiumba, a csomagjában lesz esőruha. Tipikus ardenneki időjárást jósolnak a spái klasszikus versenyre: Eső mindhárom napra mondanak (valószínűsége 82 és 90% között), hűvös szél és mérsékelt hőmérséklet mellett. Az ÖSTERREICH hosszabb interjúban Marko elmagyarázza, miért kell majd még melegebben öltözködnie a versenyzőknek.

ÖSTERREICH: Egy kérdés Helmut Markónak, a művészetkedvelőhöz: A hungaroringi dobogó ceremónián Norris tönkretette a herendi porcelánból készült értékes győztes trófeát – ezt ugyanolyan viccesnek találta-e, mint a dobogón álló versenyzők?

Helmut Marko: A magyarok híresen szeretik az értékes porcelánokat. Már a mi időnkben is voltak gyönyörű tálaik és vázák. A porcelán serleg másolata a mi gyárunkba érkezik, én pedig megtanítom Maxot értékelni az eredetit. Ez magyar hagyomány, ezt kell először megérteniük a fiataloknak.

OE24: A díjátadón történt malőrön kívül semmi sem állíthatja meg Verstappent, ugye?

Marko: Nos, amikor az autó nincs optimális helyzetben, mint a budapesti időmérőn, akkor érezzük, hogy a többiek egyre közelebb kerülnek.

OE24: Ennek ellenére a 33,731 másodperces előnye a legnagyobb volt az elmúlt nagyjából két évben…

Marko: Ez igaz, a versenytempóban jóval előttünk vagyunk. Max még gyorsabb is lehetett volna, a határ közelében sem járt.

OE24: A Red Bull fölényét elnézve, Toto Wolff szerint ez olyan, mint a Forma-1 a Formula 2 ellen. Miért nem Perez akkor mindig a második?

Marko: Már így is egyértelműen jobb, hiszen a 9. helyről küzdötte fel magát a 3. helyre. Végre újra bejutott a Q3-ba. Látható a felfelé ívelő tendencia.

OE24  Igaz, hogy Perez azért került összetűzésbe veled, mert pénteken tönkretette az autóját, ami miatt a helyreállítás során feltárult a padlólemez látványa?

Marko: Most mit szeretnél hallani? Szerencsére a monte-carlói bemutatóval ellentétben most nem volt sok látnivaló. A padlószerkezet nagyon bonyolult, az aerodinamika befolyásolja a vezetési viselkedést.

OE24: Ricciardo hiba nélkül ment, de balesetet szenvedett az AlphaTauri első versenyén. Mennyire vagy elégedett a visszatértével?

Marko: Tökéletes debütálás volt, Daniel ott lehetett volna a pontszerző helyeken. Teljesen helyes döntés volt, hogy behoztuk őt. Pozitív hangulatot és energiákat hoz.

OE24 : Talán Spában pontot szerezhet, mire számíthatunk ott?

Marko: Esőre – és ott még nyilvánvalóbbá válik mindenki számára Verstappen fölénye.

Vámosi Péter

Recent Posts

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…

26 perc ago

Jöhet egy újraegyesülés Rossi és korábbi tanítványa között?

Vannak bizonyos pletykák, miszerint Valentino Rossi és egykori tanítványa, Nicoló Bulega újra egymás útjába kerülhetnek…

1 óra ago

Letörölte a versenyző a közösségi oldalakat a telefonjáról, az F1, F2 és F3 közös közleményt adott ki

Több az FIA felügyelete alatt álló bajnokság is közösen ítélte el a közösségi oldalakon zajló…

2 óra ago

Változtat is, meg nem is az egyik szabályon az FIA a következő versenytől

Kiértékelte a Spanyol Nagydíjon elvégzett teszteket az FIA, így módosított az eredeti elképzelésén. Meglepő módon…

3 óra ago

Bottas felajánlotta magát a Red Bullnak

Továbbra is problémát jelent a Red Bullnak, hogy megtalálja azt a versenyzőt, aki Verstappen oldalán…

5 óra ago

F1-es puzzle, nehezített terep: 130 darabból rakhatod ki a mezőny 21. tagját

A mai puzzle már az ebben a hónapban a mozikba kerülő F1-es filmre (F1: The…

7 óra ago