Fotó: Dan Istitene/Getty Images/Red Bull Content Pool
Esőkáosz várható a nyári szünet előtti utolsó futamon. Helmut Marko pedig elmagyarázza, mégis mire számíthatunk.
Mielőtt a Red Bull motorsportfőnöke elindul Belgiumba, a csomagjában lesz esőruha. Tipikus ardenneki időjárást jósolnak a spái klasszikus versenyre: Eső mindhárom napra mondanak (valószínűsége 82 és 90% között), hűvös szél és mérsékelt hőmérséklet mellett. Az ÖSTERREICH hosszabb interjúban Marko elmagyarázza, miért kell majd még melegebben öltözködnie a versenyzőknek.
ÖSTERREICH: Egy kérdés Helmut Markónak, a művészetkedvelőhöz: A hungaroringi dobogó ceremónián Norris tönkretette a herendi porcelánból készült értékes győztes trófeát – ezt ugyanolyan viccesnek találta-e, mint a dobogón álló versenyzők?
Helmut Marko: A magyarok híresen szeretik az értékes porcelánokat. Már a mi időnkben is voltak gyönyörű tálaik és vázák. A porcelán serleg másolata a mi gyárunkba érkezik, én pedig megtanítom Maxot értékelni az eredetit. Ez magyar hagyomány, ezt kell először megérteniük a fiataloknak.
OE24: A díjátadón történt malőrön kívül semmi sem állíthatja meg Verstappent, ugye?
Marko: Nos, amikor az autó nincs optimális helyzetben, mint a budapesti időmérőn, akkor érezzük, hogy a többiek egyre közelebb kerülnek.
OE24: Ennek ellenére a 33,731 másodperces előnye a legnagyobb volt az elmúlt nagyjából két évben…
Marko: Ez igaz, a versenytempóban jóval előttünk vagyunk. Max még gyorsabb is lehetett volna, a határ közelében sem járt.
OE24: A Red Bull fölényét elnézve, Toto Wolff szerint ez olyan, mint a Forma-1 a Formula 2 ellen. Miért nem Perez akkor mindig a második?
Marko: Már így is egyértelműen jobb, hiszen a 9. helyről küzdötte fel magát a 3. helyre. Végre újra bejutott a Q3-ba. Látható a felfelé ívelő tendencia.
OE24 Igaz, hogy Perez azért került összetűzésbe veled, mert pénteken tönkretette az autóját, ami miatt a helyreállítás során feltárult a padlólemez látványa?
Marko: Most mit szeretnél hallani? Szerencsére a monte-carlói bemutatóval ellentétben most nem volt sok látnivaló. A padlószerkezet nagyon bonyolult, az aerodinamika befolyásolja a vezetési viselkedést.
OE24: Ricciardo hiba nélkül ment, de balesetet szenvedett az AlphaTauri első versenyén. Mennyire vagy elégedett a visszatértével?
Marko: Tökéletes debütálás volt, Daniel ott lehetett volna a pontszerző helyeken. Teljesen helyes döntés volt, hogy behoztuk őt. Pozitív hangulatot és energiákat hoz.
OE24 : Talán Spában pontot szerezhet, mire számíthatunk ott?
Marko: Esőre – és ott még nyilvánvalóbbá válik mindenki számára Verstappen fölénye.
A 365 Oldtimer Múzeum Budapesten az egyik komforthelyem. Még két éve se nyílt meg, de…
Lewis Hamilton elárulta, hogy elbeszélgetett önmagával, hogy kikecmeregjen a Bahreini Nagydíj időmérője utáni uralkodó demotiváló…
Sok mindenben hasonlít Marc Márquez és Valentino Rossi, de egy tekintetben nem fogja követni a…
Szaúd-Arábia nyitott lenne egy Forma-1-es csapat megvásárlására, vagy akár arra is, ha a jövőben valamelyik…
Stefano Domenicali azt sugallta, hogy az egyik legendás pálya kikerülhet a versenynaptárból. Az F1 vezérigazgatója…
Fabio Di Giannantonio élete legrosszabb pillanatának nevezte Jorge Martín balesetét, amikor véletlenül elütötte. Ahogy arról…