Categories: F1

Marko megértetné a fiatal pilótákkal egy Herendi értékét

Esőkáosz várható a nyári szünet előtti utolsó futamon. Helmut Marko pedig elmagyarázza, mégis mire számíthatunk.

Mielőtt a Red Bull motorsportfőnöke elindul Belgiumba, a csomagjában lesz esőruha. Tipikus ardenneki időjárást jósolnak a spái klasszikus versenyre: Eső mindhárom napra mondanak (valószínűsége 82 és 90% között), hűvös szél és mérsékelt hőmérséklet mellett. Az ÖSTERREICH hosszabb interjúban Marko elmagyarázza, miért kell majd még melegebben öltözködnie a versenyzőknek.

ÖSTERREICH: Egy kérdés Helmut Markónak, a művészetkedvelőhöz: A hungaroringi dobogó ceremónián Norris tönkretette a herendi porcelánból készült értékes győztes trófeát – ezt ugyanolyan viccesnek találta-e, mint a dobogón álló versenyzők?

Helmut Marko: A magyarok híresen szeretik az értékes porcelánokat. Már a mi időnkben is voltak gyönyörű tálaik és vázák. A porcelán serleg másolata a mi gyárunkba érkezik, én pedig megtanítom Maxot értékelni az eredetit. Ez magyar hagyomány, ezt kell először megérteniük a fiataloknak.

OE24: A díjátadón történt malőrön kívül semmi sem állíthatja meg Verstappent, ugye?

Marko: Nos, amikor az autó nincs optimális helyzetben, mint a budapesti időmérőn, akkor érezzük, hogy a többiek egyre közelebb kerülnek.

OE24: Ennek ellenére a 33,731 másodperces előnye a legnagyobb volt az elmúlt nagyjából két évben…

Marko: Ez igaz, a versenytempóban jóval előttünk vagyunk. Max még gyorsabb is lehetett volna, a határ közelében sem járt.

OE24: A Red Bull fölényét elnézve, Toto Wolff szerint ez olyan, mint a Forma-1 a Formula 2 ellen. Miért nem Perez akkor mindig a második?

Marko: Már így is egyértelműen jobb, hiszen a 9. helyről küzdötte fel magát a 3. helyre. Végre újra bejutott a Q3-ba. Látható a felfelé ívelő tendencia.

OE24  Igaz, hogy Perez azért került összetűzésbe veled, mert pénteken tönkretette az autóját, ami miatt a helyreállítás során feltárult a padlólemez látványa?

Marko: Most mit szeretnél hallani? Szerencsére a monte-carlói bemutatóval ellentétben most nem volt sok látnivaló. A padlószerkezet nagyon bonyolult, az aerodinamika befolyásolja a vezetési viselkedést.

OE24: Ricciardo hiba nélkül ment, de balesetet szenvedett az AlphaTauri első versenyén. Mennyire vagy elégedett a visszatértével?

Marko: Tökéletes debütálás volt, Daniel ott lehetett volna a pontszerző helyeken. Teljesen helyes döntés volt, hogy behoztuk őt. Pozitív hangulatot és energiákat hoz.

OE24 : Talán Spában pontot szerezhet, mire számíthatunk ott?

Marko: Esőre – és ott még nyilvánvalóbbá válik mindenki számára Verstappen fölénye.

Vámosi Péter

Recent Posts

Bearman egyetért Verstappennel: Természetellenessé teszik az F1-et

Oliver Bearman egyetért Max Verstappennel, annak legutóbbi kritikája kapcsán, a FIA sportszabályzatait illetően. Ő is…

9 óra ago

Már a túloldalon is tudják, milyen teljes gázzal menni – elhunyt Hulk Hogan

Júniusban még a Hyak Motorsports versenyzője Hulk Hogan Real American Beer csapatát képviselte a 47-es…

10 óra ago

Az F1 Academy bajnoka, Abbi Pulling elmesélte nekünk, mi a legfontosabb, amit az apukájától tanult

A GT Open Hungaroringi hétvégéjén jelen volt a brit GB3-as mezőny is (többek között), amelyben…

11 óra ago

Jön az 1000. Superbike futam a Balatonnál – Az ARENA4 helyszíni stábbal, élőben közvetíti a versenyhétvégét

Stílusosan tér vissza több mint három évtized után a Superbike Magyarországra – ezen a hétvégén…

13 óra ago

Rossi Moor ismét Aragonban versenyez

Egy évvel ezelőtt Aragonban mutatkozott be a FIM JuniorGP sorozatban Révész Racing NGRT magyar-amerikai tehetsége…

15 óra ago

Elindul-e Vettel Ben Sulayem ellen az FIA elnöki posztjáért? A német válaszolt!

Sebastian Vettel 2022-ben visszavonult a száguldó cirkuszból. Számos pletyka kering azóta is a négyszeres világbajnok…

17 óra ago