Categories: F1

Marko megértetné a fiatal pilótákkal egy Herendi értékét

Esőkáosz várható a nyári szünet előtti utolsó futamon. Helmut Marko pedig elmagyarázza, mégis mire számíthatunk.

Mielőtt a Red Bull motorsportfőnöke elindul Belgiumba, a csomagjában lesz esőruha. Tipikus ardenneki időjárást jósolnak a spái klasszikus versenyre: Eső mindhárom napra mondanak (valószínűsége 82 és 90% között), hűvös szél és mérsékelt hőmérséklet mellett. Az ÖSTERREICH hosszabb interjúban Marko elmagyarázza, miért kell majd még melegebben öltözködnie a versenyzőknek.

ÖSTERREICH: Egy kérdés Helmut Markónak, a művészetkedvelőhöz: A hungaroringi dobogó ceremónián Norris tönkretette a herendi porcelánból készült értékes győztes trófeát – ezt ugyanolyan viccesnek találta-e, mint a dobogón álló versenyzők?

Helmut Marko: A magyarok híresen szeretik az értékes porcelánokat. Már a mi időnkben is voltak gyönyörű tálaik és vázák. A porcelán serleg másolata a mi gyárunkba érkezik, én pedig megtanítom Maxot értékelni az eredetit. Ez magyar hagyomány, ezt kell először megérteniük a fiataloknak.

OE24: A díjátadón történt malőrön kívül semmi sem állíthatja meg Verstappent, ugye?

Marko: Nos, amikor az autó nincs optimális helyzetben, mint a budapesti időmérőn, akkor érezzük, hogy a többiek egyre közelebb kerülnek.

OE24: Ennek ellenére a 33,731 másodperces előnye a legnagyobb volt az elmúlt nagyjából két évben…

Marko: Ez igaz, a versenytempóban jóval előttünk vagyunk. Max még gyorsabb is lehetett volna, a határ közelében sem járt.

OE24: A Red Bull fölényét elnézve, Toto Wolff szerint ez olyan, mint a Forma-1 a Formula 2 ellen. Miért nem Perez akkor mindig a második?

Marko: Már így is egyértelműen jobb, hiszen a 9. helyről küzdötte fel magát a 3. helyre. Végre újra bejutott a Q3-ba. Látható a felfelé ívelő tendencia.

OE24  Igaz, hogy Perez azért került összetűzésbe veled, mert pénteken tönkretette az autóját, ami miatt a helyreállítás során feltárult a padlólemez látványa?

Marko: Most mit szeretnél hallani? Szerencsére a monte-carlói bemutatóval ellentétben most nem volt sok látnivaló. A padlószerkezet nagyon bonyolult, az aerodinamika befolyásolja a vezetési viselkedést.

OE24: Ricciardo hiba nélkül ment, de balesetet szenvedett az AlphaTauri első versenyén. Mennyire vagy elégedett a visszatértével?

Marko: Tökéletes debütálás volt, Daniel ott lehetett volna a pontszerző helyeken. Teljesen helyes döntés volt, hogy behoztuk őt. Pozitív hangulatot és energiákat hoz.

OE24 : Talán Spában pontot szerezhet, mire számíthatunk ott?

Marko: Esőre – és ott még nyilvánvalóbbá válik mindenki számára Verstappen fölénye.

Vámosi Péter

Recent Posts

Carlos Sainz fontos életleckét adott egy rajongónak

A Williams Racing pilótái, Carlos Sainz és Alexander Albon egy interaktív kérdezz-felelekben vettek részt a…

7 óra ago

A McLaren pilótájával szemezget a Red Bull

Max Verstappen bravúros monzai sikere után némileg jobb légkör veszi körül a Red Bullt, ám…

9 óra ago

Hiába a közeledés az élmezőnyhöz, mégis a Superbike az út hét MotoGP-szezon után?

Miguel Oliveira Barcelonában érte el eddigi legjobb eredményét Yamaha-pilótaként, miközben a jövője a MotoGP-ben továbbra…

11 óra ago

Verstappen elmondta, mit tett volna Piastri helyében a vitatott csere során

Max Verstappen bevallotta, hogy ha Oscar Piastri helyében lett volna az Olasz Nagydíjon, nem egyezett…

13 óra ago

Rosberg kikelt magából a stewardok döntése miatt

Oliver Bearman veszélyesen közel került ahhoz, hogy eltiltást kapjon, miután Carlos Sainz-cal ütközött az Olasz…

15 óra ago

Stroll bizarr, „Kimi-díjas” interjúja, az Olasz Nagydíj után

Lance Stroll nem az a beszédes ember, ez közismert. Ugyanakkor vasárnap este, az F1 Olasz…

17 óra ago