Categories: F1

Marko megértetné a fiatal pilótákkal egy Herendi értékét

Esőkáosz várható a nyári szünet előtti utolsó futamon. Helmut Marko pedig elmagyarázza, mégis mire számíthatunk.

Mielőtt a Red Bull motorsportfőnöke elindul Belgiumba, a csomagjában lesz esőruha. Tipikus ardenneki időjárást jósolnak a spái klasszikus versenyre: Eső mindhárom napra mondanak (valószínűsége 82 és 90% között), hűvös szél és mérsékelt hőmérséklet mellett. Az ÖSTERREICH hosszabb interjúban Marko elmagyarázza, miért kell majd még melegebben öltözködnie a versenyzőknek.

ÖSTERREICH: Egy kérdés Helmut Markónak, a művészetkedvelőhöz: A hungaroringi dobogó ceremónián Norris tönkretette a herendi porcelánból készült értékes győztes trófeát – ezt ugyanolyan viccesnek találta-e, mint a dobogón álló versenyzők?

Helmut Marko: A magyarok híresen szeretik az értékes porcelánokat. Már a mi időnkben is voltak gyönyörű tálaik és vázák. A porcelán serleg másolata a mi gyárunkba érkezik, én pedig megtanítom Maxot értékelni az eredetit. Ez magyar hagyomány, ezt kell először megérteniük a fiataloknak.

OE24: A díjátadón történt malőrön kívül semmi sem állíthatja meg Verstappent, ugye?

Marko: Nos, amikor az autó nincs optimális helyzetben, mint a budapesti időmérőn, akkor érezzük, hogy a többiek egyre közelebb kerülnek.

OE24: Ennek ellenére a 33,731 másodperces előnye a legnagyobb volt az elmúlt nagyjából két évben…

Marko: Ez igaz, a versenytempóban jóval előttünk vagyunk. Max még gyorsabb is lehetett volna, a határ közelében sem járt.

OE24: A Red Bull fölényét elnézve, Toto Wolff szerint ez olyan, mint a Forma-1 a Formula 2 ellen. Miért nem Perez akkor mindig a második?

Marko: Már így is egyértelműen jobb, hiszen a 9. helyről küzdötte fel magát a 3. helyre. Végre újra bejutott a Q3-ba. Látható a felfelé ívelő tendencia.

OE24  Igaz, hogy Perez azért került összetűzésbe veled, mert pénteken tönkretette az autóját, ami miatt a helyreállítás során feltárult a padlólemez látványa?

Marko: Most mit szeretnél hallani? Szerencsére a monte-carlói bemutatóval ellentétben most nem volt sok látnivaló. A padlószerkezet nagyon bonyolult, az aerodinamika befolyásolja a vezetési viselkedést.

OE24: Ricciardo hiba nélkül ment, de balesetet szenvedett az AlphaTauri első versenyén. Mennyire vagy elégedett a visszatértével?

Marko: Tökéletes debütálás volt, Daniel ott lehetett volna a pontszerző helyeken. Teljesen helyes döntés volt, hogy behoztuk őt. Pozitív hangulatot és energiákat hoz.

OE24 : Talán Spában pontot szerezhet, mire számíthatunk ott?

Marko: Esőre – és ott még nyilvánvalóbbá válik mindenki számára Verstappen fölénye.

Vámosi Péter

Recent Posts

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

A 365 Oldtimer Múzeum Budapesten az egyik komforthelyem. Még két éve se nyílt meg, de…

36 perc ago

Hamilton elbeszélgetett magával, amiért nem ért el jó eredményt

Lewis Hamilton elárulta, hogy elbeszélgetett önmagával, hogy kikecmeregjen a Bahreini Nagydíj időmérője utáni uralkodó demotiváló…

3 óra ago

Márquez egy dologban nem fogja lemásolni Rossit

Sok mindenben hasonlít Marc Márquez és Valentino Rossi, de egy tekintetben nem fogja követni a…

4 óra ago

Szaúd-Arábia csapatot venne a Forma-1-ben

Szaúd-Arábia nyitott lenne egy Forma-1-es csapat megvásárlására, vagy akár arra is, ha a jövőben valamelyik…

5 óra ago

A versenynaptárból való kiesés veszélye fenyegeti az ikonikus pályát

Stefano Domenicali azt sugallta, hogy az egyik legendás pálya kikerülhet a versenynaptárból. Az F1 vezérigazgatója…

7 óra ago

Élete legrosszabb jelenetének volt részese Di Giannantonio, mikor elütötte Martínt

Fabio Di Giannantonio élete legrosszabb pillanatának nevezte Jorge Martín balesetét, amikor véletlenül elütötte. Ahogy arról…

9 óra ago