Categories: F1

Verstappen a győztes pedig a safety car többet volt az élen, mint ő

A 17 órai kezdésre kiírt sprintverseny is csúszott az eső miatt Spában. A felvezető kör végül 17.35-kor kezdődött, és minden versenyző kötelezően kék jelölésű, esőgumikon indult el.

Hat felvezetőkört teljesített a mezőny a biztonsági autó mögött, de Verstappen már ekkor azt állította, hogy gyorsan szárad a pálya, hamarosan jöhetnének az intermediate gumik.

17.50-kor indult el a valós verseny, 11 körre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó felvezetőkör legvégén többen rögtön meg is érkeztek kerékcserére.
A sorrend Verstappen, Leclerc, Norris, Ocon volt az élen, míg a Piastri, Gasly, Pérez, Hamilton, Sainz, Ricciardo, Stroll, Albom, Bottas és Hülkenberg voltak azok, akik azonnal kereket cseréltek, intermediate-ekre váltottak. Ők kerültek a mezőny végére.

Verstappen és a többiek csak az első kör után állt ki kerékcserére, ennek köszönhetően Piastri vette át a vezetést, Verstappen a második helyen folytatta. Őket Gasly és Pérez követte.

A harmadik körben a születésnapos Fernando Alonso tette gumifalba az Aston Martint miután forgott párat, ezért ismét érkezett a biztonsági autó.

A 6. körben folytatódott az éles verseny, és még abban a körben Verstappen át is vette a vezetést Piastrtól.

Sargeant eközben 5 másodperces büntetést kapott boxutcai sebességtúllépésért.

Pérez ahelyett, hogy Gasly-t támadta volna, hátra felé kellett figyelnie, mert Hamilton előzéssel kísérletezett. Össze is értek, meg is sérült a Red Bull oldaldoboza. Később Hamiltonnak sikerült az előzés, majd Sainz és Leclerc is megelőzte a mexikóit. Elvesztette a tapadását a Red Bull, Pérez később a kavicságyban is járt és a 16. helyre esett vissza. Később le is parkolta autóját a boxban.

Az ütközésért Hamilton 5 másodperces büntetést kapott.

A versenyt végül Verstappen meg is nyerte, mögötte pedig Piastri végzett a McLarennel és Gasly az Alpine-nal.

Végeredmény:
# Versenyző Csapat Diff.
1 Max Verstappen Red Bull
2 Oscar Piastri McLaren 6.677
3 Pierre Gasly Alpine 10.733
4 Carlos Sainz Ferrari 12.648
5 Charles Leclerc Ferrari 15.016
6 Lando Norris McLaren 16.052
7 Lewis Hamilton Mercedes 16.757
8 George Russell Mercedes 16.822
9 Esteban Ocon Alpine 22.410
10 Daniel Ricciardo AlphaTauri 22.806
11 Lance Stroll Aston Martin 25.007
12 Alexander Albon Williams 26.303
13 Valtteri Bottas Alfa Romeo 27.006
14 Kevin Magnussen Haas 32.986
15 Zhou Guanyu Alfa Romeo 36.342
16 Logan Sargeant Williams 37.571
17 Nicolas Hülkenberg Haas 37.827
18 Yuki Tsunoda AlphaTauri 39.267
Sergio Perez Red Bull
Fernando Alonso Aston Martin

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

2 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

4 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

6 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

8 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

10 óra ago

A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

A Monacói Nagydíjra látogat hétvégén a Forma-1-es mezőny. A versenyen, kimondottan csak ezen a versenyen…

12 óra ago