F1

A Pirelli beismerte: Teljesen haszontalanok az esőgumik

Nem tagadta a versenyzők irányából érkező kritikákat a Pirelli F1-es főnöke. Mario Isola szerint is vannak gondok az extrém esős gumik használhatóságával.

A pilóták kritikája a hétvégi Belga Nagydíjon csúcsosodott ki, ugyanis a hétvége során többször is esős körülmények nehezítették a mezőny dolgát. A szombati sprintversenyen az FIA esősnek ítélte meg a körülményeket, ami a szabályok alapján azt jelenti, hogy a mezőny minden egyes tagjának kötelezően a kék oldalfalú gumikat kell használni.

Az eltolt rajtot biztonsági autó mögött abszolválta a mezőny, majd négy ismerkedős kör után a safety car elengedte a versenyzőket. Csak hogy sokan ahogy lehetőségük nyílt rá, kijöttek a bokszba és a versenyen sokkal jobb átmeneti esőgumikra váltottak, amellyel többen is nyertek.

A futam során is látszott, hogy a zöld abroncsok sokkal jobban működtek, és a verseny után a Mercedes versenyzője és egyben a pilóták szakszervezetének vezetője el is mondta a negatív véleményét az esőgumikról.

„A teljes esőgumik egyszerűen használhatatlanok. Nagyon, nagyon rosszak. Talán hat-hét másodperccel rosszabbak, mint az interek. Az egyetlen ok, amiért valaha is használni akarjuk, az az aquaplaning, ami interekkel nehezen kivédhető.” – fogalmazott George Russell.

Némileg meglepő módon a Pirelli első embere Mario Isola sem tudta megcáfolni Russell szavait.

„Ezek csak biztonsági autós gumik lennének? Mindig a versenyzők szemszögéből vizsgáljuk a dolgokat, ez a mostani pedig egy olyan kérdés, amin már dolgozunk az FIA-val és a csapatokkal. Ha az a terv, hogy keressük tovább azt a megoldást, amivel a gumik kevesebb fizet tudnak felverni, így a versenyzők is tudják használni az esőgumikat, ebben az esetben viszont meg kell tartanunk a kétfajta esőgumit. De ha az esőgumikat csak a safety car mögött használják, akkor teljesen haszontalonok, ebben egyetértek a versenyzőkkel. El kell döntenünk, hogy merre akarunk menni, és milyen termékre van szüksége pontosan a Forma-1-nek.” – fogalmazott az olasz szakember.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Quartararo még nem boldog az új Yamaha V4-essel

Fabio Quartararo hétfőn hivatalosan is kipróbálta a Yamaha V4-es motorját. Elmondta első tapasztalatait. Ez nem…

4 óra ago

Az F1-esek „fékezzék a nyelvüket” és vegyenek példát Muhammad Aliról!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megerősítette álláspontját az F1-es versenyzők által a versenyek vagy…

6 óra ago

Ben Sulayem hárít: nem az FIA miatt nincs F1 futam Oroszországban!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke hangsúlyozta, hogy a Forma-1 irányító testülete nem állt a…

8 óra ago

Elfogyott a türelem Bagnaia körül, de ez teljesen normális

A hétvégén kiszállt a világbajnoki csatából Francesco Bagnaia, aki körül már csak sötét felhők maradtak.…

10 óra ago

Lawson kiakasztotta Gordon Ramsay séfet a feltéte miatt a pizzájára, aki emiatt bohócnak tartja

Az ismert séf, Gordon Ramsay egy közösségi médiás videóban hangot adott annak, hogy egyáltalán nem…

11 óra ago

Nyilvánosságra hozták a 2026-os F1-es sprintversenyek helyszíneit, de már 2027-ről egyeztetnek

A Forma-1 nyilvánosságra hozta a hat helyszínt, ahol 2026-ban sprintfutamokat rendeznek – miközben tárgyalnak a…

12 óra ago