F1

A Pirelli beismerte: Teljesen haszontalanok az esőgumik

Nem tagadta a versenyzők irányából érkező kritikákat a Pirelli F1-es főnöke. Mario Isola szerint is vannak gondok az extrém esős gumik használhatóságával.

A pilóták kritikája a hétvégi Belga Nagydíjon csúcsosodott ki, ugyanis a hétvége során többször is esős körülmények nehezítették a mezőny dolgát. A szombati sprintversenyen az FIA esősnek ítélte meg a körülményeket, ami a szabályok alapján azt jelenti, hogy a mezőny minden egyes tagjának kötelezően a kék oldalfalú gumikat kell használni.

Az eltolt rajtot biztonsági autó mögött abszolválta a mezőny, majd négy ismerkedős kör után a safety car elengedte a versenyzőket. Csak hogy sokan ahogy lehetőségük nyílt rá, kijöttek a bokszba és a versenyen sokkal jobb átmeneti esőgumikra váltottak, amellyel többen is nyertek.

A futam során is látszott, hogy a zöld abroncsok sokkal jobban működtek, és a verseny után a Mercedes versenyzője és egyben a pilóták szakszervezetének vezetője el is mondta a negatív véleményét az esőgumikról.

„A teljes esőgumik egyszerűen használhatatlanok. Nagyon, nagyon rosszak. Talán hat-hét másodperccel rosszabbak, mint az interek. Az egyetlen ok, amiért valaha is használni akarjuk, az az aquaplaning, ami interekkel nehezen kivédhető.” – fogalmazott George Russell.

Némileg meglepő módon a Pirelli első embere Mario Isola sem tudta megcáfolni Russell szavait.

„Ezek csak biztonsági autós gumik lennének? Mindig a versenyzők szemszögéből vizsgáljuk a dolgokat, ez a mostani pedig egy olyan kérdés, amin már dolgozunk az FIA-val és a csapatokkal. Ha az a terv, hogy keressük tovább azt a megoldást, amivel a gumik kevesebb fizet tudnak felverni, így a versenyzők is tudják használni az esőgumikat, ebben az esetben viszont meg kell tartanunk a kétfajta esőgumit. De ha az esőgumikat csak a safety car mögött használják, akkor teljesen haszontalonok, ebben egyetértek a versenyzőkkel. El kell döntenünk, hogy merre akarunk menni, és milyen termékre van szüksége pontosan a Forma-1-nek.” – fogalmazott az olasz szakember.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

A Brit Nagydíj után Bezzecchi próbálta vígasztalni Quartararót

Együttérző volt Marco Bezzecchi Fabio Quartararóval a leintés után. Drámai versenyt hozott a két héttel…

6 óra ago

Stroll sérülése „kamu”, és ez már F1-es távozásának az előkészítése?

Az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll rövid távú jövője kérdésessé vált, miután visszalépett a…

8 óra ago

A Cadillac nem biztos, hogy újonc versenyzőt szeretne

A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot…

10 óra ago

Szóba jött Martín visszatérésének a dátuma, de nem fog mindenáron motorra ülni

Pozitív fejleményeket közölt az Aprilia Jorge Martín állapotával kapcsolatban, akinek a visszatérése közeleg. A tavalyi…

12 óra ago

Az FIA új promótert keres a Kamion Eb-nek!

Az FIA ma felhívást tett közzé a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság potenciális promótereinek vagy üzemeltetőinek…

14 óra ago

#BABOD: Nagyobb, látványosabb és izgalmasabb dagonya és megújult siratófalak várnak!

A Babod Offroad Fesztivál több mint három évtizede Európa legnagyobb terepjárós eseménye, ahol évről évre…

15 óra ago