Fotó: Hegedűs Dávid
Nem tagadta a versenyzők irányából érkező kritikákat a Pirelli F1-es főnöke. Mario Isola szerint is vannak gondok az extrém esős gumik használhatóságával.
A pilóták kritikája a hétvégi Belga Nagydíjon csúcsosodott ki, ugyanis a hétvége során többször is esős körülmények nehezítették a mezőny dolgát. A szombati sprintversenyen az FIA esősnek ítélte meg a körülményeket, ami a szabályok alapján azt jelenti, hogy a mezőny minden egyes tagjának kötelezően a kék oldalfalú gumikat kell használni.
Az eltolt rajtot biztonsági autó mögött abszolválta a mezőny, majd négy ismerkedős kör után a safety car elengedte a versenyzőket. Csak hogy sokan ahogy lehetőségük nyílt rá, kijöttek a bokszba és a versenyen sokkal jobb átmeneti esőgumikra váltottak, amellyel többen is nyertek.
A futam során is látszott, hogy a zöld abroncsok sokkal jobban működtek, és a verseny után a Mercedes versenyzője és egyben a pilóták szakszervezetének vezetője el is mondta a negatív véleményét az esőgumikról.
„A teljes esőgumik egyszerűen használhatatlanok. Nagyon, nagyon rosszak. Talán hat-hét másodperccel rosszabbak, mint az interek. Az egyetlen ok, amiért valaha is használni akarjuk, az az aquaplaning, ami interekkel nehezen kivédhető.” – fogalmazott George Russell.
Némileg meglepő módon a Pirelli első embere Mario Isola sem tudta megcáfolni Russell szavait.
„Ezek csak biztonsági autós gumik lennének? Mindig a versenyzők szemszögéből vizsgáljuk a dolgokat, ez a mostani pedig egy olyan kérdés, amin már dolgozunk az FIA-val és a csapatokkal. Ha az a terv, hogy keressük tovább azt a megoldást, amivel a gumik kevesebb fizet tudnak felverni, így a versenyzők is tudják használni az esőgumikat, ebben az esetben viszont meg kell tartanunk a kétfajta esőgumit. De ha az esőgumikat csak a safety car mögött használják, akkor teljesen haszontalonok, ebben egyetértek a versenyzőkkel. El kell döntenünk, hogy merre akarunk menni, és milyen termékre van szüksége pontosan a Forma-1-nek.” – fogalmazott az olasz szakember.
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…
A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…
A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…
Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…