Fotó: Tajthi Andrea
Az 1959-es Német Nagydíj volt az egyetlen olyan év, amikor a versenyt nem a Nürburgringen vagy a hockenheimi pályán rendezték. 1959 augusztus 2-án a versenyt a berlini AVUS pályán rendezték meg. Ez nem is nevezhető pályának a szó megszokott értelmében, mivel ez egy nyílegyenes autót szakasz, melynek két végén egy-egy hajtűkanyart alakítottak ki.
A versenyt akkor két részre osztották, mert félő volt, hogy a gumik nem fogják bírni a terhelést. Az elsőben Tony Brooks, Dan Gurney, Phil Hill sorrend született, így a Ferrari kibérelte a top 3 helyet. A második futamban ismét a Ferrarik vívtak párbajt az élen, ezúttal Bruce McLarennel, amíg annak váltóproblémái nem lettek. Az összesített helyezések alapján a dobogóra kizárólag Ferrarik állhattak fel a Brooks, Gurney, Hill sorrendben.
Bár a Forma-1 csak egyszer látogatott az AVUS-ra, az útszakaszt 1988-ig hétvégente gyakran használták autóversenyekre.
Az egyenes szakasz azóta autópálya lett. Déli kanyarját visszavette a természet, míg az északi kanyarból mellékút és parkoló lett, amely mellett az AVUS Motel és étterem található, hatalmas Mercedes emblémával a tetején.
2019-ben jártunk ott, akkor a tribünön még láthatóak voltak az autós festések. Azóta a lelátót a felújították, és AVUS TRIBÜNE néven rendezvényhelyszínként, konferenciahelyszínként funkcionál.
Toto Wolff a Mercedes csapatfőnöke a sorozat egyik legsikeresebb, legtapasztaltabb és legelismertebb személyei közé tartozik.…
Az Aston Martin hivatalosan is bejelentette, hogy a kanadai Lance Stroll nem áll rajthoz a…
A bajnoki versenyfutásban akar részt venni az Alpine, ezt maga a csapatfőnök Flavio Briatore jelentette…
Bár az elmúlt hetekben kissé elült ez a téma, világos, hogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto…
Oscar Piastri szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíjra. Mögötte Lando Norris…
Egy ideje téma a sajtóban Christian Horner esetleges távozása a Red Bulltól. A brit sikerkovács…