Fotó: Tajthi Andrea
Az 1959-es Német Nagydíj volt az egyetlen olyan év, amikor a versenyt nem a Nürburgringen vagy a hockenheimi pályán rendezték. 1959 augusztus 2-án a versenyt a berlini AVUS pályán rendezték meg. Ez nem is nevezhető pályának a szó megszokott értelmében, mivel ez egy nyílegyenes autót szakasz, melynek két végén egy-egy hajtűkanyart alakítottak ki.
A versenyt akkor két részre osztották, mert félő volt, hogy a gumik nem fogják bírni a terhelést. Az elsőben Tony Brooks, Dan Gurney, Phil Hill sorrend született, így a Ferrari kibérelte a top 3 helyet. A második futamban ismét a Ferrarik vívtak párbajt az élen, ezúttal Bruce McLarennel, amíg annak váltóproblémái nem lettek. Az összesített helyezések alapján a dobogóra kizárólag Ferrarik állhattak fel a Brooks, Gurney, Hill sorrendben.
Bár a Forma-1 csak egyszer látogatott az AVUS-ra, az útszakaszt 1988-ig hétvégente gyakran használták autóversenyekre.
Az egyenes szakasz azóta autópálya lett. Déli kanyarját visszavette a természet, míg az északi kanyarból mellékút és parkoló lett, amely mellett az AVUS Motel és étterem található, hatalmas Mercedes emblémával a tetején.
2019-ben jártunk ott, akkor a tribünön még láthatóak voltak az autós festések. Azóta a lelátót a felújították, és AVUS TRIBÜNE néven rendezvényhelyszínként, konferenciahelyszínként funkcionál.
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…