F1

A Haas káromkodó csapatfőnöke az egyik legjobb F1-es könyvet írta meg!

Elolvastam Günther Steiner könyvét és csak ajánlani tudom!

A Haas csapatfőnökének könyve a Surviving to Drive címre hallgat, erősen utalva az F1 Netflix sorozatára, a Drive to Survive-ra. Ennek pedig nyilvánvaló oka, hogy Steinert a közönség a sorozat hatására ismerte meg jobban. Mondhatni sztár lett, amit ő maga sem ért igazán, ezt is kifejti a könyvében.

Steiner a szókimondó, gyakran káromkodó stílusával és sajátos humorával közönségkedvenc lett, és talán állíthatom, hogy ő az egyetlen csapatfőnök, aki népszerűbb, mint a saját versenyzői.

A könyv angol nyelven érhető csak el, a Waterstones.comról. Azonban számolni kell azzal, hogy mivel az Egyesült Királyságból érkezik a könyv, EU-n kívülről, a Magyar Posta rátesz még némi vámköltséget (esetemben ez 3600 Forint volt).

De a magam részéről azt mondom, ha valaki szokott angol nyelven olvasni és F1 rajongó, akkor még így is megéri.

Ez nem egy életrajzi könyv, Steiner maga vezet végig minket a mindennapjain, a 2022-es szezon során. Amolyan napló stílusban íródott a könyv, rendre feltüntetve az egyes mondanivalók előtt az írás dátumát, és helyét. Ennek ellenére megtudunk róla pár személyesebb információt is, fiatalkoráról, karrierje kezdetéről, hogy hogyan került anno a Jaguarhoz, és hogy indította el az F1-es Haas csapatot Gene Haas segítségével.

Azt mondom írás, de esélyes, hogy valójában diktafonra mondta fel gondolatait a csapatfőnök. Nem tudom elképzelni, hogy egy olyan aktív ember, mint Günther Steiner időről időre leülne a laptopja fölé, hogy „naplót” írogasson.

Ami még kimodottan élvezhetővé teszi az olvasást, hogy ki-kiszól az olvasónak, megszólítja azt.

Persze talán nincs még egy könyv, amiben ennyi „fok” (fuck) lenne, így ezen célszerű felülemelkedni. Nekem személy szerint semmi bajom az ilyen jellegű „káromkodással”, mert az egyik legőszintébb emberi reakciónak tartom. Jobb, mintha mindent rózsaszínbe akarna csomagolni. Ráadásul mindezt jó humorral fűszerezi.

Ezen kívül világossá vált, hogy Steiner jóval több, mint csapatfőnök. Kiscsapat lévén rengeteg olyan munkát végez, amire más csapatoknál külön embert alkalmaznak. Merem állítani ezek alapján, hogy Günther Steiner az egyik legtöbbet dolgozó csapatfőnök a paddockban, ha nem A legtöbbet dolgozó.

Részletesen leírja, miként élte meg ő és a Haas csapat azt, mikor kirobbant az orosz-ukrán háború és megváltak Nikita Mazepintől és az Uralkalitól. Teljesen tele lett a hócipője mindennel és mindenkivel, aki kicsit is oroszországhoz. Érthető is, hiszen a legkisebb csapatként maradtak versenyző és főszponzor nélkül az utolsó pillanatban. De remekül levezette a dilemmákat.

Az oroszokon túl, aki még nagyon a bögyében van, az Ralf Schumacher, aki rendre Steinert és a Haast kritizálta, ha az nem dicsérte Mick Schumachert.

Mindent összevetve a könyv nagyon jó, nem szokványos, szórakoztató. Ha megy az angolul olvasás, mindenképp ajánlom!

További F1-es könyves cikkeket ide kattintva találsz.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Németországba költözik a Kamion Eb mezőnye

Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…

35 perc ago

Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…

3 óra ago

Új szuperautót villantott Lando Norris

Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…

5 óra ago

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

14 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

15 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

17 óra ago