Categories: F1

Albon már ízelítőt kapott a 2024-es Williamsből

A Williams az új főnöke, James Vowles bevallotta, hogy rövid távon áldozni fog azért, hogy jobb helyzetbe hozza a csapatot a pályán. Ez gondolkodásmódváltást is eredményezett a Williamsnél, és Alexander Albon pedig elárulta, hogy a csapat már egy ideje a 2024-es autón is ténykedik.

A 2022-re vonatkozó új szabályozások megváltoztatták a csapatok versenyzési módját. Szigorúbbak lettek a technikai előírások és a költségvetési korlát is. Ezért nagyon fontos, hogy hogyan használják fel erőforrásaikat, mivel az egyensúly a jelenlegi és a következő szezon fejlesztései között egyre jobban kulcsfontosságú.

Az Aston Martin az év elején bebizonyította, hogy megérheti hamar elkezdeni a következő vére koncentrálnia egy nem top csapatnak. Az így szerzett „előny” eredményekben is megmutatkozott, még ha idő közben le is maradtak az élmenőktől. Mindeközben a McLarennél a fordítottja látszik: a gyenge kezdés után most erősödni látszanak.

„Ha figyeljük Lando (Norris) és Oscar (Piastri) megjegyzéseit, nem azt mondják, hogy maga az autó javult az egyensúlyt illetően, csak azt mondják, hogy egy kicsit több leszorítóerőt produkál az autó” – mondta Albon a Speedcafénak.

„Ebben az értelemben hatalmas lépést tettek előre , de nem az autó vezethetőségét illetőem.”

„Egyébként április óta elkezdtem dolgozni a jövő évi autón a szimulátoron, és az autó karakterisztikájának megváltoztatásával próbáltam enyhíteni az elmúlt négy-öt évben tapasztalt állandó egyensúlyi problémákat” – tette hozzá Albon.

A Williams mindemellett Pat Fry-t nevezte ki technikai főnöknek, aki novemberben csatlakozik a csapathoz.

„A legtöbb csapat, ahogy a csapatok szerveződnek, a csapatok kultúrája, filozófiája mind integrálódik (az autókba)” – mondta Albon.

„Bámulatos, hogy a szabályok mennyit tudnak változtatni… Csak Nicky (Latifi) megjegyzésével tudok élni, mert ő ült a ’21-es és ’22-es autóban is, és ugyanezt mondta: ugyanazok a korlátok és ugyanazok a pozitívumok is (mint korábban).”

„A Forma-1 világa ilyen szempontból eléggé egyedi, és ezért nehéz változtatni rajta, mert eléggé berögzült.”

„Ezért is látod, hogy a csapatok más csapatoktól alkalmaznak új embereket. Szükség van arra a teljes áttekintésre, hogy más csapatok hogyan csinálják az aerodinamikájukat vagy a filozófiájukat és a többi dolgot” – tette hozzá.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Elég bizarr: mit keres egy faláb a dobogón? Bezzecchi elárulta az okot

Marco Bezzecchi elárulta, miért ünnepelte sikereit egy falábbal a szombati a MotoGP San Marinó-i Nagydíján.…

1 óra ago

Wolff elmondta, miért más ma a McLaren belső küzdelme, mint a Mercedesé volt

Hosszú évek óta először fordul elő a Forma-1-ben, hogy két csapattárs küzd a világbajnoki címért.…

3 óra ago

Daniel Ricciardo feltehetően visszatér az F1-es paddockba

A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies utalt rá, hogy Daniel Ricciardo jövőre visszatérhet a Forma-1-es…

5 óra ago

Bezzecchi alaposan megszorongatta Marc Márquezt a misanói győzelemért

Marco Bezzecchi sokáig vezette a rengeteg bukást hozó misanói versenyt, de Marc Márquez újabb győzelmet…

6 óra ago

Megvan a licensz Verstappennek, irány a 24 órás

Max Verstappen megkapta a DMSB A engedélyt, amely lehetővé teszi számára a GT3-as autók vezetését…

7 óra ago

Elárulta Steiner, hogy miért választotta a MotoGP-t

Nyomós indok miatt inkább a MotoGP-t választotta Günther Steiner. A múlt heti Katalán Nagydíjon lett…

9 óra ago