Categories: F1

Hill elárulta, miért használta a 0-s rajtszámot

A Forma-1-es legenda, Damon Hill elárulta, hogyan jutott el oda, hogy a sportág történetének legalacsonyabb rajtszámával versenyezzen.

Hill, aki 1996-ban világbajnoki címet szerzett a Williamsszel, majd később az Arrows és a Jordan színeiben indult, 1993-ban és 1994-ben a ritkán látható nullás számot viselte. A mai korszakkal ellentétben 2014 előtt a versenyzőknek nem volt egyedi rajtszámuk. Valójában 1974-től kezdve a bajnokcsapat az 1-es és 2-es számot használta.

Abban az esetben azonban, ha a sportág királya egy új szezon előtt elköszönt, az 1-es számot nem lehetett használni, így a 0-s szám került a játékba. Csapattársa, Alain Prost mellett Hill kicsit hülyén is érezte magát először ezen bizarr szabály miatt. Az F1 Nation podcastnek nyilatkozott a kiválasztás történetéről:

„Senki sem akarta nekem odaadni a rajtszámát. A legjelentéktelenebb számot kellett tehát megadniuk nekem, ami a nulla. Nigel Mansell elment, nem volt világbajnok, így nem lehetett nálunk az 1-es. A csapat, amelyiknél vezettem, megnyerte a bajnokságot, így nyilvánvalóan a legalacsonyabb számot kellett kapniuk. Normál esetben az 1-es és a 2-es szám lenne, de Alain Prost a 2-es számot kapta, én pedig a 0-t.”

Embed from Getty Images

Hill 1999-ben vonult vissza az F1-ből, ma már a Sky Sports szakértőjeként tevékenykedik.

Vámosi Péter

Recent Posts

Ritka büntetést kapott Morbidelli hazai futamára

Franco Morbidelli a barcelonai MotoGP-n tanúsított felelőtlen magatartása miatt a misanói hétvégére szabadedzés-büntetést kapott. Franco…

1 óra ago

Szombati hibájának köszönhetően behúzta a főfutamot Álex Márquez, majd bemutatott annak a bizonyos kanyarnak

Nem volt egyszerű hétvégéje Álex Márqueznek, de jól végződött. Álex Márquez a Katalán Nagydíjon a…

11 óra ago

Ketten egy F1-es könyvről: Michel E. Sawyer – Sir Lewis

Michel E. Sawyer Sir Lewis című életrajzát sokan kíváncsian várták. Lewis Hamilton hétszeres világbajnok pályafutása és…

13 óra ago

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

A motorsportban nincs helye kompromisszumnak: minden tizedmásodperc és minden apró műszaki részlet számít. Ugyanez igaz…

14 óra ago

„Nem b*szhatjuk el” – Steinert a hatalomátvétel előtt figyelmeztették

Günther Steiner és csapata nem csinálhat baklövést, ha már sikeresen beléptek a MotoGP-be. A MotoGP…

15 óra ago

Alig volt verseny az austini monszunban, de végül új győzteseket avattak

A hétvégén folytatódott a WEC idei szezonja, a Circuit of the Americas (COTA) volt a…

16 óra ago