Fotó: GREGORY LENORMAND/DPPI/Red Bull Content Pool
A Forma-1-es legenda, Damon Hill elárulta, hogyan jutott el oda, hogy a sportág történetének legalacsonyabb rajtszámával versenyezzen.
Hill, aki 1996-ban világbajnoki címet szerzett a Williamsszel, majd később az Arrows és a Jordan színeiben indult, 1993-ban és 1994-ben a ritkán látható nullás számot viselte. A mai korszakkal ellentétben 2014 előtt a versenyzőknek nem volt egyedi rajtszámuk. Valójában 1974-től kezdve a bajnokcsapat az 1-es és 2-es számot használta.
Abban az esetben azonban, ha a sportág királya egy új szezon előtt elköszönt, az 1-es számot nem lehetett használni, így a 0-s szám került a játékba. Csapattársa, Alain Prost mellett Hill kicsit hülyén is érezte magát először ezen bizarr szabály miatt. Az F1 Nation podcastnek nyilatkozott a kiválasztás történetéről:
„Senki sem akarta nekem odaadni a rajtszámát. A legjelentéktelenebb számot kellett tehát megadniuk nekem, ami a nulla. Nigel Mansell elment, nem volt világbajnok, így nem lehetett nálunk az 1-es. A csapat, amelyiknél vezettem, megnyerte a bajnokságot, így nyilvánvalóan a legalacsonyabb számot kellett kapniuk. Normál esetben az 1-es és a 2-es szám lenne, de Alain Prost a 2-es számot kapta, én pedig a 0-t.”
Hill 1999-ben vonult vissza az F1-ből, ma már a Sky Sports szakértőjeként tevékenykedik.
Max Verstappen csapattársa, Yuki Tsunoda védelmére kelt, miután az utóbbinak nehéz napja volt szombaton, ami…
Május 28. óta elérhető a Netflixen az F1: The Academy című dokumentumfilm sorozat. Ez az…
Toto Wolff a Mercedes csapatfőnöke a sorozat egyik legsikeresebb, legtapasztaltabb és legelismertebb személyei közé tartozik.…
Az Aston Martin hivatalosan is bejelentette, hogy a kanadai Lance Stroll nem áll rajthoz a…
A bajnoki versenyfutásban akar részt venni az Alpine, ezt maga a csapatfőnök Flavio Briatore jelentette…
Bár az elmúlt hetekben kissé elült ez a téma, világos, hogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto…