Fotó: André Alves / Red Bull Content Pool
David Coulthard a 90-es évek vége és a 2000-es évek elejének meghatározó versenyzője volt a Forma-1-ben. A skót többször is élcsapatnál versenyzett, számtalan futamot nyert meg, de világbajnoki címet sosem szerzett.
Összesen 13 futamgyőzelmet aratott, több, mint 60 dobogós hellyel és öt világbajnoki dobogóval a háta mögött vonult vissza 2008 végén.
1994-ben Ayrton Senna tragédiája után mutatkozott be a Williams színeiben, ahol 1995 végéig maradt, majd egy másik topcsapathoz, a McLarenhez igazolt, ahol előbb Mika Häkkinent juttatta két bajnoki címhez, majd Kimi Räikkönennel alkottak erős párost, végül a Red Bulltól vonult vissza, amely csapatnál továbbra is aktívan bemutatózik.
2001-ben Michael Schumacher mögött a második helyen végzett a pontversenyben, az áttörés viszont sosem jött el neki.
Coulthard most a Formula for Success podcast vendége volt, ahol arról is mesélt, hogy miért nem jött össze sose neki a világbajnoki trófea.
„Volt pár dolog. Az egyik, hogy elég későn álltam át a bal lábas fékezésre. Amikor Mika és én csapattársak voltunk a McLarennél, akkor már tudtam, hogy a jobb lábas fékezés negatív hatással van a középgyors kanyarokban, mivel, ha jobb lábbal fékezel, akkor teljesen elkell emelned a gázpedálról, fékezel, majd visszateszed. Amikor megbarátkoztam a bal lábas fékezéssel, akkor produkáltam a legerősebb évemet, 2001-ben, amikor Michaellel harcoltam a bajnoki címért, végül második lettem.” – fogalmazott a skót.
„Persze jó lett volna, ha összejön a cím. De vajon megérdemelném, hogy a 15 évem alatt egy kategóriába kerüljek a bajnokokkal. Vannak olyan emberek, akik teljesítménye láttan, csak annyit mondasz, hogy ’wao, ezt meg hogy csinálta?’. Emiatt azt gondolom, hogy nem. Teljesen elégedett vagyok így is a karrieremmel.” – tette hozzá.
Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…
Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…
Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…
Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…
Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…