Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Nico Hülkenberg úgy véli, hogy az autóipar klímaváltozáshoz való hozzájárulását övező negativitás is szerepet játszik abban, hogy Németországban csökken az érdeklődés a Forma-1 iránt.
Annak ellenére, hogy az F1 világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend, amit a közösségi médiának és a Netflix Drive to Survive című sorozatának köszönhető, nem minden országban történt növekedés.
Az egyik hely, ahol az F1 népszerűsége megtorpant, az Németország. A 2020-as Nürburgringen rendezett Eifel Nagydíj óta nem adott otthont F1-es futamnak Németország, és a legnépszerűbb, világbajnok versenyzői – Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Nico Rosberg – sem versenyeznek már.
A dolgokon az sem segített, hogy az ingyenesen fogható televíziózásról áttértek a fizetősre, ami további korlátokat szabott a potenciális nézettségnek.
Ne zavarjon meg az „ingyenes” és a „fizetős” szó: nyilvánvaló, hogy a tévécsatornákért fizet mindenki, többnyire csomagban, valamely távközlési szolgáltatónál. Azonban vannak olyan tévécsatornák, melyek külön előfizetéshez kötöttek, mint például a Sky csatorna külföldön. Ez utóbbiakat emlegetjük fizetős csatornaként, míg a „klasszikus” csatornákat – mint például a hazai M4 Sportot – „ingyenesnek”.
A Haas német versenyzője, Hülkenberg, aki Vettel tavaly év végi visszavonulása után most Németország egyetlen F1-es versenyzője, úgy véli, számos tényező áll a háttérben, amiért az F1 nehezen tartja meg a nézettséget hazájában.
„Németországot mindig is elkényeztették a versenyzésben Michaellel, majd Sebastiannal és Rosberggel” – mondta Hülkenberg. „Ráadásul a Mercedesszel mindig is nagyon erős jelenlétünk volt az F1-ben, legalábbis az elmúlt 30 évben.”
„Azt hiszem, néha az is előfordul, hogy a sport népszerűbb és nagyobb a kereslet, aztán természetesen, valószínűleg, néha visszaesik.”
„De azt is gondolom, hogy Németországban általában az az autóipar megítélése, hogy az autóipar felelős lenne a klímaváltozásért, és nem fenntartható. És azt hiszem, ez átragad a motorsportra is.”
„Ezért gondolom, hogy a megítélés és amit a politikusok hangoztatnak az embereknek, hogy ez rossz, valahogy negatívan hat a versenyzésre az F1-ben is.”
Annak ellenére, hogy a németek érdeklődése jelenleg nem túl nagy, az Audi 2026-ban gyári csapatként közelgő érkezése felpezsdítheti az érdeklődést-
Ráadásul az F1 tulajdonosai, a Liberty Media is fontolgatja a terveket, hogy a Német Nagydíjat visszahelyezzék a naptárba – talán úgy, hogy az esemény egyike lesz azoknak, amelyek más helyszínekkel váltják egymást.
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…