Categories: F1

Hülkenberg megfejtette: Ezért hanyatlik az F1 népszerűsége Németországban

Nico Hülkenberg úgy véli, hogy az autóipar klímaváltozáshoz való hozzájárulását övező negativitás is szerepet játszik abban, hogy Németországban csökken az érdeklődés a Forma-1 iránt.

Annak ellenére, hogy az F1 világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend, amit a közösségi médiának és a Netflix Drive to Survive című sorozatának köszönhető, nem minden országban történt növekedés.

Az egyik hely, ahol az F1 népszerűsége megtorpant, az Németország. A 2020-as Nürburgringen rendezett Eifel Nagydíj óta nem adott otthont F1-es futamnak Németország, és a legnépszerűbb, világbajnok versenyzői – Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Nico Rosberg – sem versenyeznek már.

A dolgokon az sem segített, hogy az ingyenesen fogható televíziózásról áttértek a fizetősre, ami további korlátokat szabott a potenciális nézettségnek.

Ne zavarjon meg az „ingyenes” és a „fizetős” szó: nyilvánvaló, hogy a tévécsatornákért fizet mindenki, többnyire csomagban, valamely távközlési szolgáltatónál. Azonban vannak olyan tévécsatornák, melyek külön előfizetéshez kötöttek, mint például a Sky csatorna külföldön. Ez utóbbiakat emlegetjük fizetős csatornaként, míg a „klasszikus” csatornákat – mint például a hazai M4 Sportot – „ingyenesnek”. 

A Haas német versenyzője, Hülkenberg, aki Vettel tavaly év végi visszavonulása után most Németország egyetlen F1-es versenyzője, úgy véli, számos tényező áll a háttérben, amiért az F1 nehezen tartja meg a nézettséget hazájában.

Ezek közé tartoznak a környezetvédelmi aggályok is.

„Németországot mindig is elkényeztették a versenyzésben Michaellel, majd Sebastiannal és Rosberggel” – mondta Hülkenberg. „Ráadásul a Mercedesszel mindig is nagyon erős jelenlétünk volt az F1-ben, legalábbis az elmúlt 30 évben.”

„Azt hiszem, néha az is előfordul, hogy a sport népszerűbb és nagyobb a kereslet, aztán természetesen, valószínűleg, néha visszaesik.”

„De azt is gondolom, hogy Németországban általában az az autóipar megítélése, hogy az autóipar felelős lenne a klímaváltozásért, és nem fenntartható. És azt hiszem, ez átragad a motorsportra is.”

„Ezért gondolom, hogy a megítélés és amit a politikusok hangoztatnak az embereknek, hogy ez rossz, valahogy negatívan hat a versenyzésre az F1-ben is.”

Annak ellenére, hogy a németek érdeklődése jelenleg nem túl nagy, az Audi 2026-ban gyári csapatként közelgő érkezése felpezsdítheti az érdeklődést-

Ráadásul az F1 tulajdonosai, a Liberty Media is fontolgatja a terveket, hogy a Német Nagydíjat visszahelyezzék a naptárba – talán úgy, hogy az esemény egyike lesz azoknak, amelyek más helyszínekkel váltják egymást.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Alonso így büntetné meg a védencét Bortoletót, a Szaúd-Arábiai Nagydíj után

Fernando Alonso azzal viccelődött, hogy Gabriel Bortoletónak "nem lesz vacsora” a Szaúd-Arábiai Nagydíjról hazafelé tartó…

2 óra ago

20 éve történt Rossi és Gibernau máig vitatott ütközése, a szabálykönyv ma a spanyol mellé állna

Brutális manőver, ádáz párbaj. A MotoGP 2005-ös szezonnyitója ma már történelem. De ki ne emlékezne…

4 óra ago

Sainz nem elégedett a 2026-os szabályokkal, inkább a V10-esekre szavazna

Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A…

14 óra ago

Fiatal szimulátor bajnok, és Honvéd öregfiúk, vadonatúj gépcsodák és veteránok a Kompolti Sportmajálison

Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-ben alapított,…

15 óra ago

Hamilton igazán csalódott a Szaúd-Arábiai Nagydíj után, szerinte reménytelen a Ferrari

Lewis Hamilton aggasztóan nyilatkozott a Szaúd-Arábiai Nagydíjról és a Ferrari szezonbeli szerencséjéről. Hamilton felkészült az…

16 óra ago

WEC: Hazai Ferrari-siker, egykori F1-esek a dobogón, és Rossiék majdnem nyertek

Közel két hónap után folytatódott a hosszútávú világbajnokság (WEC) idei szezonja Imolában, ahol Katar után…

17 óra ago