F1

Damon Hill felfedte, mi az, ami a teljes F1-es mezőnyt hátráltatja

1996 világbajnoka elmondta, hogy szerinte mi az a szabály, ami jelentős mértékben meggátolja, hogy a Forma-1-es mezőny szorosabbá váljon.

Az elmúlt években az F1-ben soha nem látott szabályokat vezettek be annak érdekében, hogy a mezőny közel kerüljön egymáshoz. Ehhez képest a 2023-as év a sorozat történetének egyik legdominánsabb éve, a Red Bull és Max Verstappen részéről.

Hill szerint ennek a legfőbb oka a kényszer, vagy ahogy a szaknyelvben emlegetik a „kertészkedős” szabadság. Ennek a lényege, hogy ha egy csapat egyik alkalmazottja elhagyja addigi munkahelyét, akkor meghatározott ideig nem állhat munkába új helyén, ezzel elkerülve, hogy titkokat, féltve őrzött trükköket vigyen át.

A jelenlegi mezőnyben több csapatnál is vannak olyan új emberek, akik emiatt a tiltás miatt nem kezdhetik meg a munkájukat. Ilyen az Alpine-tól a Williamsba szerződő Pat Fry, aki novemberig van kényszerszabadságon, de Laurent Mekies is csak januárban kezdi el a munkát az AlphaTaurinál, miután távozott a Ferraritól. Miközben az olaszoknak 2025-ig kell várniuk a Mercedestől érkező Loic Serrara.

A brit korábbi bajnok szerint ez a huzavona inkább többet árt a sportnak, mint használ.

„Ez az egész kertészkedős dolog, és az, hogy az emberek nem tudják megkezdeni a munkájukat az új helyükön szerintem szembe megy a sport szellemiségével. Szerintem hagyni kellene, hogy az emberek egyből elmehessenek egy másik csapathoz. Ez szerintem kicsit kiélezné a dolgokat és közelebb hozná egymáshoz a csapatokat.”

„Ez is egyfajta képesség, hogy megakadályozzák a csapatok, hogy az egyik emberük máshol kamatoztassa tudását, amit azt is jelenti, hogy ezzel is meglehet nehezíteni a másik dolgát. Ugyanakkor szerintem ez a fajta fluiditiás az, ami, közelebb hozza egymáshoz a csapatokat, és nem engedné, hogy bárki is kiemelkedjen.” fogalmazott Hill.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Verstappen tört borsot a McLarenek orra alá a Ferrari hazájában szombaton

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén már majdnem Lando Norris zsebében volt a pole pozíció, de…

2 óra ago

Nem mostanában lesz 12. csapata az F1-nek a Cadillac 2026-os belépése után

A Forma-1-nek "nincs több helye” egy 12. istálló befogadására a paddockban – figyelmeztetett Stefano Domenicali,…

3 óra ago

Készítsd el az Olasz Nagydíjra azt, amit a Ferrarinál kóstoltam!

Még tavaly, a Ferrari jóvoltából kóstoltam ezt a tortát. Vagy legalábbis feltételezem, hogy ez volt…

4 óra ago

Az élről dobta el Álex Márquez, így Marc Márquezé lett a sprint, akinek a világbajnoki címe már karnyújtásnyira van

Drámai fordulatot hozott a Katalán Nagydíj sprintje. A délelőtti időmérőhöz képest egy változást történt, Joan…

4 óra ago

A nyári szünetről visszatérve folytatta dominanciáját Razgatlioglu, újabb rajt-cél győzelmett szerzett

Az első Magny-Cours-i futamon Toprak Razgatlioglu diadalmaskodott, akinek a nyomát bottal üthették. Kellemes francia idő…

5 óra ago

Norris a leggyorsabb a monzai időmérő előtt

Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak a 2025-ös monzai hétvége utolsó szabadedzésén. Az Olasz Nagydíj egyórás…

6 óra ago