Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

A rajongók karbonlábnyoma nagyobb, mint az F1-es autóké?

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.08.19.
A rajongók karbonlábnyoma nagyobb, mint az F1-es autóké?

Fotó: Aston Martin F1 Team

Az immáron visszavonult négyszeres világbajnok Sebastian Vettel megfogalmazta a The Red Bulletin kérdésére, hogy mire kellene a Forma-1-nek nagy hangsúlyt fektetnie környezetvédelmi szempontból. Nem az üzemanyagot emelte ki.

A Forma-1 elhatározta, hogy 2030-ra karbonsemlegessé válnak. Ennek részét képezi az autók üzemanyagainak módosítása is, valamint a sportot körülvevő utazó infrastruktúra fokozatos átalakítása is. A The Red Bulletin azonban kiemeli, hogy az F1 kapcsán a legnagyobb szennyezőanyag-termelést azonban a nézők utazásai okozzák. Felmerül hát a kérdés, hogy nem greenwahsing-e ez.

Ez is érdekelhet

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

2025.05.19.
Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

2025.05.19.

A greenwashing (szó szerinti fordításban zöldmosást jelent) kifejezést olyan esetekre használják, mikor vállalatok hamis illúziót keltenek azzal, hogy „zöldek” és környezetkímélőek, de a valóságban ez kevéssé valósul meg. Látszatintézkedéseket tesznek csak a környezetkímélés terén, például egy adott területen valóban karbonsemlegesek lesznek, de cserébe egy másikon épp ellenkezőleg.

„Az F1 mindig is a technológia úttörője volt” – mondta Vettel. „A jelenlegi kérdés az, hogy a rendkívül összetett és izgalmas jelenlegi hajtástechnológia mennyire releváns a sorozatgyártás szempontjából. Itt még többet lehetne tenni.”

„De az e-hajtás belátható időn belül nem lesz alkalmas az F1 számára. A versenyek túl hosszúak ehhez, a szükséges teljesítmény pedig túl nagy. A súly mindig nagy szerepet játszik az F1-ben, ami egy másik ok, amiért az e-hajtás nem praktikus.”

„Ezért a szintetikus e-üzemanyagok rövid távon nélkülözhetetlenek. Hogy ez 2026-tól fog megtörténni, az jó – bár mostantól jobb lenne.”

Az F1 számára a legégetőbb kérdés valójában nem is a versenyautók környezetszennyezése.

Sokkal szennyezőbb a jelenlegi versenynaptár.

„De igen, még fontosabb, hogy a károsanyag-kibocsátást mindenhol ellenőrzés alá vonják: Hogyan fognak a csapatok a pályára jutni? Természetesen nagyszerű lenne, ha mindenki kerékpárral utazna” – mondta, természetesen nem komolyan. „De sokkal hasznosabb lenne, ha a naptárat rendbe tennénk. Az egész világot körberepülni, és közben pár napra visszajönni Európába nincs értelme, és nem is szórakoztató.”

És persze az sem mindegy, hogy a rajongók hogyan utaznak, mi fogadja őket egy pályán és ők maguk mennyire tudatosak.

„Hogyan jutnak el a szurkolók a pályára? Mit fogyasztanak ott, milyen eszméket élnek meg? Véleményem szerint a víznek olyannak kell lennie, ami mindenki számára bármikor elérhető. Szükség van ezekre a műanyag poharakra mindenhol? Úgy gondolom, hogy a nagy rendezvények szervezőinek kötelességük foglalkozni ezekkel a kérdésekkel.”

Sebastian Vettel eldobta az agyát, mikor kiszámolta, mennyire környezetszennyező az életmódja

 

Tags: F1Forma-1karbonsemlegesklímaváltozáskörnyezettudatosSebastian Vettelszén-dioxidThe Red Bulletin
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
212 Szavazat · 212 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.