Fotó: Mark Thompson/ Getty Images / Red Bull Content Pool
A Forma-1 regnáló világbajnoka, Max Versrappen elismerte, hogy olykor elgondolkodik azon, hogy a Forma-1 megéri-e még neki, ezzel a sűrű menetrenddel.
A hosszú versenynaptárral kapcsolatban már többször megfogalmazta kritikáit. Ez közel 322 000 kilométernyi légi utazással jár, ami meglehetősen sok időt jelent, még magángéppel is.
A holland De Telegraaf című lapnak adott interjújában Verstappen azt mondta, az F1 könyörtelen növekedési vágya néha arra készteti, hogy elgondolkodjon azon, akar-e még a részese lenni.
„Aggódom a sportág miatt, amit mindig is élveztem” – mondta Verstappen, akinek a 2028-ig van szerződése a Red Bullal, és benne van a pakliban, hogy újabb szerződése már nem lesz. „Még mindig szeretem, de csak bizonyos mértékig.”
„Nem arról van szó, hogy teljesen ellenzem a változásokat, ahogy egyesek állítják. De ezeknek a változásoknak a Forma-1 javát kell szolgálniuk.”
„Miért kell változtatni a dolgokon, amikor jól mennek? Szerintem a hagyományos kvalifikáció egy remek formátum, nem kell, hogy minden a pénz körül forogjon.”
„Az emberek azt gondolhatják, hogy ‘Nos, ő rengeteg pénzt keres, miért panaszkodik ez a fickó?’. De ez a jólétedről szól, arról, hogyan éled meg a dolgokat, és nem arról, hogy mennyit keresel.”
„Úgy érzem, hogy túl sokat kell tennem, és kihagyok az életemből más dolgokat [amit szeretek csinálni], ezért néha azt gondolom: ‘Még mindig megéri?’.”
Verstappen hangsúlyozza, hogy a hosszú naptár kapcsán nem csupán arról a 22 versenyhétvégéről van szó, mint időráfordítás, és nem is csak az utazásra szánt időről, hanem minden más munkáról is ami ehhez szükséges. Elmondása szerint „évente egy hónapot veszít” a Red Bull kiterjedt marketingtevékenysége miatt.
„[Az utazás] nem a legnagyobb probléma. Inkább az összes extra dolog, amit meg kell tennem” – magyarázta.
„Egy versenyhétvégén a csütörtöki napok nagyon hosszúak lehetnek attól függően, hogy hol vagyunk. A nagydíjakon kívül pedig rengeteg szimulátoros munka van.”
„Például évente több mint egy hónap megy el a marketingre. Egy ponton túl egyszerűen már nincs kedved mindehhez.”
Feltették Verstappennek azt a kérdést is, hogy ha a 2026-os szabályváltozásokhoz nem tud majd esetleg jól alkalmazkodni a Red Bull, akkor felbontaná-e a szerződését 2028 előtt.
„Nagyon rosszul kellene alakulniuk a dolgoknak ahhoz, hogy ez megtörténjen” – felelte.
„Nem számítok arra, hogy a csapat ennyire visszaesne, hiszen annyi nagyszerű emberünk van. De ebben a sportban mindig előfordulhat, hogy nem vagy annyira versenyképes.
„Attól függ, milyenek a kilátások, de igen, nem látom magam három évig a középmezőnyben turnézni. Akkor inkább otthon maradnék, vagy valami mást csinálnék. De ismétlem, nem számítok arra, hogy ez megtörténik.”
Pedro Acosta 2024-ben az első futamokon dobogós helyezésekkel kápráztatott el minket, idén azonban már zavarosabb…
Oliver Bearman bevallotta, hogy meglepődött, hogy bejutott a Q3-ba Suzukában, és elmondása szerint jót tett…
Isack Hadjar ismét nagyszerű időmérős teljesítményt nyújtott. A hetedik helyre kvalifikálta magát nem várt bonyodalmak…
Michael Schumacher 28 éves lánya, Gina, világra hozta első gyermekét! Igy aztán a hétszeres Forma-1-es…
Max Verstappen a feje tetejére állította az időmérő edzést, és váratlanul pole pozíciót szerzett a…
Yuki Tsunoda megosztotta, hogy ő miként tudta meg a bejelentést. Tsunodát csak a múlt héten…