Motorsportol.hu
2025. május 21, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Wolff majdnem meghalt egyszer a Nordschleifén, emiatt fejezte be a versenyzői karrierjét

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2023.08.21.
Wolff majdnem meghalt egyszer a Nordschleifén, emiatt fejezte be a versenyzői karrierjét

Fotó: Mercedes AMG Petronas

A Mercedes vezérigazgatója és csapatfőnöke, Toto Wolff bepillantást engedett a 2009-es nagy sebességnél történt balesetébe a Nürburgring Nordschleifén.

A német pálya – becenevén a „Zöld Pokol” – a világ egyik legveszélyesebb pályájaként ismert, és utoljára 1976-ban rendeztek rajta Forma-1-es világbajnoki futamot. A pálya azonban máig használatban van, profik és amatőrök egyaránt megküzdenek rajta, többek között az évente megrendezésre kerülő 24 órás GT-versenyen.

Ez is érdekelhet

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

2025.05.20.
Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

2025.05.20.

Wolff, aki autóversenyzőnek készült, mielőtt sikeres csapatfőnök lett, korábban már aratott győzelmeket a Nordschleifén, amikor az 1994-es 24 órás nürburgringi versenyen megnyerte a kategóriájában a versenyt. A BBC Desert Island Discs című műsorában Wolff elmondta, hogy 2009-ben visszatért a pályára, hogy újra letegye a névjegyét a helyszínen:

„Az volt a mondás, hogy csak a helyiek tudnak ott igazán gyorsak lenni. Ugyanakkor voltak profik, akik nemzetközi szinten nagyon sikeresek voltak, de ha a Nordschleifén autóztak, soha nem tudtak a helyiek közelébe kerülni. Úgyhogy azt mondtam magamnak, megmutatom nekik, hogy meg tudom dönteni a rekordjaikat. Niki Laudaának volt ott a csúnya balesete, amikor majdnem belehalt a lángokba. Azt mondta nekem: „Ilyen hülye ne légy. Senkit se érdekel a köridő a Nordschleifén. Megölheted magad.”

Wolff elárulta, hogy az egyik edzéskörén mégis megdöntötte a rekordot:

„De az autót sosem éreztem stabilnak, volt valami gond, a gumik egyszerűen nem voltak elég jók ehhez a fajta leszorítóerőhöz. Végül, amikor elindultam a futamra, elkezdtem a kört, és éreztem, hogy valami nem kerek. Itt jöttem rá, hogy profinak kellett volna lenni, dobni a kört, és visszahajtani a boxba.”

Az osztrák ezután közel 300 km/órás sebességnél defektet kapott, és feljegyzett 27 G erővel csapódott a korlátnak. Így folytatta Wolff:

„Az autó többször is megpördült a nagy sebességnél. Nem az erdőben végeztem, mindig visszajöttem a pályára. 350 métert követően az autó megállt. Súlyosan megsérültem, de ösztönösen kihúztam a rádióm és kiszálltam. A szalagkorlát mögött találtak rám, a sisakommal a fejemen, és a fűben feküdtem. Azt gondoltam, meghaltam.”

Wolff magára a balesetre nem emlékszik, a következő emléke, hogy egy mentőautó hátsó ülésén viszik a kórházba:

„Azt hittem, ha ennek bénulás lesz a vége, akkor ez tényleg életem leghülyébb döntése volt. Emlékszem, hogy bevittek a kórházba, ahol MRI-vizsgálatot végeztek rajtam, majd annyit mondtam egy nővérnek: ‘Csak annyit mondjon, hogy minden rendben van-e a gerincemmel.” Végül az orvos annyit közölt: ‘Van pár törése, de a gerincvelője nem sérült.” Az valami borzasztó 15 perc volt, várni a hírekre. És igen, ez volt az a pillanat, amikor azt mondtam magamnak, soha többé nem versenyzem versenyzőként.”

Toto Wolff megnevezte az utódját a Mercedes csapatfőnöki posztjára

Tags: F1Forma-1MercedesNiki LaudaNordschleifeNürburgringToto Wolff
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
232 Szavazat · 232 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mario Andretti elárulta, hogy kit tisztel inkább: Schumachert, vagy Sennát?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kiderült, miért csak öt futamos szerződést kapott Colapinto

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.