Fotó: Mercedes AMG Petronas
A Mercedes vezérigazgatója és csapatfőnöke, Toto Wolff bepillantást engedett a 2009-es nagy sebességnél történt balesetébe a Nürburgring Nordschleifén.
A német pálya – becenevén a „Zöld Pokol” – a világ egyik legveszélyesebb pályájaként ismert, és utoljára 1976-ban rendeztek rajta Forma-1-es világbajnoki futamot. A pálya azonban máig használatban van, profik és amatőrök egyaránt megküzdenek rajta, többek között az évente megrendezésre kerülő 24 órás GT-versenyen.
Wolff, aki autóversenyzőnek készült, mielőtt sikeres csapatfőnök lett, korábban már aratott győzelmeket a Nordschleifén, amikor az 1994-es 24 órás nürburgringi versenyen megnyerte a kategóriájában a versenyt. A BBC Desert Island Discs című műsorában Wolff elmondta, hogy 2009-ben visszatért a pályára, hogy újra letegye a névjegyét a helyszínen:
„Az volt a mondás, hogy csak a helyiek tudnak ott igazán gyorsak lenni. Ugyanakkor voltak profik, akik nemzetközi szinten nagyon sikeresek voltak, de ha a Nordschleifén autóztak, soha nem tudtak a helyiek közelébe kerülni. Úgyhogy azt mondtam magamnak, megmutatom nekik, hogy meg tudom dönteni a rekordjaikat. Niki Laudaának volt ott a csúnya balesete, amikor majdnem belehalt a lángokba. Azt mondta nekem: „Ilyen hülye ne légy. Senkit se érdekel a köridő a Nordschleifén. Megölheted magad.”
Wolff elárulta, hogy az egyik edzéskörén mégis megdöntötte a rekordot:
„De az autót sosem éreztem stabilnak, volt valami gond, a gumik egyszerűen nem voltak elég jók ehhez a fajta leszorítóerőhöz. Végül, amikor elindultam a futamra, elkezdtem a kört, és éreztem, hogy valami nem kerek. Itt jöttem rá, hogy profinak kellett volna lenni, dobni a kört, és visszahajtani a boxba.”
Az osztrák ezután közel 300 km/órás sebességnél defektet kapott, és feljegyzett 27 G erővel csapódott a korlátnak. Így folytatta Wolff:
„Az autó többször is megpördült a nagy sebességnél. Nem az erdőben végeztem, mindig visszajöttem a pályára. 350 métert követően az autó megállt. Súlyosan megsérültem, de ösztönösen kihúztam a rádióm és kiszálltam. A szalagkorlát mögött találtak rám, a sisakommal a fejemen, és a fűben feküdtem. Azt gondoltam, meghaltam.”
Wolff magára a balesetre nem emlékszik, a következő emléke, hogy egy mentőautó hátsó ülésén viszik a kórházba:
„Azt hittem, ha ennek bénulás lesz a vége, akkor ez tényleg életem leghülyébb döntése volt. Emlékszem, hogy bevittek a kórházba, ahol MRI-vizsgálatot végeztek rajtam, majd annyit mondtam egy nővérnek: ‘Csak annyit mondjon, hogy minden rendben van-e a gerincemmel.” Végül az orvos annyit közölt: ‘Van pár törése, de a gerincvelője nem sérült.” Az valami borzasztó 15 perc volt, várni a hírekre. És igen, ez volt az a pillanat, amikor azt mondtam magamnak, soha többé nem versenyzem versenyzőként.”
Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…
Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…
Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…
Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…
Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…