Fotó: Jiri Krenek/Mercedes AMG Petronas
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison hangsúlyozta, hogy a csapatának valóban számít, ha 2023-ban a második helyen végeznek a konstruktőri bajnokságban.
A német márka azzal a várakozással vágott neki az idénynek, hogy újra versenyben lesznek a bajnoki címért. Az elmúlt szezonban mindössze egyetlen győzelmet arattak, és a harmadik helyre estek vissza a tabellán. A Red Bull dominanciája közepette azonban a Mercedes is visszaesett ügyfelük, az Aston Martin és a Ferrari mögé a nyitó szakaszban, ami arra késztette a csapatot, hogy feladja a „zero pod” koncepcióját. Amióta a W14-es konstrukción a hagyományosabb oldaldobozokat és számos más fejlesztést vezettek be, a Mercedes feljebb lépett a rangsorban, és 51 pontos előnnyel a második helyen áll.
A McLaren Brit és Magyar Nagydíjakon elért újbóli felemelkedése, valamint a Ferrari nyári szünet előtti erősebb belgiumi szereplése azonban azt jelzi, hogy a Mercedesnek még van mit tennie, hogy megszilárdítsa a második helyét a 2023-as szezonban.Allison a Mercedes eddigi szezonját így értékelte:
„Nagy reményekkel vágtunk neki. Kezdetben a mezőny elejéhez viszonyított pozíciónk igényelt némi megszokást, de a csapat későbbi reakciója csodálatos volt. Elég hamar rájöttünk, hogy mi volt a hiba, és azóta folyamatosan javulunk. Az év elején a negyedik erő voltunk, az ügyfeleinket tekintve, akik megelőztek minket, ez frusztráló volt. A Ferrari is vert minket. Apró lépésekben, fokozatosan magunk mögé utasítottuk őket. Minden szerepet játszott ebben. A stratégiától kezdve a mérnöki munkán át a megbízhatóságig, a gyártásig és a versenyzőkig, akik folyamatosan képesek a fél lehetőségeket is pontokká alakítani. Bár ez elmaradtunk az eredeti céljainktól, a második hely biztosítása mindazonáltal mindannyiunknak igazán sokat számít. Különösen a szezon második felében, amikor már a W15-re fog áttevődni a hangsúly.”
Mindeközben Mike Elliot technikai főnök utalt rá, hogy minden további előrelépés, amit a Mercedes az idei év második felében elérhet, fontos lesz a következő szezon csomagjának fejlesztése szempontjából is:
„Fontos, hogy előrelépést mutassunk a tavalyi évhez képest, és erősen zárjuk az idényt. Átvinnénk a lendületet télre. Az a célunk, hogy bajnokságot nyerjünk. Sajnos idén nem vagyunk ilyen helyzetben, de jövőre szeretnénk ott lenni. Meg kell találnunk az egyensúlyt aközött, hogy a jelenlegi autónkból minden tanulságot leszűrjünk, amit csak lehet, és megpróbáljuk a legtöbbet a jövő évi autóba fektetni. Mérnökök vagyunk, és a technológia érdekel minket. Ahogy Niki is mondta, többet tanulsz abból, ha veszítesz, mint amikor nyersz. Úgy érzem, hogy a tavalyi év és az idei egy nagyon tanulságos út volt. Abban reménykedünk, hogy most feltártuk a szükséges tanulságokat, és egy irányba tudunk tovább fejlődni. Az én helyemen ülve, hogy egy kicsit tágabb szemüvegen keresztül nézzük a dolgokat, jó látni a tanulságokat. Ilyenkor megvilágítod az út egy másik darabját, és az egyre érthetőbbé válik.”
Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…
Pedro Acosta nyíltan kifejezte elégedetlenségét a KTM versenyképességével kapcsolatban, különösen második MotoGP-szezonja során. „Nem vagyok…
Komoly márkával indul a Cadillac szponzorainak bejelentése. Miközben a Cadillac gőzerővel készül a jövő évre,…
Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…
Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, hogy Max Verstappen bocsánatot kért a George Russellel…