F1

Számít a méret: Hülkenberg 9 centi miatt bukta el, hogy a csúcsra jusson

Nico Hülkenberg úgy véli, bár soha nem mondta ki, de úgy gondolja, azért maradt le a Ferrari 2014-es versenyzői üléséről, mert túl magas.

Hülkenberg, juniorként nagy reménység volt. Uralta az A1GP versenyeket és 2009-ben megnyerte a GP2-es bajnoki címet. Forma-1-es karrierje azonban nem úgy alakult, ahogyan azt előzetesen várták tőle.

Annak ellenére, hogy 2010-es debütáló szezonjában pole pozíciót is szerzett a Williamsszel, egy szezon után parkolópályára került, és tartalékversenyzőként csatlakozott a Force Indiához, majd 2012-ben versenyzővé léptették elő.

Karrierje során végig pontszerző volt de a dobogóig sosem sikerült elérnie, pedig többször is közel járt hozzá.

Ennek ellenére F1-es karrierje első szezonjaiban felkeltette a Ferrari érdeklődését egy ideig potenciális versenyzőjelöltet láttak benne. Végül a csapathoz visszatérő Kimi Räikkönen mellett döntöttek.

első két évében eleget tett ahhoz, hogy felkeltse a Ferrari figyelmét, akik 2014-re is gondoltak rá, csakhogy a visszatérő Kimi Räikkönennel szemben alulmaradtak.

„Nincs értelme erről beszélni, mert ez már a múlté, de biztos vagyok benne, hogy egy időben közel álltam ahhoz, hogy az egyik topcsapathoz szerződjek” – mondta az év elején egy Reddit AMA-ban (Ask Me Anything, kérdezz-felelek lehetőség a Redditen).

Most elárulta azt is, hogy a magasság lehetett a probléma.

A most 36 éves német 184 centi magas, cipő nélkül. Majdnem 20 centivel magasabb, mint Felipe Massa, akinek a helyére érkezhetett volna a Ferrarihoz. Ezzel szemben Räikkönen csak 175 centiméter, így jobban illett az autóba.

„Soha nem kaptam olyan választ, hogy [egy csapat] azt mondta volna, hogy ‘Sajnálom, nem. Azért utasítottunk vissza, mert túl magas vagy’” – mondta Hülkenberg a Motorsport.com-nak. „Valószínűleg nem mondták volna egyenesen a szemembe.”

„De abban biztos vagyok, hogy ez igen, akadályozta azt a páratlan lehetőséget és alkalmat, hogy egy top autóba üljek.”

Hülkenberg a Force India után a Renault versenyzője lett, majd két szezon kihagyás után, immáron férjként és édesapaként idén visszatért a mezőnybe, a Haas színeiben. Szerződését pedig 2024-re is meghosszabbították.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

49 perc ago

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

11 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

12 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

13 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

14 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

15 óra ago