Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Nico Hülkenberg úgy véli, bár soha nem mondta ki, de úgy gondolja, azért maradt le a Ferrari 2014-es versenyzői üléséről, mert túl magas.
Hülkenberg, juniorként nagy reménység volt. Uralta az A1GP versenyeket és 2009-ben megnyerte a GP2-es bajnoki címet. Forma-1-es karrierje azonban nem úgy alakult, ahogyan azt előzetesen várták tőle.
Annak ellenére, hogy 2010-es debütáló szezonjában pole pozíciót is szerzett a Williamsszel, egy szezon után parkolópályára került, és tartalékversenyzőként csatlakozott a Force Indiához, majd 2012-ben versenyzővé léptették elő.
Karrierje során végig pontszerző volt de a dobogóig sosem sikerült elérnie, pedig többször is közel járt hozzá.
Ennek ellenére F1-es karrierje első szezonjaiban felkeltette a Ferrari érdeklődését egy ideig potenciális versenyzőjelöltet láttak benne. Végül a csapathoz visszatérő Kimi Räikkönen mellett döntöttek.
első két évében eleget tett ahhoz, hogy felkeltse a Ferrari figyelmét, akik 2014-re is gondoltak rá, csakhogy a visszatérő Kimi Räikkönennel szemben alulmaradtak.
„Nincs értelme erről beszélni, mert ez már a múlté, de biztos vagyok benne, hogy egy időben közel álltam ahhoz, hogy az egyik topcsapathoz szerződjek” – mondta az év elején egy Reddit AMA-ban (Ask Me Anything, kérdezz-felelek lehetőség a Redditen).
A most 36 éves német 184 centi magas, cipő nélkül. Majdnem 20 centivel magasabb, mint Felipe Massa, akinek a helyére érkezhetett volna a Ferrarihoz. Ezzel szemben Räikkönen csak 175 centiméter, így jobban illett az autóba.
„Soha nem kaptam olyan választ, hogy [egy csapat] azt mondta volna, hogy ‘Sajnálom, nem. Azért utasítottunk vissza, mert túl magas vagy’” – mondta Hülkenberg a Motorsport.com-nak. „Valószínűleg nem mondták volna egyenesen a szemembe.”
„De abban biztos vagyok, hogy ez igen, akadályozta azt a páratlan lehetőséget és alkalmat, hogy egy top autóba üljek.”
Hülkenberg a Force India után a Renault versenyzője lett, majd két szezon kihagyás után, immáron férjként és édesapaként idén visszatért a mezőnybe, a Haas színeiben. Szerződését pedig 2024-re is meghosszabbították.
Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…
A napokban bejelentette a debütáló Cadillac, hogy 2026-ban két visszatérő és rutinos pilótával vágnak neki…
Alan Jones soha nem volt szégyenlős a véleményével, és most kritikájának célpontja: Lando Norris. Az…
Egy esetleges jövőbeli együttműködés előtt Max Verstappennel, Zak Brown nyitva hagyja az ajtót. A McLaren…
Az év eddigi része messze elmarad a várttól Lewis Hamilton számára. A Ferrari britje ugyanis…
Erősebbre fűzi az egyik szponzori kapcsolatát a McLaren, így jövőre a támogatójuk neve is helyet…