Categories: F1

Verstappen nyerte az hol esős, hol száraz, megszakított hazai versenyét

A Holland Nagydíj pole pozícióját Max Verstappen foglalta el, mellőle Lando Norris várta az indítást, míg mögöttük George Russell és Alexander Albon foglaltak helyet. Mindeközben Kevin Magnussen a boxutcából indult csak, a mezőny után, mivel büntetést kapott, amiért parc fermé alatt módosítottak az autóján.

A rajt pillanatában még száraz volt az idő, Hamilton kivételével mindenki lágy keverékű gumikon várta a rajtot. Hamilton közepeseket választott.

A rajtot követőn Verstappen megtartotta az első helyet, míg Alonso a kettes kanyarban Albont és Russellt egyszerre előzte meg, így feljött a harmadik helyre. Közben elkezdett esni az eső is, és pillanatokon belül már szakadt.

Többen rögtön érkeztek is kerékcsere, a Ferrari azonban nem készült erre időben, így Leclerc a 17. helyre esett vissza.

Közben Alonso még Norrist is megelőzte, ám később ő és Verstappen is kereket cserélt, így Russell vette át a vezetést.

Pérez az első volt, a kereket cserélők közül, ezzel a harmadik körben már át tudta venni a vezetést. Russell, Norris, Albon és Piastri sokáig húzták, de nem ez volt a kifizetődő taktika, sokat buktak ezzel.

Lawson közben 10 másodperces büntetést kapott feltartásért.

A hatodik körre kissé lecsillapodtak a kedélyek, a sorrend Pérez, Zhou, Verstappen volt az élen, azonban a következő körben a holland már meg is előzte a kínait. Ezzel egyidőben az eső el is állt és száradni kezdett a pálya.

A 12. körben is kezdték az intermediate gumikat visszacserélni slickre. A következő körben Pérez is így tett az élről.

A 15. körben a pálya egyes részein ismét esni kezdett.

Egy körrel később aztán Sargeant falba tette a Williamset, így safety car fázis következett. A sorrend ekkor: Verstappen, Pérez, Alonso, Gasly az élen.

A 72 körös futam 22. körében folytatódott a verseny.

A 42. körben Leclerc a boxba hajtott és technikai okokból feladni kényszerült a versenyt.

Később a harmadik helyről kerékcserére kiálló Alonso bukott sok időt, mivel a bal első gumi csak nehezen jött le a helyéről. Ezzel a negyedik helyre csúszott és Sainz vette át a harmadik helyet. Később azonban vissza tudta szerezni a dobogós pozíciót.

A versenyben maradt Williams kiválóan teljesített Albonnal a volán mögött. Az 56. körben Russellt előzte meg a hatodik helyért.

A 60. körben Russell hajszál híján eldobta az autót, de sikerült megfognia, ám utána csapattársa, Hamilton megelőzte őt.

Újabb szakadó eső érkezett, Pérez érkezett ismét intermediate gumikért de a csapat nem készült fel rá időben, így sok időt veszített. Utána azonban mindenki más is érkezett kereket cserélni. Ocon volt az egyetlen, aki nem intereket tetetett fel, hanem kék oldalfalú esőgumit.

Az eső intenzitása fokozódott, Pérez el is dobta az autót, a pálya mellett kötött ki, de nem ütközött, vissza tudott térni a pályára.

Ezt követően Zhou állt a tecpro falba és virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, majd piros zászlóval félbeszakították a versenyt.

Több, mint félóra elteltével, 17:11-kor biztonsági autó felvezetésével folytatódott a verseny. A sorrend ekkor a következő volt a pontszerző helyeken: Verstappen, Alonso, Perez, Gasly, Sainz, Hamilton, Norris, Russell, Albon, Piastri. Mindenki intermediate gumikon, kivéve Verstappen aki esőgumin.

A 66. kör végén távozott a mezőny elől a safety car, az indítás után a sorrend nem változott az élen, hátrébb azonban hamarosan Russell előzte meg Norrist, Piastri pedig Albont támadta. Eközben Alonso igyekezett Versappen sarkában maradni.

Pérez pedig 5 másodperc büntetést kapott boxutcai gyorshajtásért.

Russell összeért Norrissal, majd a 68. körben defekt miatt Russell a boxba hajtott és csak a mezőny végére tudott visszatérni.

Hamilton megérkezett az 5. helyen haladó Sainzra, nagy nyomást helyezett a spanyolra, többször majdnem össze is ért a két autó.

A versenyt végül Max Verstappen nyerte, beállítva ezzel Sebastian Vettel rekordját, mi szerint zsinórban nyert 9 versenyt. A dobogóra még Alonso, valamint Pérez büntetése miatt nem ő, hanem Gasly állhatott még fel.

Végeredmény:

# Versenyző Csapat Diff
1 Max Verstappen RED BULL RACING 2:24:04.411
2 Fernando Alonso ASTON MARTIN 3.744
3 Pierre Gasly ALPINE 7.058
4 Sergio Perez RED BULL RACING 10.068
5 Carlos Sainz FERRARI 12.541
6 Lewis Hamilton MERCEDES 13.209
7 Lando Norris MCLAREN 13.232
8 Alexander Albon WILLIAMS 15.155
9 Oscar Piastri MCLAREN 16.580
10 Esteban Ocon ALPINE 18.346
11 Lance Stroll ASTON MARTIN 20.087
12 Nico Hulkenberg HAAS 20.840
13 Liam Lawson ALPHATAURI 26.147
14 Kevin Magnussen HAAS 26.410
15 Valtteri Bottas ALFA ROMEO 27.388
16 Yuki Tsunoda ALPHATAURI 29.893
17 George Russell MERCEDES 55.754
Zhou Guanyu ALFA ROMEO kiesett
Charles Leclerc FERRARI kiesett
Logan Sargeant WILLIAMS kiesett

 

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

McLaren az élen, Red Bull a falban a második szabadedzésen

A két McLaren zárt az élen a Szaúd-arábiai Nagydíj második gyakorlásán, mely piros zászlóval ért…

5 óra ago

Lawson továbbra is magabiztos, de még sok munka áll előtte

Liam Lawson továbbra is kitart azon állítása mellett, hogy nem volt elég ideje a Red…

7 óra ago

Pierre Gasly zárt az élen a szaúdi első szabadedzésen!

Pierre Gasly és az Alpine csapat bizonyult a leggyorsabbnak a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzésén. Szaúd-Arábiába…

8 óra ago

Igazi influenszer-kompatibilis baráttá edzette Leclerc-t a kedvese

Charles Leclerc barátnője, Alexandra Saint Mleux, miután járni kezdtek, kerülte a közösségi média rivaldafényét. Később…

9 óra ago

Verstappen megszólalt a saját jövőjéről

Max Verstappen egyértelmű kijelentést tett a 2026-os szezonra vonatkozó csapatváltásáról. Az ázsiai turnéjának a végére…

11 óra ago

Vettel szerint, Norris követendő példa, nem pedig a gyengeség ,,szimbóluma”

Sebastian Vettel szerint Lando Norris valódi példakép, aki nem fél beszélni a problémáiról. A brit…

12 óra ago