Categories: F1

Egy F1-es versenyző elismerte, hogy étkezési zavarba kergette korábbi csapata

Valtteri Bottast az utóbbi időben, laza, felszabadult, humoros embernek ismerjük, aki élvezi az életet. Mondhatnánk azt is, hogy megtestesíti az „ép testben ép lélek” mondást. De nem volt ez mindig így.

A finn versenyző őszintén beszélt a pályafutása során felmerült kihívásokról az F1-es Beyond All Limits műsorban. Egy F1-es szezonra felkészülni sosem kis feladat, de Bottas bevallotta, hogy második F1-es szezonjára a 2014-esre való készülés a legmegerőltetőbbnek bizonyult mind közül.

„Azt hiszem, a legrosszabb az volt, amikor a második Forma-1-es szezonomra készültem, tehát 2014” – mondta.

Az autó túlsúlyos volt, és a csapat tőle várta, hogy legyen könnyebb. Fogynia kellett. Nem az autónak, hanem Bottasnak.

„Nagyon arra koncentráltam, hogy a legjobb legyek, és megpróbáltam a lehető legkönnyebb lenni” – mondta. „A végén aztán megfizettem az árát.”

Persze annyit nem tudott fogyni, hogy az az autó súlyára nézve szignifikáns legyen. Magasságának és testalkatának köszönhetően jelentős súlykülönbség volt közte és williamses csapattársa, Felipe Massa között.

„A dolgok egy kicsit kicsúsztak a kezünkből, próbáltam többet edzeni és kevesebbet enni” – ismerte el a finn. „Egyszerűen megszállottsággá vált.”

A fogyásra való törekvés kezdte háttérbe szorítani a felkészülésének más aspektusait. Ez túledzéshez és mentális kimerültséghez vezetett. Ez a megközelítés pszichésen is hatással volt Bottasra, befolyásolta a koncentrációját és az általános teljesítményét a versenyeken, többet hibázott.

Elmondása szerint azonban így közel 10 évvel később ez már a múlté, és már megfelelő szemlélettel áll a testsúlyához, ami a mentális egészségére nézve is pozitív változást hozott.

„Hála Istennek manapság már van egy „a versenyző plusz az ülésre” vonatkozó minimum súly, szóval sokkal egészségesebb a sport most, mint korábban” – mondta a Bottas.

A 2014-es problémáinak forrása az akkori szabályzás volt.

„Az autók 50 kilóval nehezebbek voltak, mint az előző szezonban” – magyarázta Tom Clarkson F1-es tudósító. „Elsősorban az akkumulátorok súlyát tekintve, a csapatoknak az volt a dolguk, hogy a súlyhatáron belül maradjanak.”

„Mit lehet tenni? Egyszerűen csak a lehető legkönnyebbé kell tenni a dolgokat, és ebbe a versenyzők is beletartoznak. Sok versenyző például a másfél kilós italos palackot is nélkülözné, hogy súlyt spóroljon.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Elég bizarr: mit keres egy faláb a dobogón? Bezzecchi elárulta az okot

Marco Bezzecchi elárulta, miért ünnepelte sikereit egy falábbal a szombati a MotoGP San Marinó-i Nagydíján.…

5 óra ago

Wolff elmondta, miért más ma a McLaren belső küzdelme, mint a Mercedesé volt

Hosszú évek óta először fordul elő a Forma-1-ben, hogy két csapattárs küzd a világbajnoki címért.…

7 óra ago

Daniel Ricciardo feltehetően visszatér az F1-es paddockba

A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies utalt rá, hogy Daniel Ricciardo jövőre visszatérhet a Forma-1-es…

9 óra ago

Bezzecchi alaposan megszorongatta Marc Márquezt a misanói győzelemért

Marco Bezzecchi sokáig vezette a rengeteg bukást hozó misanói versenyt, de Marc Márquez újabb győzelmet…

10 óra ago

Megvan a licensz Verstappennek, irány a 24 órás

Max Verstappen megkapta a DMSB A engedélyt, amely lehetővé teszi számára a GT3-as autók vezetését…

11 óra ago

Elárulta Steiner, hogy miért választotta a MotoGP-t

Nyomós indok miatt inkább a MotoGP-t választotta Günther Steiner. A múlt heti Katalán Nagydíjon lett…

13 óra ago