1991 óta, kalandos módon készült el a Ferrari-film

Évtizedekig tartott, mire Michael Mann várva várt „Ferrari” című filmje, amelynek világpremierje augusztus 31-én lesz a Velencei Filmfesztiválon, bemutatásra kerül(t).

Kevésbé ismert azonban, hogy az Enzo Ferrariról szóló életrajzi film útja az olasz Cecchi Gori csoporttól indult, mielőtt a cég csődbe ment. Erről a Variety újságírója, Nick Vivarelli számolt be.

1991-ben a Los Angeles-i székhelyű Penta Pictures – amelyet Vittorio Cecchi Gori producer és az akkoriban feltörekvő televíziós mogul, Silvio Berlusconi közösen alapított – megvásárolta Brock Yates „Enzo Ferrari: The Man, the Cars, the Races” című könyvének adaptációs jogait, amely Mann filmjének alapjául szolgált.

A Cecchi Gori ezt követően Troy Kennedy Martint bízta meg a forgatókönyv megírásával, és amikor a Penta Pictures 1995-ben megszűnt, a „Ferrari” jogai az amerikai részlegéhez, a Cecchi Gori Pictures-hez kerültek.

A projekt egészen 2004-ig fejlesztés alatt állt, amikor is Sydney Pollack kérte a „Ferrari” megrendezését, Al Pacino főszereplésével, de a projekt nem jött össze.

Aztán 2006-ban a Cecchi Gori Groupot – amely a kilencvenes évek közepéig Olaszország vezető produkciós és forgalmazó cége volt – egy római bíróság hivatalosan is csődbe juttatta.

Pár évvel később a Los Angeles-i Niels Juul, a Nofatego nemzetközi márka-helyreállító cég egyik partnere, azt a megbízást kapta, hogy strukturálja át a Cecchi Gori Group amerikai oldalát, amely kimaradt a csődeljárásból.

„Két különösen értékes eszközt láttam” – mondta Juul. „Az egyik a ‘Silence’ volt [Shusaku Endo azonos című japán regénye alapján, amelyet 2016-ban Martin Scorsese filmre vitt].” A másik Troy Kennedy Martin „Ferrari” című forgatókönyve volt.”

Juul szerint Mann 2010-ben érkezett a fedélzetre, és Christian Bale is versenyben volt a főszerepért, mielőtt 2016-ban kiszállt a projektből.
A finanszírozás azonban végül összejött a 95 millió dolláros filmhez, amelyben Adam Driver alakítja Enzo Ferrarit, Penélope Cruz a feleségét Laurát, Shailene Woodley Ferrari szeretőjét Lina Lardit, Patrick Dempsey pedig Piero Taruffi autóversenyzőt.

Bár a film költségvetésének nagy részét az STX Entertainment biztosította, amely a „Ferrari” nemzetközi forgalmazását végzi, egy másik olasz cég, az Andrea Iervolino és Monika Bacardi által alapított ILBE szintén nagyban hozzájárult a film elkészítéséhez. Az ILBE 2022-ben szállt be a filmbe, mint line producer. Az olasz Banca Intesa révén az ILBE 24 millió dollárt biztosított, amely az ország 40%-os adójóváírásának előfinanszírozásához volt szükséges. A „Ferrari” forgatása a közép-olaszországi Maranello városában zajlott, amely világszerte Enzo Ferrari és a márka Forma-1-es versenycsapatának otthonaként ismert.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

18 óra ago