Categories: F1

Vasseur: a Ferrari a mezőny második leggyorsabb autója

A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur azt állítja, hogy a Scuderia rendelkezik a második leggyorsabb autóval a Forma-1-ben, annak ellenére, hogy a konstruktőri bajnokságban csak a negyedik helyen tanyáznak.

Az olasz márka 201 ponttal rendelkezik, 14 ponttal kevesebbel, mint az Aston Martin, amely a Holland Nagydíjon Fernando Alonso második helyezésének köszönhetően megerősítette ezt a pozíciót. A Ferrari eddig mindössze három dobogós helyezést tudhat magáénak az idei szezonban, amely 22 versenyéből eddig 13 futott le. Az Aston Martin erősebbnek bizonyult a nyitó futamokon, majd a Mercedes és a McLaren is elég tempót nyert ahhoz, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz erősen csak pontszerző helyezésekért szállhassanak harcba. Ezen csapatok teljesítményének a fellendülése kérdéseket vetett fel, nevezetesen azt, hogy a Ferrari miért nem tudott hasonló eredményt elérni. Vasseur így érvelt:

„Dehát Zandvoortban a McLaren előtt végeztünk! Szerintem némileg keményen ítélkeznek a kérdésben. A tiszta köridőket tekintve még mindig másodikok vagyunk a kvalifikációkon. Az biztos, hogy nehezebb javítani, ha ott van a Mercedes, a McLaren te meg a Ferrari vagy, és felzárkózik a Williams is, a tizedik helyről indulva. Remek lépéseket tesznek előre, gratulálok nekik, de nekünk biztosan javulnunk kell, mert őrülten dolgozunk. Teszünk pár apró lépést, és remélem, hogy Monzában még jobbat lépünk majd a teljesítményt tekintve.”

A 2023-as Ferrari problémás, hajlamos a következetlenségre és rosszul bánik a gumikkal. Ez megnehezítette az eligazodást, a pilóták teljesen eltérő tapasztalatokról számoltak be, amelyek gyakran ellentmondtak egymásnak. Mindezek hátterében a kiegyensúlyozatlanság állt, amely szűk működési tartománnyal és a szélre való érzékenységgel párosult, ami felerősítette az autó gyengeségeit. Ezek közül néhányat sikerült kiküszöbölni, de nem mindet, ami aggodalomra ad okot, mivel az istállók már a jövő évi tervezésre összpontosítanak. Vasseur így folytatta ezért:

„Nem szeretnék a jövő évi autóról beszélni, mert az biztosan egy másik projekt. Mindenki számára más. Mindannyian megpróbáljuk kihozni a legjobbat a szabályokból, és egy lépést előre megtenni. Még nyolc-kilenc futam van hátra, és a következő pár versenyen még újabb frissítésekkel állunk elő. A jövő évi ütemterv más, de ezeket már a gyárban fejlesztjük.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Quartararo még nem boldog az új Yamaha V4-essel

Fabio Quartararo hétfőn hivatalosan is kipróbálta a Yamaha V4-es motorját. Elmondta első tapasztalatait. Ez nem…

4 óra ago

Az F1-esek „fékezzék a nyelvüket” és vegyenek példát Muhammad Aliról!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megerősítette álláspontját az F1-es versenyzők által a versenyek vagy…

6 óra ago

Ben Sulayem hárít: nem az FIA miatt nincs F1 futam Oroszországban!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke hangsúlyozta, hogy a Forma-1 irányító testülete nem állt a…

8 óra ago

Elfogyott a türelem Bagnaia körül, de ez teljesen normális

A hétvégén kiszállt a világbajnoki csatából Francesco Bagnaia, aki körül már csak sötét felhők maradtak.…

10 óra ago

Lawson kiakasztotta Gordon Ramsay séfet a feltéte miatt a pizzájára, aki emiatt bohócnak tartja

Az ismert séf, Gordon Ramsay egy közösségi médiás videóban hangot adott annak, hogy egyáltalán nem…

11 óra ago

Nyilvánosságra hozták a 2026-os F1-es sprintversenyek helyszíneit, de már 2027-ről egyeztetnek

A Forma-1 nyilvánosságra hozta a hat helyszínt, ahol 2026-ban sprintfutamokat rendeznek – miközben tárgyalnak a…

13 óra ago