Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Media
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner írt egy könyvet „Surviving to drive” címmel. Idén jelent meg, így igazán friss. Ha megy az angolul olvasás, mindenképpen ajánlott olvasmány!
Nos, könyvében Steiner megválaszolta azt az egyszerűnek tűnő, de valójában egészen összetett kérdést, hogy vajon mi különbözteti meg igazán a Haast a többi csapattól, miben más ez az amerikai csapat, mint a versenytársai.
Idézet következik a könyvből:
„‘Ez egy jó kérdés’ – válaszoltam.
Aztán megemlítettem, hogy mi nem igazán vagyunk corporate-ek [vállalati(as) – a szerk.], és az újságíró először nem értette. ‘De az F1 a világ legkorporatívabb sportja’ – mondta. ‘Biztosan követni kell ezt a példát’.
‘Baromság’ – mondtam. ‘Egy F1-es csapat az lehet, ami csak akar, amíg betartja a szabályokat, és a szabályok nem írják elő, hogy corporkell lennie.'”
Majd kifejtette, hogy miben is nyilvánul ez meg. Összevetve a nagycsapatok nagyon üzleties, olykor felszínes viselkedésével.
„Ez azonban nem mindenkinek való. Ha vendégként mész a Mercedeshez vagy a Ferrarihoz, akkor egy egész sereg ember gondoskodik rólad. Míg ha a Haashoz jössz vendégként, akkor átadunk neked egy overallt, vagy ráveszünk, hogy mosogass el! Dehogy. Legalábbis még nem.
Meglátjuk, hogyan alakul az új szezon, és hogy a pilóták mennyi rohadt kasznit használnak el. Az viszont tény, hogy nem sok emberünk van, aki gondoskodik a vendégeinkről, így a Haasnál ez egy másfajta élmény.”
Végül azzal viccelt, hogy például a Mercedes alkalmazottjai valószínűleg betojnának tőle.
„Miben más még a Haas? Nos, néhányan valószínűleg azt mondanák, hogy én más vagyok, mint a többi csapatfőnök. És igazuk is lenne. Nem rossz vagy jó értelemben. Rosszabb vagy jobb. Egyszerűen csak más vagyok. El tudsz képzelni engem a Mercedesnél? Jézus Krisztus! Az ottani szerelők már akkor összeomlanak, ha csak elmegyek a garázs mellett.
Egész Németország spontán felgyulladna, ha odamennék.”
Steiner könyvéről bővebben az alábbi cikkben olvashatsz:
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…
Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…
Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…
Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…