Fotó: Jo Klausmann
A Forma-1 2026-os szabályai rövidebb, keskenyebb és könnyebb autókat irányoznak elő, és az FIA 50 kg-os súlycsökkentést céloz meg.
Az FIA az egyenesekben a légellenállás csökkentése érdekében az aktív aerodinamika irányába tervezett elmozdulás mellett további részleteket árult el arról, hogy mi minden változhat még.
A Motorsport.com olasz oldalnak adott exkluzív interjújában Nikolas Tombazis, az FIA együléses autókért felelős vezetője elmondta, hogy a fő változás az autó méretét érinti majd.
„A kerekek méreteivel, amelyek keskenyebbek lesznek, plusz a hátsó szárnnyal és általában az autóval, az a célunk, hogy körülbelül 50 kilogrammal csökkentsük az autók súlyát” – mondta.
„Tehát kisebb együléses autókat lehet majd látni: rövidebbeket és keskenyebbeket. De olyan megoldásokról beszélünk, amelyeket még meg kell vitatni.”
„Azzal, hogy az autó lefogy, egy kicsit csökkenteni tudjuk majd a kanyarsebességet. Mivel könnyebbek, gyorsabban mennek majd egyenesben, de kevesebb aerodinamikai terhelést generálnak. Tehát növelnünk kell majd a hibrid energia-visszanyerést, hogy megfelelő körteljesítményt tudjunk biztosítani.”
A 2026-ra tervezett változtatások nem voltak ellentmondásoktól mentesek, mivel a Red Bull az év elején figyelmeztetett a lehetséges „Frankenstein-autókra”, amelyekkel lehetetlen lesz versenyezni.
Az is aggodalomra adott okot, hogy a versenyzőknek az egyenesek felénél lefelé kell váltaniuk, hogy megpróbálják felturbózni a hibrid rendszerüket.
„Rengeteg munkát végeztek annak megértése érdekében, hogy hogyan kell majd az energia-visszanyerést és -kezelést megoldani, és hogyan lehet majd előzni az aerodinamikai konfiguráció alapján” – mondta.
„Sok szimulációt végeztünk el ezen paraméterek megváltoztatásával, és találtunk olyan megoldásokat, amelyek megfelelőnek tűnnek.”
Tombazis azt sugallja, hogy a 2026-os autók teljesítményével kapcsolatban eredetileg hangoztatott aggodalmak egy része nem a legfrissebb szimulációs modelleken alapult.
„Ha fognánk a 2026-os erőforrásokat, és a jelenlegi autókra szerelnénk őket, valószínűleg az lenne az eredmény, amit az aggódók felvetettek” – mondta.
„Az elmúlt hónapokban azonban egy sor nagyon pozitív fejlesztést gyűjtöttünk össze, így a megjegyzések régi álláspontokat tükrözneki. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a motornak és a kaszninak együtt kell fejlődnie, és egyiket sem lehet a másik nélkül elképzelni.”
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…