F1

Ez még Schobert Norbinak is tetszene: 50 kilót fogyhatnak az F1-es autók

A Forma-1 2026-os szabályai rövidebb, keskenyebb és könnyebb autókat irányoznak elő, és az FIA 50 kg-os súlycsökkentést céloz meg.

Az FIA az egyenesekben a légellenállás csökkentése érdekében az aktív aerodinamika irányába tervezett elmozdulás mellett további részleteket árult el arról, hogy mi minden változhat még.

A Motorsport.com olasz oldalnak adott exkluzív interjújában Nikolas Tombazis, az FIA együléses autókért felelős vezetője elmondta, hogy a fő változás az autó méretét érinti majd.

„A kerekek méreteivel, amelyek keskenyebbek lesznek, plusz a hátsó szárnnyal és általában az autóval, az a célunk, hogy körülbelül 50 kilogrammal csökkentsük az autók súlyát” – mondta.

„Tehát kisebb együléses autókat lehet majd látni: rövidebbeket és keskenyebbeket. De olyan megoldásokról beszélünk, amelyeket még meg kell vitatni.”

„Azzal, hogy az autó lefogy, egy kicsit csökkenteni tudjuk majd a kanyarsebességet. Mivel könnyebbek, gyorsabban mennek majd egyenesben, de kevesebb aerodinamikai terhelést generálnak. Tehát növelnünk kell majd a hibrid energia-visszanyerést, hogy megfelelő körteljesítményt tudjunk biztosítani.”

A 2026-ra tervezett változtatások nem voltak ellentmondásoktól mentesek, mivel a Red Bull az év elején figyelmeztetett a lehetséges „Frankenstein-autókra”, amelyekkel lehetetlen lesz versenyezni.

Az is aggodalomra adott okot, hogy a versenyzőknek az egyenesek felénél lefelé kell váltaniuk, hogy megpróbálják felturbózni a hibrid rendszerüket.

Tombazis ugyanakkor tisztában van azzal, hogy az FIA rengeteg energiát fektetett abba, hogy ami 2026-ra jön, az versenyzői szempontból is jól működjön.

„Rengeteg munkát végeztek annak megértése érdekében, hogy hogyan kell majd az energia-visszanyerést és -kezelést megoldani, és hogyan lehet majd előzni az aerodinamikai konfiguráció alapján” – mondta.

„Sok szimulációt végeztünk el ezen paraméterek megváltoztatásával, és találtunk olyan megoldásokat, amelyek megfelelőnek tűnnek.”

Tombazis azt sugallja, hogy a 2026-os autók teljesítményével kapcsolatban eredetileg hangoztatott aggodalmak egy része nem a legfrissebb szimulációs modelleken alapult.

„Ha fognánk a 2026-os erőforrásokat, és a jelenlegi autókra szerelnénk őket, valószínűleg az lenne az eredmény, amit az aggódók felvetettek” – mondta.

„Az elmúlt hónapokban azonban egy sor nagyon pozitív fejlesztést gyűjtöttünk össze, így a megjegyzések régi álláspontokat tükrözneki. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a motornak és a kaszninak együtt kell fejlődnie, és egyiket sem lehet a másik nélkül elképzelni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

6 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

8 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

10 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

12 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

13 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

14 óra ago