F1

Ez még Schobert Norbinak is tetszene: 50 kilót fogyhatnak az F1-es autók

A Forma-1 2026-os szabályai rövidebb, keskenyebb és könnyebb autókat irányoznak elő, és az FIA 50 kg-os súlycsökkentést céloz meg.

Az FIA az egyenesekben a légellenállás csökkentése érdekében az aktív aerodinamika irányába tervezett elmozdulás mellett további részleteket árult el arról, hogy mi minden változhat még.

A Motorsport.com olasz oldalnak adott exkluzív interjújában Nikolas Tombazis, az FIA együléses autókért felelős vezetője elmondta, hogy a fő változás az autó méretét érinti majd.

„A kerekek méreteivel, amelyek keskenyebbek lesznek, plusz a hátsó szárnnyal és általában az autóval, az a célunk, hogy körülbelül 50 kilogrammal csökkentsük az autók súlyát” – mondta.

„Tehát kisebb együléses autókat lehet majd látni: rövidebbeket és keskenyebbeket. De olyan megoldásokról beszélünk, amelyeket még meg kell vitatni.”

„Azzal, hogy az autó lefogy, egy kicsit csökkenteni tudjuk majd a kanyarsebességet. Mivel könnyebbek, gyorsabban mennek majd egyenesben, de kevesebb aerodinamikai terhelést generálnak. Tehát növelnünk kell majd a hibrid energia-visszanyerést, hogy megfelelő körteljesítményt tudjunk biztosítani.”

A 2026-ra tervezett változtatások nem voltak ellentmondásoktól mentesek, mivel a Red Bull az év elején figyelmeztetett a lehetséges „Frankenstein-autókra”, amelyekkel lehetetlen lesz versenyezni.

Az is aggodalomra adott okot, hogy a versenyzőknek az egyenesek felénél lefelé kell váltaniuk, hogy megpróbálják felturbózni a hibrid rendszerüket.

Tombazis ugyanakkor tisztában van azzal, hogy az FIA rengeteg energiát fektetett abba, hogy ami 2026-ra jön, az versenyzői szempontból is jól működjön.

„Rengeteg munkát végeztek annak megértése érdekében, hogy hogyan kell majd az energia-visszanyerést és -kezelést megoldani, és hogyan lehet majd előzni az aerodinamikai konfiguráció alapján” – mondta.

„Sok szimulációt végeztünk el ezen paraméterek megváltoztatásával, és találtunk olyan megoldásokat, amelyek megfelelőnek tűnnek.”

Tombazis azt sugallja, hogy a 2026-os autók teljesítményével kapcsolatban eredetileg hangoztatott aggodalmak egy része nem a legfrissebb szimulációs modelleken alapult.

„Ha fognánk a 2026-os erőforrásokat, és a jelenlegi autókra szerelnénk őket, valószínűleg az lenne az eredmény, amit az aggódók felvetettek” – mondta.

„Az elmúlt hónapokban azonban egy sor nagyon pozitív fejlesztést gyűjtöttünk össze, így a megjegyzések régi álláspontokat tükrözneki. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a motornak és a kaszninak együtt kell fejlődnie, és egyiket sem lehet a másik nélkül elképzelni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ocon és barátnője, ellopták a show-t a cannes-i filmfesztiválon

A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…

8 óra ago

Quartararo ugyan elfogadta, de nem tartja fairnek a büntetést, amivel a brit hétvégét kezdte

Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…

9 óra ago

Monaco cocktail az F1-es Monacói Nagydíjra – felnőtteknek

Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…

10 óra ago

Ismét Leclerc az élen, miközben Hadjar és egy McLaren is falazott

A Monacói Nagydíj második szabadedzésén ismét Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, hazai közönség előtt. Nem…

11 óra ago

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…

12 óra ago

Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…

13 óra ago