Fotó: LAT Images/Mercedes-Benz AG
Toto Wolff azt hiszi, hogy a múltban azért vezettek be szabálymódosításokat a Forma-1-ben, hogy megakadályozzák a Mercedes uralmát.
A Red Bull 2023-ban megalapozta már az etalon szerepét, hiszen mind a 14 eddigi győzelmet megszerezte, míg az elmúlt 25 futamból 24-et valamelyik pilótája nyerte. Max Verstappen az Olasz Nagydíjon aratott 10. győzelmével megdöntötte a legtöbb egymást követő elsőség rekordját is. Bár nem kívánnak olyan szabálymódosításokat bevezetni, amelyekkel csökkentenék az előnyét, Wolff megjegyezte, hogy a múltban már ezt megtették. Így beszélt erről a médiának, többek között a RacingNews365-nek:
„A 2021-es versenyzői bajnokságot feltehetően több okból is elvesztettük. Az egyik maga az utolsó futam volt, de azért is veszítettünk, mert azokat a szabályokat azért vezették be, hogy csökkentsék az előnyünket, amivel rendelkeztünk.”
A 2021-es szezonra az FIA olyan szabálymódosításokat eszközölt, melyek értelmében a csapatoknak 10%-kal csökkenteniük kellett a leszorítóerőt, és a hátsó gumik előtt egy átlós vágást kellett végrehajtaniuk a padlólemezükön. Erre biztonsági aggályok miatt került sor, miután kiderült, hogy a csapatok a hátsó gumik közelében oldalirányú nyílásokat alakítottak ki a padlójukon, hogy nagyobb leszorítóerőt generáljanak. Wolff szerint azonban, ez volt az egyik kulcsfontosságú terület, amely lehetővé tette, hogy a 2020-as autójuk – a W11 – olyan domináns legyen Lewis Hamilton kezében, aki 2020-ban így a hetedik bajnoki címét szerezte meg. Így folytatta ezért Wolff:
„A 2020-as szezon elképesztően domináns év volt nekünk, szerintem az volt a valaha volt legjobb autónk. A szezon vége felé megváltoztatták a szabályokat úgy, hogy kivágták a padlót, és ezzel meg akartak minket állítani. Láthattuk az eredményét 2021-ben, nem voltunk olyan versenyképesek, mint a Red Bull, de Silverstone-ban jobban kibontakoztattuk az autóban rejlő potenciált, és visszatértünk a bajnokságba. De akkoriban ezek a szabályoknak a célja egyértelműen a rangsor újra definiálása volt.”
A Mercedes párosa, George Russell és Andrea Kimi Antonelli hátrébbről kezdi meg a holnapi futamot.…
A Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli arról számolt be, hogy szívesen beszélgetne a Forma-1-ről névrokonával,…
A mezőnyben voltak nagy csaták, de az élen Marc Márquez nem hagyott kérdéseket, aki így…
Az F1-es Bahreini Nagydíj szombatján a kvalifikációra már besötétedett a pályán és felkapcsolát a reflektorokat.…
Oscar Piastri elismerte, hogy nyitott lenne arra, hogy a McLarennel induljon a Le Mans-i 24…
Marco Bezzecchi nyíltan beszélt arról, hogy milyen a címvédő Jorge Martínnal a kapcsolata. A motorversenyzésben…