Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool
Liam Lawson azt állítja, hogy nem lenne boldog, ha a következő szezonban újra csak F1-es tartalékversenyzőként dolgozhatna, miközben teljes munkaidős AlphaTauri versenyülést szeretne szerezni.
A 21 éves új-zélandi a sérült Daniel Ricciardo helyett beugró versenyzőként három alkalommal is lenyűgöző teljesítményt nyújtott, és a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon megszerezte első Forma-1-es pontjait is. Miután kiütötte Max Verstappen domináns Red Bullját, és ezzel bejutott a Q3-ba, Lawson a top10-es rajtkockáját az AlphaTauri szezonbeli legjobb eredményévé alakította, és a 9. helyen zárt. Lawson formája komoly dilemmát okozott a Red Bull vezetőinek, hogy ki kapja meg jövőre az AlphaTauri két helyét, hiszen Ricciardo és Yuki Tsunoda is versenyben vannak ezekért.Lawson így fogalmazta meg a helyzetét:
„Nem örülnék, ha vissza kellene mennem tartalékosnak, de nyilván tudom, milyen nehéz a Forma-1-be kerülni. Megértem, hogy ez olykor nagyon-nagyon nehéz lehet. Szóval ami történni fog, az lesz, de ezeken a dolgokon még nem gondolkodtam túl sokat. Csak megpróbálom a legtöbbet kihozni ebből a lehetőségből.”
Lawson elmondta, hogy még nem volt alkalma átbeszélni a jövőjét, de arra számít, hogy a hétvégi Japán Nagydíj után – amely az utolsó fellépése lesz, mielőtt Ricciardo visszatér az AlphaTauri pilótafülkéjébe – sor kerülhet a tárgyalásokra:
„Hogy őszinte legyek, még nem volt túl sok időnk egyeztetni a jövőről. Ami eddig történt, az elég pozitív volt, de szerintem az üzenet számomra most csak az volt, hogy tartsam a fejem lent, és próbáljak meg teljesíteni, amíg nyilvánvalóan nem tisztázódnak a dolgok, amíg ez a lehetőségem véget nem ér, és Daniel visszatér. Tehát alapvetően csak jó munkát kell végeznem, de továbbra is ugyanazt kell tennem. Egyértelműen a Forma-1-ben akarok lenni. Most, hogy megvan ez az opcióm, megpróbálok mindent megtenni, hogy megmutassam, hogy itt kell lennem. Persze, ami az összes ilyen jellegű megbeszélést illeti, azokra majd a hétvége után kerül sor.”
A négyszeres világbajnok Max Verstappen egykori szerelője felfedte, mennyit keresnek az F1-es csapattagok valójában. A…
Álex Márquez uralta az időmérőt, Fabio Quartararo csapott a lovak közé, mégis Marco Bezzecchi szerezte…
A Ferrari állítólag két fontos munkatársat is veszít a hajtásegység-üzemeltetéséből, és úgy tűnik, mindketten az…
Elhozta a San Marinó-i Nagydíjra az új, V4-es motorját a Yamaha, amit a márka tesztversenyzője,…
A Red Bull korábbi csapatfőnöke, Christian Horner felvette a kapcsolatot az Olasz Nagydíj alatt Martin…
Franco Morbidelli komolyabb büntetéseket kaphat a megmozdulásai után. Nem csak a jó teljesítményével kerül a…