Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Dr. Helmut Marko hisz benne, hogy a Red Bull ezen a hétvégén, Suzukában újra úgy fog menni, ahogy a csövön kifér.
Max Verstappen sorozatban tíz egymást követő győzelmet számláló sorozata hirtelen megállt, a Forma-1 domináns csapatának meglepő formahanyatlása miatt Szingapúrban. Érdekes módon mind a Red Bull, mind pedig a legközelebbi ellenfeleik is tagadták, hogy a formavesztésnek bármi köze lehetett volna az FIA új, rugalmasságra vonatkozó szigorításához. A csapatfőnök Christian Horner így fogalmazott:
„Tudom, hogy mindannyian szeretnék erre fogni a dolgot, de sajnos nem ez a helyzet. Egyetlen elemet sem változtattunk az autón Monzához képest. Tudtuk a hétvége előtt, hogy Szingapúrban szorosabb lesz, de ami valójában történt, az meglepetés volt nekünk is.”
Horner kollégája, Toto Wolff szerint Szingapúr egy bökkenő volt a Mercedes brutálisan uralkodó korszakában nekik is:
„Tudjuk, milyen az, amikor egy domináns autóval érkezünk meg Szingapúrba, aztán nem teljesítünk. Biztos vagyok benne, hogy nem a technikai utasítások hatása ez. Nem változtatott az semmin se.”
A legkézenfekvőbb elmélet szerint a Red Bullt egyszerűen a vártnál simább új aszfalt és a korábbi kialakításhoz képest több kanyar levágása fogta meg. A Red Bull-os Marko a Bildnek beszélt erről:
„Úgy gondoljuk, nagyjából sejtjük, hogy miért voltak ezek a problémák. Reménykedünk egy ilyen teljesítmény után, hogy ez a rejtély az időmérőn nem fog újra előjönni Suzukában.”
Sőt, Marko a Kronen Zeitungnak még messzebbre megy, szerinte a biztonsági autó vasárnapi alkalmatlan időzítése nélkül Max megnyerte volna a versenyt:
„Most már nagyon várjuk Suzukát, mert ahogy mondtam, megértjük, hogy mi volt a gond. Épp emiatt teljesen optimisták vagyunk, hogy ott vissza tudunk majd vágni. Az ottani pálya fekszik az autónknak, de ami igazán pozitív, az az, hogy láttuk, hogy a sebességünk máris visszatért.”
A háromszoros Forma-1-es világbajnok, Sir Jackie Stewart nemrégiben részleteket osztott meg felesége, Lady Helen állapotáról,…
Eddig a Ferrari messze elmarad a várakozásoktól, pedig Lewis Hamilton érkeztével nagy dolgokat vártak az…
Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…
Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…
A FIM első alkalommal aktiválta az új, üzemanyag-áramláson alapuló teljesítménykiegyenlítő rendszert, és az első két…
Christian Horner elárulta, hogy miért romlott el a boxutcai jelzőlámpa Red Bull garázsánál, a Bahreini…