Categories: F1

Csókra aktiválódó, ultramodern trófeékat kapnak az F1 dobogósai Japánban!

A Forma-1 első három helyezettje a Japán Nagydíjon innovatív „csókolj meg” trófeát kap majd.

A verseny névadó szponzora, a Lenovo azzal az ötlettel állt elő, hogy egy kis modern technológiát csempészne az F1-es trófeákba, és a világhírű amerikai Pininfarina dizájnstúdiót bízta meg az elkészítésével.

Az eredmény egy elegáns koncepció lett, amely egy F1-es autó szívócsövének és a Lenovo logójának kialakításán alapul, és amely némi intelligens technológiát is tartalmaz, amely életre kel, amikor a versenyző interakcióba lép vele.

A trófeának van egy speciális „csókolj meg” területe a külsején, amelynek jelzőfényei villogni fognak, amikor a trófeát felemelik, hogy a versenyzők tudják, hol „kell” csókot nyomni a díjra. Amikor ez megtörténik, az érintésérzékeny mikrokapcsoló technológiának köszönhetően a trófea a nemzeti zászló színeiben fog pompázni.
A trófeákat a Japán Nagydíj utáni dobogós ünnepség előtt programozzák be, hogy minden dobogós versenyzőnek a saját nemzeti zászlójának színeit jelenítse majd meg.

„Vezető technológiai vállalatként kihívást jelentett számunkra, hogy megtaláljuk a módját annak, hogy intelligensebb technológiát építsünk be a trófeákba olyan módon, ahogyan eddig még soha nem tettük, hogy emeljük a dobogó(s helyezés) élményét” – mondta a Lenovo vállalati marketingért felelős kreatív igazgatója, Philip Marchington.

A Pininfarina egy ikonikus formatervező stúdió, amely számos vezető autógyártóval, köztük a Ferrarival, az Alfa Romeóval, a Fiattal, a GM-mel, a Lanciával és a Maseratival is dolgozott együtt.

„A Pininfarina számára, amelynek páratlan öröksége az autóipari hagyományokban gyökerezik, megtiszteltetés, hogy részese lehet a Forma-1 történetének ezzel az innovatív, technológia által vezérelt trófeával, amelyet egy olyan partner számára készítettünk, mint a Lenovo, amely osztozik mély szenvedélyünkben” – mondta Paolo Trevisan, a trófeán dolgozó amerikai Pininfarina formatervezési alelnöke.

A „csókolj meg” trófea technológiája az Egyesült Államok Nagydíján, Austinban is láthatjuk majd, ahol szintén a Lenovo főszponzor.

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Norris piacra dobja az első cukormentes energiaitalát

A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…

42 perc ago

Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…

3 óra ago

Brutális zivatar jöhet Monacói Nagydíj versenyhétvégéjén?

A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…

5 óra ago

Nagyon is ismerős arc lesz ott Monacóban az Aston Martinnal

Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…

7 óra ago

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

9 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

10 óra ago