Categories: F1

Hamilton kritikus a Mercedesszel, és óriási fejlesztési célt tűzött ki a Japán Nagydíj után

Lewis Hamilton szerint a Mercedesnek a legnagyobb féléves fejlesztést kell végrehajtania ahhoz, hogy a 2024-es szezonra beérjék a Red Bullt.

Max Verstappen 16 futamból a 13. győzelmét aratta az idei szezonban Szuzukában, a Red Bull pedig megtartotta a konstruktőri bajnoki címét, míg Hamilton a távoli ötödik helyen végzett, mintegy 50 másodperces lemaradással. Hamilton egy boxkiállással a dobogós McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri mögött is befejezte.

Miután a hétszeres világbajnok újfent  alulmaradt a McLarennel szemben, kiemelte, hogy a Mercedes most komoly döntések előtt áll a következő hónapokban, amikor csökkenteni akarják lemaradásukat az élmezőnnyel szemben. A Skynak beszélt erről:

„Vannak olyan dolgok, amiket kértem, hogy a jövő évre vonatkozó irányvonal egy részével már haladjunk. Szerintem minden teendőt, amit George és én adtunk, teljes mértékben meghallgattak. Fogalmam sincs, hol lesz az autónk jövőre, de nagyon-nagyon messze vagyunk még. A következő hat hónapnak a valaha volt legkomolyabb fejlesztési félévünknek kell lennie, hogy behozzuk ezt a lemaradást. Hogy tényleg begúghassuk az ajtót. De a bizonyíték ott van a McLarennél, és nem hunyhatunk szemet felette. Meg kell néznünk, hogy mit csináltak, és abba az irányba kell elmennünk.

Ez az irány, de én őszintén hiszem, hogy az alakulatom képes erre. Mindig is kiválóak voltunk abban, hogy leszorítóerőt generáljunk az autónak, csak ahogy az jelenleg működik, a leszorítóerő hozzáadása egyszerűen nem működik – csak jobban pattog. Remélhetőleg filozófiaváltással visszatérünk oda, ahová ez a csapat megérdemli, mert ez egy világbajnok csapat. Még mindig egy csodálatos istálló vagyunk, és abszolút bízom mindenkiben. De a döntések, amelyeket ezen időszakban hozunk, kritikusak a karrierünk szempontjából.”

Hamilton feltámadt a Red Bull-os Sergio Perezzel történt első körös koccanásából, melynek következtében kisebb sérüléseket szenvedett, és csapattársával, George Russellel vívott feszült csatát letudva az 5. helyre küzdötte fel magát. Így folytatta:

„Egyrészt, kimerült vagyok. Abszolút mindent beleadva küzdöttem azért, hogy minél előrébb végezzek, és megelőzzem a Ferrarit, amely ezen a héten frissítést kapott, így különösen gyorsak voltak. Az elmúlt három versenyen gyorsabbak voltak. Elképesztő küzdelem volt. Én szereztem a legtöbb pontot magunknak, nagyon próbálom tartani a második helyet a konstruktőri bajnoki cím miatt, mert tényleg tudom, milyen fontos ez mindenkinek háttérben a gyárakban.

Tehát abszolút mindent beleadtam, de nehéz az ilyen hétvégéken, mint ez, amikor az autó ilyen kezelhetetlen. Alapvetően pontosan ugyanolyan, mint tavaly, tehát érzésre az autó pont ugyanolyan volt, mint egy éve, pattogott és csúszkált. Szóval ez nehéz, tekintve, hogy mennyi munkát végeztünk a fejlődés érdekében, és nem értünk közelebb az élmezőnyhöz, legalábbis itt. Azonban megelőztük az egyik Ferrarit, ami remek csapatmunka, és kiváló munka a srácoktól a boxkiállásnál és a stratégiával. Előttünk még hosszú út áll.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Ricciardo és a nyugodt élet szépségei: Egészségesebb, fittebb lett, és főzni tanul

Közel egy éve már, hogy Daniel Ricciardo nem Forma-1-es versenyző – és más bajnokságban sem…

3 óra ago

“Nyerni mindig más, akárhol vagy” – De Vries a fiatal generációról

A Magyar Nagydíjon járt Nyck de Vries, ahol a Formula 2 és Formula 3 futamait…

5 óra ago

Alonso firtatta Bortoleto származását

Gabriel Bortoleto lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Magyar Nagydíjon, ahol a brazil pilóta Sauberével a hatodik…

7 óra ago

Nagyon várta a Magyar Nagydíjat a spanyol versenyző, aki meglepő névnek szurkol

Bruno del Pinóval arról beszélgettünk, hogyan érez a hullámzó első F3-as szezonjáról, milyen a Hungaroring,…

9 óra ago

BREAKING: Colapinto balesetet szenvedett a Pirelli mai tesztjén a Hungaroringen!

Több Forma-1-es csapat is Magyarországon maradt a 2026-os gumiabroncs-tesztelés céljából, Franco Colapinto szerdai stintjét azonban…

10 óra ago

A világ egyik legfélelmetesebb kanyonja után Razgatlıoğlu a Nordschleifén folytatja – immár négy keréken

Razgatlıoğlu – ahogyan sok más motorversenyző is – nemcsak a kétkerekűekért rajong, hanem az autók…

11 óra ago