Categories: F1

„Mi a ****? Te most viccelsz velem” – Gasly kiakadt a csapatutasítás miatt

Pierre Gasly még épp a legjobb tízben fejezte be a Japán Nagydíjat, de nem örült annak, hogy az Alpine késői csapatutasítás keretében azt mondta neki, hogy a célba érkezésig adja át pozícióját honfitársának és csapattársának, Esteban Oconnak.

Gasly a 12. helyről vágott neki a futamnak, Ocon pedig két hellyel hátrébbról indult.

Ocon a korai biztonsági autós fázis alatt állt ki a boxba kerékcserére kemény keverékű Pirellikért, míg Gasly a 19. körig az eredeti közepes gumijain maradt, így két rövidebb etapot teljesített a kemény gumikon.

Ez azt jelentette, hogy Ocon képes volt Gaslyt megelőzni a pályán, de Gasly ekkor már a frissebb gumikat használta. Azt mondta, hogy ez egy előre megtervezett stratégia volt a csapaton belül és az volt a terv, hogy utána a frissebb és gyorsabb gumikon ő lesz előre engedve.

Ocon hat körrel Gasly előtt hajtotta végre második boxkiállását. Ezt követően Gasly már közeledett Oconhoz, amikor a 47. körben a csapat a csere mellett döntött.

„Vissza tudnánk cserélni, kérlek?” – tette fel a kérdést Gasly versenymérnöke, Karel Loos csapatrádión, mire Gasly így reagált: „Várj, mi a ****, haver? Te most viccelsz velem. Mit akarsz ezzel mondani? Én gyorsabb voltam. Frissebb gumikon vagyok. Úgyis megelőztem volna.”

„Cseréljünk, kérlek” – érkezett az utasítás, majd Loos hozzátette: „Nem kell most semmit sem mondanunk, majd utána megbeszéljük.”

„Komolyan mondod? Most komolyan beszélsz?” – dühöngött Gasly. „Én indultam előrébbről, én voltam elöl az egész versenyen, te hagytad, hogy elémvágjon.”

„Nem viccelek, ez az utasítás a boxfalról. Legközelebb csináljuk meg, kérlek, a 16-os kanyarban” – válaszolta Loos.

Gasly végül eleget tett a kérésnek, de „viccnek” titulálta azt.

Gasly a levezető körben még gesztikulált a pilótafülkében, de addigra a csapat megszakította a rádiókommunikációt. Mire a sajtó elé állt, már megfontoltabban beszélt.

„A verseny előtt nem beszéltünk erről” – mondta. „Egyértelmű volt, hogy a tervezett stratégiájukkal Esteban egy bizonyos ponton elém kerül majd. De az én gyorsabb voltam, a pályán mindenképpen megelőztem volna, mert frissebbek voltak a gumijaim.”

„Összességében úgy gondolom, csapatként jó stratégiát csináltunk, a lehető legjobb munkát végeztük mindkét autóval” – ismerte el. „Csapatként a tizedik és a kilencedik vagy a kilencedik és a tizedik hely ugyanaz, de ez határozottan nem olyasmi volt, amire számítottam.”

„Van néhány dolog, amit át kell néznünk, hogy lássuk, mit tudunk jobban csinálni legközelebb. Végül is ez egy dupla pontszerző helyezés a csapat számára, és ez a legfontosabb.”

„Nem értem a csapat döntését, de tiszteletben tartottam, és hagytam Estebant elmenni. Végül is ez három pont a csapatnak, és ez az, amire figyelnünk kell. Biztos vagyok benne, hogy legközelebb Esteban tisztességesen fog játszani.”

Ocon a csapat verseny utáni sajtóközleményében így reagált: „Jó csapatmunka volt, hogy csapatként próbáltunk több pontot szerezni, és a végén valószínűleg maximalizáltuk, amink volt. Sok tanulnivalónk és megbeszélnivalónk van még.”

Az Alpine ideiglenes csapatfőnöke, Bruno Famin ezt követően kifejtette, hogy az Alpine által hozott döntések „elsősorban a csapat érdekeit szem előtt tartva” születtek.

„A verseny vége felé a gumielőnyünket és a Pierre-től kapott tempót akartuk kihasználni azzal, hogy a nyolcadik helyet céloztuk meg [Alonso]” – mondta.

„A lehetőség közel volt, és úgy döntöttünk, hogy a pályán helyet cserélünk, hogy maximalizáljuk a csapateredményt azzal, hogy Pierre-nek lehetőséget adunk a nyolcadik hely üldözésére.

„Végül elfogytak a körök és a tempó, és úgy döntöttünk, hogy visszacseréljük a versenyzőket. Az ilyen döntéseket meghozni sosem könnyű. Azonban minden döntést a csapat érdekeit szem előtt tartva hoztunk meg elsősorban.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Leclerc így vigasztalja a Hamilton rajongókat a gyenge eredménye után

Lewis Hamilton úgy tűnik, hogy soha nem volt még ennyire nehéz helyzetben az F1-ben, de…

10 óra ago

Már a csatornát támadják Rosberg pimasz kérdése miatt, egy csapat épp szóba se áll velük

Az újságírók és a média által bemutatott felek között mindig is volt feszültség. Az F1-es…

12 óra ago

Jack Miller: „Nem vállaltam volna, amit Zarcóék végigcsináltak”

A Suzukai 8 órás idei futama klasszikus párharcot hozott a Honda és a Yamaha gyári…

14 óra ago

Több szektor jegyei már el is fogytak: Elindult a jegyértékesítés a 2026-os Magyar Nagydíjra!

Egy napja tart a jegyértékesítés a 2026-os Forma-1-es Magyar Nagydíjra, és a legnagyobb érdeklődésű szektorok…

16 óra ago

Intenzív autódesign (Automotive Design Sketching) tanfolyam indul augusztusban a MOME Openen

Minden autóterv egy A4-es oldallal kezdődik. De mi a következő lépés? A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem…

17 óra ago

Agostini: „Le kell borulnunk Márquez előtt, nem kifütyülni.”

Giacomo Agostini, a motorsport történetének legsikeresebb pilótája (15 világbajnoki címmel), ismét Marc Márquez mellett állt…

18 óra ago