Categories: F1

„Mi a ****? Te most viccelsz velem” – Gasly kiakadt a csapatutasítás miatt

Pierre Gasly még épp a legjobb tízben fejezte be a Japán Nagydíjat, de nem örült annak, hogy az Alpine késői csapatutasítás keretében azt mondta neki, hogy a célba érkezésig adja át pozícióját honfitársának és csapattársának, Esteban Oconnak.

Gasly a 12. helyről vágott neki a futamnak, Ocon pedig két hellyel hátrébbról indult.

Ocon a korai biztonsági autós fázis alatt állt ki a boxba kerékcserére kemény keverékű Pirellikért, míg Gasly a 19. körig az eredeti közepes gumijain maradt, így két rövidebb etapot teljesített a kemény gumikon.

Ez azt jelentette, hogy Ocon képes volt Gaslyt megelőzni a pályán, de Gasly ekkor már a frissebb gumikat használta. Azt mondta, hogy ez egy előre megtervezett stratégia volt a csapaton belül és az volt a terv, hogy utána a frissebb és gyorsabb gumikon ő lesz előre engedve.

Ocon hat körrel Gasly előtt hajtotta végre második boxkiállását. Ezt követően Gasly már közeledett Oconhoz, amikor a 47. körben a csapat a csere mellett döntött.

„Vissza tudnánk cserélni, kérlek?” – tette fel a kérdést Gasly versenymérnöke, Karel Loos csapatrádión, mire Gasly így reagált: „Várj, mi a ****, haver? Te most viccelsz velem. Mit akarsz ezzel mondani? Én gyorsabb voltam. Frissebb gumikon vagyok. Úgyis megelőztem volna.”

„Cseréljünk, kérlek” – érkezett az utasítás, majd Loos hozzátette: „Nem kell most semmit sem mondanunk, majd utána megbeszéljük.”

„Komolyan mondod? Most komolyan beszélsz?” – dühöngött Gasly. „Én indultam előrébbről, én voltam elöl az egész versenyen, te hagytad, hogy elémvágjon.”

„Nem viccelek, ez az utasítás a boxfalról. Legközelebb csináljuk meg, kérlek, a 16-os kanyarban” – válaszolta Loos.

Gasly végül eleget tett a kérésnek, de „viccnek” titulálta azt.

Gasly a levezető körben még gesztikulált a pilótafülkében, de addigra a csapat megszakította a rádiókommunikációt. Mire a sajtó elé állt, már megfontoltabban beszélt.

„A verseny előtt nem beszéltünk erről” – mondta. „Egyértelmű volt, hogy a tervezett stratégiájukkal Esteban egy bizonyos ponton elém kerül majd. De az én gyorsabb voltam, a pályán mindenképpen megelőztem volna, mert frissebbek voltak a gumijaim.”

„Összességében úgy gondolom, csapatként jó stratégiát csináltunk, a lehető legjobb munkát végeztük mindkét autóval” – ismerte el. „Csapatként a tizedik és a kilencedik vagy a kilencedik és a tizedik hely ugyanaz, de ez határozottan nem olyasmi volt, amire számítottam.”

„Van néhány dolog, amit át kell néznünk, hogy lássuk, mit tudunk jobban csinálni legközelebb. Végül is ez egy dupla pontszerző helyezés a csapat számára, és ez a legfontosabb.”

„Nem értem a csapat döntését, de tiszteletben tartottam, és hagytam Estebant elmenni. Végül is ez három pont a csapatnak, és ez az, amire figyelnünk kell. Biztos vagyok benne, hogy legközelebb Esteban tisztességesen fog játszani.”

Ocon a csapat verseny utáni sajtóközleményében így reagált: „Jó csapatmunka volt, hogy csapatként próbáltunk több pontot szerezni, és a végén valószínűleg maximalizáltuk, amink volt. Sok tanulnivalónk és megbeszélnivalónk van még.”

Az Alpine ideiglenes csapatfőnöke, Bruno Famin ezt követően kifejtette, hogy az Alpine által hozott döntések „elsősorban a csapat érdekeit szem előtt tartva” születtek.

„A verseny vége felé a gumielőnyünket és a Pierre-től kapott tempót akartuk kihasználni azzal, hogy a nyolcadik helyet céloztuk meg [Alonso]” – mondta.

„A lehetőség közel volt, és úgy döntöttünk, hogy a pályán helyet cserélünk, hogy maximalizáljuk a csapateredményt azzal, hogy Pierre-nek lehetőséget adunk a nyolcadik hely üldözésére.

„Végül elfogytak a körök és a tempó, és úgy döntöttünk, hogy visszacseréljük a versenyzőket. Az ilyen döntéseket meghozni sosem könnyű. Azonban minden döntést a csapat érdekeit szem előtt tartva hoztunk meg elsősorban.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Így térne vissza Horner az F1-paddockba

Christian Horner nehezen bírja F1 nélkül és hamarosan visszatérne a paddockba. A hírek szerint nem…

2 óra ago

Molnár Martin helyzetbe került Silverstone-ban, de a gól ezúttal nem jött össze

Idei harmadik pole pozícióját szerezte Molnár Martin a brit Forma–4-ben, amikor a legjobb idővel zárta…

3 óra ago

Visszatér a Nyír1 Baja!

Szeptember 26-27. között elrajtol az M1Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokság 5. fordulója, a Nyír1 Baja.…

4 óra ago

Hétvégén jöhet a bajnokavatás a MotoGP-ben (menetrend)

Hétvégén Japánba érkezik a MotoGP mezőnye, ahol már bajnokot is avathatunk, hiszen Marc Márquez előnye…

6 óra ago

Az F1 legendás párosa 2026-ban visszatér Adelaide-be

A kétszeres Forma-1-es világbajnok Häkkinen és a 13-szoros futamgyőztes Coulthard lesznek a február 28-án és…

8 óra ago

Miért volt unikornisos matrica Sainz sisakján?

Carlos Sainz az Azeri Nagydíjat egy érdekességgel teljesítette. Williamses pályafutása legjobb hétvégéjét teljesítette Carlos Sainz…

18 óra ago