Fotó: Mark Thompson Getty Images / Red Bull Content Pool
A Forma-1 kiemelkedő tervezője, Adrian Newey szerint „mesés lett volna” Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal dolgozni.
A Red Bull technikai vezetője, Newey, aki 2006-ban csatlakozott az energiaitalos csapathoz, annak második szezonjában. Ez a csapat Newey közreműködésével épp az elmúlt versenyen szerezte meg hatodik konstruktőri világbajnoki címét.
Korábban Newey azt is elárulta már, hogy több alkalommal is elutasította a Ferrari közeledését.
Most azt is elmondta, hogy azt egy kicsit bánja, hogy soha nem dolgozott az olasz alakulattal, és azt is, hogy nem volt lehetősége arra, hogy Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak autót tervezzen.
Erről az F1 Beyond The Grid podcastjában mesélt.
„[A Ferrari megkeresett] az IndyCar-os korszakomban, ami valószínűleg nem számít; aztán ’93-ban, majd 2014-ben. A ’93-as nagyon csábító ajánlat volt.”
„Elmentem, Jean Todt [a Ferrari akkori csapatfőnöke] akkoriban kezdett. Emlékszem, hogy arról beszélt, hogy felvegye-e Michaelt [Schumacher] vagy sem. Szerinted ez jó ötlet volt?”
Newey az előző házassága felbomlására hivatkozva visszautasította az ajánlatot, mivel Anglia és az Egyesült Államokban a Marchnak való munka között osztotta meg idejét.
A podcast műsorvezető Tom Clarkson kérdésére, hogy beleegyezett volna-e abba a felállásba, amit a Ferrari engedélyezett a tervező John Barnardnak – aki meggyőzte a csapatot, hogy engedélyezzék neki egy távoli létesítmény létrehozását Guildfordban – Newey így válaszolt: „Soha nem tettem fel a kérdést, és nem is hiszem. Ha már itt tartunk, a Ferrari egy olasz csapat.”
„Az ötlet, hogy legyen egy kutatási és tervezőközpontunk, amely teljesen máshol van, mint a versenycsapat – tudom, hogy van egy testvércsapatunk [az AlphaTauri, amely az olaszországi Faenza és az angliai Bicester között oszlik meg], amely ezt csinálja – de én nem hiszek ebben az elképzelésben.”
„A 2014-es tárgyalásaim a Ferrarival pusztán frusztrációból fakadtak” – folytatta Newey.
„Tényleg nem akartam elmenni, de abban a helyzetben voltunk, hogy a Renault nem készített versenyképes turbóhibrid motort.”
„Ez előfordul az első évben, oké, új szabályok. Mindannyian követünk el hibákat.”
„De elmentünk Carlos Ghosnhoz [a Renault korábbi vezérigazgatója], Christian [Horner], Helmut [Marko] és jómagam, hogy megpróbáljunk nyomást gyakorolni rá, hogy növelje a költségvetést.”
„Ghosn válasza az volt, hogy ‘Nos, engem nem érdekel a Forma-1. Csak azért vagyok benne, mert a marketingeseim azt mondják, hogy benne kell lennem. Ez nagyon lehangoló volt’.”
„Érzelmileg, azt hiszem, egy bizonyos pontig, igen” – felelte Newey arra a kérdésre, hogy megbánta-e, hogy visszautasította a Ferrari ajánlatát.
„De ugyanúgy, például Fernandóval és Lewisszal is mesés lett volna együtt dolgozni. De erre nem került sor. Csak a körülmények néha ilyenek, ez van.”
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…