Categories: F1

A Red Bull tervezőzsenije bánja, hogy sosem dolgozott a Ferrarival, Alonsóval és Hamiltonnal

A Forma-1 kiemelkedő tervezője, Adrian Newey szerint „mesés lett volna” Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal dolgozni.

A Red Bull technikai vezetője, Newey, aki 2006-ban csatlakozott az energiaitalos csapathoz, annak második szezonjában. Ez a csapat Newey közreműködésével épp az elmúlt versenyen szerezte meg hatodik konstruktőri világbajnoki címét.

Korábban Newey azt is elárulta már, hogy több alkalommal is elutasította a Ferrari közeledését.

Most azt is elmondta, hogy azt egy kicsit bánja, hogy soha nem dolgozott az olasz alakulattal, és azt is, hogy nem volt lehetősége arra, hogy Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak autót tervezzen.

Erről az F1 Beyond The Grid podcastjában mesélt.

„[A Ferrari megkeresett] az IndyCar-os korszakomban, ami valószínűleg nem számít; aztán ’93-ban, majd 2014-ben. A ’93-as nagyon csábító ajánlat volt.”

„Elmentem, Jean Todt [a Ferrari akkori csapatfőnöke] akkoriban kezdett. Emlékszem, hogy arról beszélt, hogy felvegye-e Michaelt [Schumacher] vagy sem. Szerinted ez jó ötlet volt?”

Newey az előző házassága felbomlására hivatkozva visszautasította az ajánlatot, mivel Anglia és az Egyesült Államokban a Marchnak való munka között osztotta meg idejét.

A podcast műsorvezető Tom Clarkson kérdésére, hogy beleegyezett volna-e abba a felállásba, amit a Ferrari engedélyezett a tervező John Barnardnak – aki meggyőzte a csapatot, hogy engedélyezzék neki egy távoli létesítmény létrehozását Guildfordban – Newey így válaszolt: „Soha nem tettem fel a kérdést, és nem is hiszem. Ha már itt tartunk, a Ferrari egy olasz csapat.”

„Az ötlet, hogy legyen egy kutatási és tervezőközpontunk, amely teljesen máshol van, mint a versenycsapat – tudom, hogy van egy testvércsapatunk [az AlphaTauri, amely az olaszországi Faenza és az angliai Bicester között oszlik meg], amely ezt csinálja – de én nem hiszek ebben az elképzelésben.”

Amikor 2014-ben, az 1,6 literes turbóhibridek korszakának hajnalán a Ferrari közeledett, Newey elégedett volt a Red Bullnál, de a motorszállító Renault hozzáállása miatt fontolóra vette a váltást.

„A 2014-es tárgyalásaim a Ferrarival pusztán frusztrációból fakadtak” – folytatta Newey.

„Tényleg nem akartam elmenni, de abban a helyzetben voltunk, hogy a Renault nem készített versenyképes turbóhibrid motort.”

„Ez előfordul az első évben, oké, új szabályok. Mindannyian követünk el hibákat.”

„De elmentünk Carlos Ghosnhoz [a Renault korábbi vezérigazgatója], Christian [Horner], Helmut [Marko] és jómagam, hogy megpróbáljunk nyomást gyakorolni rá, hogy növelje a költségvetést.”

„Ghosn válasza az volt, hogy ‘Nos, engem nem érdekel a Forma-1. Csak azért vagyok benne, mert a marketingeseim azt mondják, hogy benne kell lennem. Ez nagyon lehangoló volt’.”

„Érzelmileg, azt hiszem, egy bizonyos pontig, igen” –  felelte Newey arra a kérdésre, hogy megbánta-e, hogy visszautasította a Ferrari ajánlatát.

„De ugyanúgy, például Fernandóval és Lewisszal is mesés lett volna együtt dolgozni. De erre nem került sor. Csak a körülmények néha ilyenek, ez van.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Quartararo azon sajnálkozhat, hogy nem pattant át az Aprilia nyergébe?

A Yamahát figyelmeztették, hogy Fabio Quartararo nem fog örökké a csodára várni, és ha előnyösebb…

1 óra ago

Norris nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat, Hülkenberg 15 év után végre életében először dobogós!

Izgalmas, kaotikus versenyt nyert Lando Norris, viszonylag simán, miközben Hülkenberg először szerzett dobogós helyezést! Három…

1 óra ago

Nem várt helyről kapott támogatást Vasseur, és további ötlet is felmerült

A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur támogatást kapott a korábbi F1-es vezértől, Bernie Ecclestone-tól, hogy megfordítsa…

2 óra ago

Csonka csapattal indul a Ducati a Sachsenringen – valaki hiányozni fog

Gigi Dall'Igna nem lesz jelen a Német Nagydíjon. A Ducati Corse ügyvezető igazgatója személyes okok…

3 óra ago

Mit szól hozzá Norris, hogy már több rajongója van, mint Hamiltonnak?

Hazájában, a Brit Nagydíj hétvégéjén a McLaren versenyzőjét Lando Norrist azzal kapcsolatban is megkérdezték, hogy…

4 óra ago

Colapinto napjai megvannak számlálva, Bottas érkezhet a helyére

Egyre sötétebb felhők gyűlnek az argentin Franco Colapinto feje fölött, az Alpine ugyanis nincs megelégedve…

5 óra ago