Az Aston Martin Forma-1-es csapata 53 millió font (kb 23 milliárd forint) veszteséget könyvel el a 2022-es szezonra, ami közel 9 millió fonttal több, mint az előző évben felhalmozott hiány, számolt be róla a Motorsport.com.
Mindezt annak ellenére, hogy a szponzorációból és a pénzdíjakból származó bevétele több mint 32 millió fonttal nőtt. Így a számok feltehetően az új szabályok okozta elsőéves költségnövekedést tükrözik.
A nyilvánosságra hozott adatok azt mutatják, hogy az AMR GP 2022-ben 188 728 000 font forgalmat bonyolított, szemben a 2021-es 150 438 000 fonttal. A versenyzésre költött összeg 107 735 000 fontról 152 046 000 fontra emelkedett.
A csoport teljes személyi költségeként 54 983 000 fontot tüntettek fel, ami mintegy 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest. 504 fős teljes létszámot jelentett, ami a 2021-es 401 fővel szemben a csoport folyamatos bővülését tükrözi.
A silverstone-i új létesítményekbe történő jelentős beruházásra utalva a vállalat megjegyezte, hogy „2021. december 31-én a csoport 64 985 490 dollárnyi tőkeköltséget vállalt az Aston Martin F1 Campus fejlesztéséhez kapcsolódóan”.
Az Aston Martin Lagonda autógyár 2022-re vonatkozó marketing-hozzájárulása az F1-es csapat számára 19 208 000 font volt, ami 844 000 fonttal kevesebb az előző évhez képest.
Érdekesség, hogy 2022-ben a csapat 1 835 000 dollárt fizetett a Falcon Racing Services Inc-nek Lance Stroll versenyzői szolgáltatásaiért, ami valójában 225 000 dollárral kevesebb, mint 2021-ben. A Falcon viszont 1 125 000 dollár szponzori bevételt biztosított 2022-ben.
A vállalat azt is világossá tette, hogy más F1-es csapatokhoz hasonlóan most szélesíti látókörét a nemrég létrehozott Aston Martin Performance Technologies divízióval, amely „a versenypályán szerzett tapasztalatainkat a valós világ problémáira alkalmazza”.
Női versenyzővel tesztelt a Hungaroringen az Aston Martin F1-es csapata