Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Honda főnöke, Koji Watanabe szerint a motorbefagyasztás ellenére is tovább tudják fejleszteni 2024-re a Red Bull erőforrásait.
Az F1-ben motorbefagyasztás van érvényben, ami azt jelenti, hogy a 2026-os motorformula váltásig tiltos bármilyen teljesítményhez kapcsolódó fejlesztés. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az erőforrásokat egyáltalán nem lehet fejleszteni.
A szabályok által megengedett megbízhatósági javításokkal is hatékonyság- és teljesítménynövekedés érhető el. Watanabe pedig úgy véli, hogy a Honda erőforrás tartóssága még javítható a következő szezonra.
Tekintettel arra, hogy a csapatok 2023-ban mindössze három erőforrást használhatnak, a szezon során a versenyképesség biztosítása érdekében kulcsfontosságú, hogy a teljesítmény ne romoljon a megtett kilométerek után.
„A teljesítményt tekintve talán semmit sem fogunk javulni, de más területeken még ezzel a motorral is előreléphetünk” – idézte a planetf1.com Watanabét a De Telegraaf című holland lap nyomán.
„A Ferrarinál például jelentősen fejlesztették a motort, és a Mercedes ERS-rendszere is nagyon erős.”
„Mi is javítani fogunk a motorunkon a jövő évre, ami az élettartamát illeti. Szóval határozottan van valami készülőben.”
A Honda és a Red Bull kapcsolata, bár továbbra is rendkívül sikeres és a két fél természetes eltávolodásával is formálódik, tekintve, hogy a Red Bull az új szabályciklusra már Ford erőforrásra vált majd, míg a Honda az Aston Martinhoz csatlakozik.
„A Red Bull semmit nem mond nekünk a motorjukról, mi pedig semmit nem mondunk nekik a mi fejlesztésünkről” – mondta.
„Szóval már most is egyfajta információs háború folyik. A Red Bullnál ugyan van némi tudásuk a jelenlegi motorunkról, de végső soron mi vagyunk felelősek a fejlesztésért és az egész folyamatért.”
„A tudás nagy része nálunk van.”
„2025-ig remélem, hogy a Red Bull mindent megnyer. 2026-tól pedig remélhetőleg mi leszünk a legnagyobb versenytársuk. Egy teljesen új motor megépítése hatalmas kihívás, de a mi célunk is az, hogy a következő korszakban is bajnokságot nyerjünk.”
A Red Bull szívesebben folytatta volna a munkát a Hondával, de a Honda anyavállalata 2020 folyamán megszüntette az F1-es projektet.
Ezért a Red Bull végül a Forddal állapodott meg, mert a Honda újbóli F1-es elkötelezettsége túl későn jött. Watanabe szerint a Honda nem bánja, hogy így alakult.
„Nem bánom azt a döntést, amelyet eredetileg 2020-ban hoztunk meg” – mondta.
„Akkoriban véleményem szerint ez volt a helyes döntés. A Honda vezetése a klímasemlegességet kulcsfontosságú pillérré tette. Az elektromos autó akkumulátorának kifejlesztéséhez például csúcsmérnökökre volt szükségünk, akik akkoriban leginkább Forma-1-es tevékenységgel voltak elfoglalva.”
„Őket visszahoztuk, és rengeteg munkát végeztünk a jövőre nézve. A 2026-tól a sportágban a motorszabályok segíteni fognak nekünk abban, hogy itt aktívak maradjunk, mivel a motorok sokkal fenntarthatóbbak lesznek, és a teljesítmény körülbelül 50 százaléka elektromos lesz.”
„A Red Bull-lal való együttműködés azonban lehetetlen volt, tekintettel a saját motorépítési terveikre. De a Forma-1 és a motorsportban folytatott egyéb tevékenységeink évtizedek óta a Honda gerincét képezik. Maga a tény, hogy a Forma-1-ben tevékenykedünk és bajnokok is lettünk, megkülönböztet minket a Toyotától, a Nissantól és más márkáktól.”
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…